van rood (spoeling) naar blond

Discussie in 'De lounge' gestart door Enchanted, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Hoi!

Zijn er hier dames die wel eens hun haar van donker naar licht hebben geverfd?

Ik ben zelf blond, heb bij Brainwash een rode spoeling genomen omdat ik eens wat anders wilde. En je raadt het al, ik wil terug ;)

Ik weet dat het slecht is etc etc, en dat je haar er een opdonder van kan krijgen. Ik weet dat als ik mijn haar was met garnier dat die de rode gloed er al uittrekt. Zou ik er daarna verstandig aan doen om het te ontkleuren en weer blond te verven? ;)

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    spoeling is toch tijdelijk? anders is het gewoon gekleurd en dan moet je dus ontkleuren. Ik heb dat 1 keer gedaan en echt dikke spijt gehad. Wat een haar had ik toen, geen gezicht zeg, dood, touw, lelijk, bah.

Heb toen 1 keer haar bruin gedaan en daarna niet meer gekleurd. Afgelopen maand pas wat donkerrode plukken erdoor.

Ik zou het echt niet doen.

3. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Vorige maand heb in mijn haar rood geverfd. Ik vind mijn haar niet mooi meer, dus wik ik ook terug naar bruin of lichter. Ik moet dus ontkleuren en dat wil ik niet. Ik weet dat hrt mijn haar gaat verpesten. Ik laat mijn haar voorlopig met rust. Ik zie ook dat ik een kleinbeetje uitgroei heb:))

4. Enchanted

Het is inderdaad een spoeling, maar wel een iets betere dan die je er binnen 5x uitwast.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    je zal het idd eerst moeten ontkleuren anders heb je straks groen haar.

6. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Als je van rood naar blond wil moet je het niet gaan verfen of je moet oranje haar willen...

Wat beter werkt is hele sterke anti roos shampoo gebruiken (head en shoulders of zo) dit valt namelijk ook de haarkleur aan. Wellicht is het dan sneller uit je haar?

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ooh nou rood is zo hardnekkig he, ik durf dat niet meer aan. zou daarom ook niet weer iets met een roodtint doen :)

8. divaatje

divaatje Actief lid

16 feb 2011
    298
    0
    0
    gelderland
    Laat dit aan een proffesional over!!

9. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ben van donker naar blond gegaan. Eerst een keer ontkleurt met een zwakke ontkleuring,dat wordt oranje en toen donkerblond erin gedaan en paar weken gerust. Toen highlights bij de kapper. Toen ee aantal keer in 2 maanden tijd een verhelderende blond kleur in gedaan,tijdje rust weer. Toen met sterke ontkleurder er doorheen gekamt zodat niet meteen alle haren zwak zijn. En trouwens heeeel veel zilvershampoo om de gele gloed tegen te gaan maar goed ik wilde een koele kleur blond. Dus heel traject.
    Je kunt het ook paar keer ontkleuren maar dan hou je snot over.

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Sterke anti-roos shampoo wil vaak wel helpen.
    Als het een spoeling is, sterk of niet, moet je afwachten denk ik.
    Zou een beetje zonde zijn voor je haar en portemonnee om het nu te ontkleuren.

11. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Als je echt licht blond haar had is een spoeling nooit tijdelijk. Dan blijft er altijd wel wat in zitten. Ik zou op droog haar anti-roos shampoo in doen, twintig minuten laten zitten met wat zilverfolie er omheen, dit een aantal keren doen en kijken hoeveel er dan uit is.

Afhankelijk van de kleur zou ik dan verder kijken of ik wilde ontkleuren of niet. Dan kleuren. Ik zou igg kiezen voor een blond met een astint.

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    volgens mij doet een kapper het ook niet in één keer blond maar met heel veel plukjes...
    tenzij je het gaat ontkleuren maar pff dat is agressief allemaal...
    naja zoals iedereen al zegt, doe het niet zelf tenzij je wacht tot koninginnedag??;)

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Meid zo snel kleuren en ontkleuren lijkt me erg slecht voor je haar. ben bang dat je dan een dooie bes krijgt.
    Vriendin van mij heeft eens kleuren en permanent gedaan tegelijk (thuiskapper) ahum het haar brak zo af en is zo stro geworden als maar kan. ik zou naar de kapper gaan en je laten adviseren.

14. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook van donker naar blond gegaan, maar dat is echt stap voor stap gegaan hoor. We zijn begonnen met ontzettend veel high-lights, dat hebben we een keer of 2 a 3 gedaan. Uiteindelijk heeft de kapster mijn punten met een blondwassing gedaan (is eigenlijk ook ontkleuren) en zelf toen bleef het nog een warme blonde kleur op sommige plaatsen was blonder vanwege de high-lights. Bovenop heeft ze toen een warme blond tint gezet, zodat deze overeen kwam met de ontkleurde helft en alleen het bovenste gedeelte wat niet ontkleurd is zijn weer high-lights op gezet en toen was het wel blond maar nog wat warm en nu 2 verf beurten verf is het eigenlijk pas echt naar mijn zin. Maar ik heb er wel de tijd voor genomen wilde niet dat mijn haar er al te erg onder leed. En tot nog toe lijkt de schade mee te vallen.

15. Enchanted

Ik ga er ook zeker de tijd voor nemen. Heb geen haast. Bedankt allemaal!

Ik ga beginnen met een anti roos shampoo/zilvershampoo, eens kijken tot hoe ver mijn kleur er uit gaat. En dan ga ik langs de kapper, denk ook dat het met highlights gaat, maar dat is prima! :)

Deel Deze Pagina