huisarts of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Arian, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn zoontje van bijna 5 maandjes, hoest steeds meer. Hij is ook erg schor. Wat kan je daar tegen doen? Hij heeft geen koorts, en drinkt alle flessen prima. Is ook wel vrolijk. Maar heeft wel zo,n zeehonden blafje.. (had ik vroeger ook altijd)
    Moet ik naar de HA of niet?

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ik zou even telefonisch contact opnemen en de situatie uitleggen. Bij zulke dingen laat ik het altijd checken voor de zekerheid. Bij gewoon hoesten niet maar als hij schor klinkt zou ik het even laten nakijken. Je weet maar nooit :)

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Idd je kan altijd even bellen.
    Het feit dat je een topic opent zegt mij dat je m oedergevoel zegt dat het tijd is om te bellen ;)

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Haha, ja jullie hebben gelijk.. ;)

5. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Gewoon bellen ... Je kan beter een keert teveel gaan dan te weinig. Mijn ervaringen zijn dat een HA het vaak helemaal niet erg vind als je voor niks komt.

6. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Persoonlijk zou ik hier niet voor bellen, een HA kan niet veel doen tegen een verkoudheid, zeker als je kindje verder gewoon in goede doen is.
    Maar dat neemt niet weg dat ik het wel eens ben met de mensen hierboven: als je er zelf onrustig van wordt, kan het nooit kwaad om even te overleggen met de assistente.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Ik zou er wel een belletje aan wagen, mijn dochter is ook al weken aan het hoesten en proesten, omdat dit toch aanhield ben ik woensdag toch maar met haar naar de huisarts gegaan en blijkt madam dus verdorie kinkhoest te hebben.

Niet dat we daar iets aan kunnen doen behalve uitzieken maar nu snappen we wel waarom het zo lang duurt.

8. cindya1

cindya1 Actief lid

19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    Ook al kan een HA misschien niets dien tegen verkoudheid, hij kan in ieder geval even naar de longetjes luisteren en oortjes kijken, om en longontsteking of oorontsteking uit te sluiten

9. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Ben ik volledig met je eens, maar als een kindje goed drinkt, vrolijk is, goed slaapt, geen koorts heeft en verder niet ziek is zou ik persoonlijk echt niet aan een oor- of longontsteking denken (die gaan in mijn ervaring wel anders helaas).

Maar ik bedoelde dit absoluut niet om te zeggen dat ze niet moet bellen, dat heb ik ook al uitgelegd. Ze vraagt alleen wat wij zouden doen, en op basis van wat zij schrijft zou IK niet bellen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik vind dat zij niet mag bellen! ;)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou ook niet bellen maar even afwachten wat het verder doet.

11. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Bij twijfel altijd bellen. Liever 100x te veel dan 1x te weinig joh... Ze zijn het gewend die huisartsen.

Deel Deze Pagina