Van schakelauto naar elektrische auto

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heel smooth. Wij zijn een maand geleden overgestapt op van een handgeschakelde (diesel) auto naar een automaat (benzine). Het is de eerste 2 dagen even wennen omdat je je linkervoet wilt bewegen en bijvoorbeeld neigt te willen schakelen bij het naderen van oa een rotonde. Maar went snel hoor! Heerlijk. Zou niet anders meer willen!
    En vergeet niet om de auto weer in Drive te zetten na het achteruit rijden ;)

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhh lees net naar 'elektrische' auto. Oeps, wij zijn niet over op een elektrische maar op een automaat.

3. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    796
    148
    43
    Bedankt voor al jullie reacties! Mij lijkt het vooral wennen met afremmen en gaan stilstaan dat je normaal je koppeling intrapt. Anders slaat de auto af. Haha

4. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Dit dacht ik eerst ook altijd. Ben geen held met autorijden. Ik heb een schakel en mijn man en automaat. Wat rijdt dat heerlijk en nog nooit perongeluk iets verkeerd in getrapt. Met deze auto durf ik zelfs in een drukke stad te rijden. Je hoeft alleen maar te rijden en hij rolt niet terug op een helling.

Als ik lang niet in mijn eigen auto heb gereden zoals in de vakantie dan moet ik soms heel even nadenken met de koppeling enzo haha. Maar verder gaat het geheel automatisch.

5. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Hier automaat. Rijd heerlijk. Gas geven en gaan. Maar kan nog zelf schakelen doormidden van flippers aan het stuur.
    Maar schakel heeft mijn voorkeur. Toch iets leuker met een gti onder de kont om te spelen met de toeren ivm geluid en vermogen.

Lange afstanden en stad de automaat. Maar voor de fun ritjes de schakel.

Deel Deze Pagina