Laat jij jouw kind zonder schoenen in de speeltuin spelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vanmorgen zijn we weer met Vigo naar de kinderboerderij geweest, waar ook een klein speeltuintje bij zit.
    Ik verbaas me er elke keer weer over hoeveel kindjes ik daar zie die dan in de speeltuin spelen zonder schoenen (soms zelfs helemaal op blote voeten) Of kindjes die in het 'zand' lopen te graven (echt diep ook nog) met hun blote handen :$

Misschien reageer ik wat overdreven, maar ik zou dit dus nooit doen en toelaten!
    Ik ben veel te bang voor scherpe voorwerpen (denk aan glas van - kapot geslagen- bierflesjes, naalden etc.) aangezien de speeltuin dag en nacht toegankelijk is. Er zitten daar elke avond hangjongeren, en geloof me; die zitten daar niet om lekker van de glijbaan te gaan of te schommelen ;)

Ben ik de enige moeder die misschien ietwat panisch is daar in? :(

2. namya

namya Niet meer actief

nee hoor die van mij mag ook niet zonder schoenen

3. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Zonder schoenen vind ik niet nodig en idd ook niet zo fris. Maarja of je je kind het spelen in de zandbak moet ontzeggen, weet ik niet. Nog nooit over nagedacht eigenlijk.

4. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ik zelf heb nog geen kids,maar mijn oppas kinderen die doen dat dus wel altijd, mag van hun ouders, dus kan er niks over zegen, maar ben er zelf ook als de dood voor hoor, hoevaak hoor je niet dat er naalden zijn gevonden in een zandbak

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik weet het niet, als m'n dochter ze continue zou uittrekken en ik zelf de grond 'schoon' zou vinden, zou ik misschien wat gemakkelijker zijn op zo'n dagje.
    Graven in het zand met de handjes idem eigenlijk...

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou mijn zoontje nooit zonder schoenen laten spelen, vind je echt niet raar hoor. Hij mag wel met zijn handen in het zand, maar onze kinderboerderij wordt afgesloten, als het een hangplek was, zou ik daar ook even over nadenken, moet er niet aan denken dat hij in een naald grijpt...brrrrr

7. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Schoenen gaan hier ook niet uit hoor. En tja, graven heb ik niet zo'n probleem mee. Kan haar moeilijk handschoenen aan doen natuurlijk ;)Nou kijk ik zelf wel eerst hoe het zand en dergelijke eruit ziet. Ook weet ik over het algemeen of het een hangplek is of niet. Als het wel een hangplek is dan ga ik er liever ook niet heen.

Ik heb zelf vroeger ook vaak zat in de speeltuin zitten graven. En ja, ik trok mijn schoenen ook uit (waar mijn moeder niks van wist, dat mocht namelijk niet). Ik vond het heerlijk.:D Kinderen kijken daar toch anders tegen aan.

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter mag dat wel maar ligt echt aan de speeltuin waar we naar toe gaan.
    Maak me niet druk om naalden/glas of what ever anderskan ik mijn kindje beter een harnas aan doen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier met schoenen aan..

Vandaag toevallig ook naar een redelijk grote speeltuin geweest (superdruk trouwens). Zag daar ook iets wat me totaal niet lekker zat en heb er dan ook wat van gezegd: Was een zandbak met speeltoestellen etc erin en eromheen een verhoging waar ik met mijn zus en moeder opzaten.. stond er 2 meter bij ons vandaan een oma met zo'n klein vies (sorry) wit hondje met van dat lange haar en zo'n strikje op zijn hoofd en zette dat hondje steeds lekker naast ons in die zandbak zodat ie lekker kon graven :(. Heb maar gezegd dat zo'n zandbak voor kinderen is en niet voor honden, vind dat gewoon smerig.. al die kindjes zijn bezig met scheppen en graaien in dat zand en dan zo'n hondje ertussen die misschien wel zijn behoefte ook daar doet.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het gaat in dit geval niet om de zandbak, maar om het 'zand' dat gebruikt wordt in de speeltuin. Van dat hele fijne zand met van die kleine steentjes er in... In de zandbak speelt Vigo alleen op school en bij ons achterthuis.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc loopt op t strand met waterschoentjes, als de dood dat ie in iets scheprs stapt, heb ik zelf vroeger ook gehad.

12. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Oh die dingen waren vreselijk. DIe heb ik ook gehad :D Vond ze echt niet lekker zitten.

13. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Dan heb ik je verkeerd begrepen.
    Tsja buiten de zandbak om spelen met zand zou ik niet toestaan, idd niet zo lekker! En spelen in de zandbak is hier (nog) niet voorgekomen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb van die surfschoentjes

15. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo te lezen ben ik dan best ontaard haha
    Mijn dochter mag lekker met blote voeten op strand, heerlijk zeg dat zand onder de voetjes.
    Heb wel vroeger eens in een schelp getrapt en was er net zo'n periode dat het op het nieuws ging over naalden daar en daar gevonden, panisch naar de EHBO en huilen zeg ooooh-oooohhh ik stotterend uitleggen dat ik in een naald was getrapt en aids zou hebben en die vriendelijke meneer mij het wondje laten zien wat een sneetje was en echt uitleggen dat het geen wondje kon zijn van een naald.

Schaam me rot als ik daar ana terug denk haha

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    @missmom: whaa zie het al helemaal voor me om zo een patientje binnen te krijgen..

Zijn van de week bij de kinderboerderij geweest, en Marin heeft daar heerlijk in het zand zitten spelen!!! Maar het is dan ook een afgesloten terein...Dus geen plaats voor hangjongeren.

Op blote voeten vind ik echt niet nodig?
    Mijn nichtje van 11 deed ook haar schoenen en sokken uit, ik heb gezegd dat ik dat niet echt nodig vond!

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik ben in het water een keer in een kapot bierflesje gestapt en in een veroest colablikje, weet je hoe zeer dat doet...

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ missmom: op het strand (in NL) mag mijn dochter gewoon met haar blote voetjes lopen, dat doen we zelf ook. We gaan van de zomer op vakantie naar een spaans eiland en ik zorg dan wel dat ze waterschoentjes of iets dergelijks aan haar voetjes heeft. Het zand kan dan zo heet worden!

19. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee gelukkig weet ik niet hoe zeer dat doet :S

Als jij je er goed bij voelt om je kindje met waterschoenjtes te laten lopen moet je dat ook zeker doen hoor, herinnerde mij gewoon dat moment na jouw bericht;)

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat word het zeker he ook in NL.
    Ga ook dichtbij het water zitten altijd en als we weer weggaan til ik mijn dochter naar boven zodat ze niet hoeft te ploeteren met haar schoentjes aan onder het lopen en ook geen blote voetjes op het hete zand.
    Ga trouwens wel ergens waarvan ik denk, hier kan het wel want er is ook een stuk strand waar alleen gespuis zit en die gooien alles gewoon neer.

Lekker hoor, naar een spaans eiland! Maak me maar jaloers he:x (zit geen vakantie in voor mij en mijn dochter dit jaar en waarschijnlijk de volgende ook niet haha)

Deel Deze Pagina