ik heb schakel en mijn man automaat maar als ik in zijn koelkast kruip dan is het voor mij ook best even omschakelen weer hoor andersom als mijn man in mijn luciferdoosje stapt moet hij ook weer enorm omschakelen omdat hij opeens weer moet schakelen ik zijn eigen auto rijdt hij met automaat en cruisecontrol dus voetjes zijn amper nodig en in mijn bakkie moet hij opeens weer dansen daar beneden het nadeel van automaat vindt ik dat ik zomaar opeens 80 rijdt op een weg waar je 50 mag rijden (ligt ook aan mijn mans auto, dat is net een vliegtuig die voel je niet) maar je hebt de snelheid minder snel door dan met een schakelaar
Jeetje meid dat is schrikken. Hopen dat het bij die ene operatie kan blijven en jullie toch nog in F'rijk kunnen trouwen. Maar de gezondheid van je moeder is natuurlijk toch het belangrijkste. Sterkte voor je mama en voor jullie allemaal.
ik rijd altijd in een schakelbak, en moest eens een keer ffe de auto van mijn man naar huis rijden dat is dus een automaat... ik wilde hem voor de deur parkeren waar een hele dikke boom voor staat... ennnn je raad het al... wilde hem goedzetten en daarna op de rem trappen maar ik trapte het gas in en hopsakee zo keihard tegen de boom aan!! ik had gelukkig niks maar de hele bumper was doormidden geknapt!! niks voor mij hoor op de een of andere manier vergis ik me steeds!
Hahahaha,de kick-down.. hier ook veel gebruikt!! @Klingel, het is echt heerlijk,en als je angstig bent dan ga je eerst op rustige wegen rijden,totdat je het een beetje onder de knie hebt!Maar ik geef je 1 dag,dan ben je er aan gewend!
Heel simpel: Nee, het is niet moeilijk wennen Ja, je wilt daarna nooooooooiiit meer anders Nee, je vergist je ook niet meer (gevaarlijke opmerking maar zo zie ik het nu eenmaal) En ja, het is zooooooo fijn!!! Heb jaren schakelauto gereden, toen een automaat (dikke audi haha) en nu nieuwe auto weer een automaat maar die wordt geeneens geleverd met schakel dus was makkelijke keuze. Ik zou nooit meer een schakelauto willen, dit is zoveel meer relaxed, helemaal TOP!! Doen dus!
wij hebben een automaat, de gezinsauto en een gewone schakelbak en die is voor mij. Ik heb absoluut geen moeite met het over gaan van automaat op schakel. het went echt super snel.
Wij hebben ook beide.. schakel en automaat.. met deze overgang heb ik nooit moeite gehad, maar moet wel super wennen als ik nu af en toe in de schakel rij en eigenlijk durf ik dat niet meer zo goed.. Dus geef mij de automaat maar..
Hier ook van schakel naar automaat gegaan en ik vind eht echt geweldig relaxed rijden. Heb wel even in het begin gehad dat ik telkens de koppeling wilde intrappen maar trapte dus dan in het niets want op die plek zit gewoon niks. Zitten jullie dan zo ver naar rechts met je voet dat je per ongeluk de rem intrapt?
Hi klingel Wij gaan binnekort ook een automaat kopen. Eerst had ik er ook nog nooit in gereden tot dat ik vorig jaar in de dikke BMW van familie een paar weken lang ree ik dacht eerst ook GIL hihi maar na 1 dag rijden ben je het al zo gewent, echt heerlijk rijd dat! KUS
Ik rij altijd schakelbakken, ben haast niet anders gewend, mn man zn vorige auto was een automaat, ik vond het maar niks haha maar dat is persoonlijk.. Nu hebben we allebei een schakelbak en moet eerlijk zeggen, hij mist zn automaat niet.
Mijn vader is vorig jaar overgestapt van schakel naar automaat en die wilt niks anders meer Die was er ook zo aan gewend... Is echt persoonlijk, want ik vind automaat helemaal niks...
Ik had er geen moeite mee van schakel naar automaat.... Maar laatst moest ik in mijn ouders auto rijden en dat is een schakelbak en dat vond ik lastiger omdat er meer handelingen zijn Terwijl ik gelest en af gereden (11 jaar geleden) heb in een schakelbak... automaat hebben wij nu een jaar of 4 á 5 jaar
Klingel, als je eenmaal gewent bent, wil je nooit meer anders!! Echt. Ik ben na 14 jaar schakel automaat gaan rijden en vind het echt heerlijk. Even wennen, maar is zo gedaan. (niet teveel over je voeten nadenken hahahaha) En ik stap zo weer in een schakel, maar dan ben ik echt blij dat ik weer in mn eigen bakkie mag rijden! (nee ik heb geen geld gekregen van klingelman voor dit stukje!! hahahaha) Succes!
Wij zijn ook van schakel naar automaat gegaan. Ik heb er geen moeite mee gehad. Maar misschien een advies ga de eerste keer op je linker been zitten, dan kan je hem ook niet gebruiken.
helemaal mee eens Ik wilde echt geen automaat, ik was nogal gehecht aan mijn vw golfje en nee wilde echt geen automaat....eenmaal een VR5 passat automaat en nu hoef ik écht geen schakelbak meer terug....het helpt als je je linkervoet niet naast de pedalen zet, maar bij de stoelzitting (dan ben je minder snel geneigd die voet te gebruiken nml.) en ja je zult een paar keer per ongeluk op de rem trappen omdat je de koppelingpedaal gewend bent, maar das gauw over hoor!
Ik ben van schakelbak naar automaat gegaan en moet zeggen dta ik binnen een dag gewend was. als je gewoon de eerste paar keer je linkerbeen zeg maar achter je rechterbeen legt en niet in de buurt van de pedalen zet, dan maak je niet snel de fout om heel hard op je rem te trappen.
Natuurlijk is het even wennen, maar als je letterlijk 5 minuten in een automaat hebt gereden, ben je eraan gewend. Ik vind het echt heeeerlijk rijden. Mijn vorige autootje (opel corsa) was een automaat maar nu heb ik een gezinsauto, veel ruimer en luxer, maar een handgeschakelde. Ik mis mn corsatje nog regelmatig haha. Vooral in de file. Het is heel even wennen, maar je bent er echt zo aan gewend!