Welke kleur aluminium profielen van uitbouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinderCN, 29 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ik wilde zelf niet het doorsnee antraciet (ral 7016) of zwart, ook omdat de andere gewone kozijnen 9001 zijn, vind ik het zo zwart-wit..
    Dus ik had 7010 bedacht, grijs met een tikje groen erin..we wonen ook tussen de bomen en het idee van de uitbouw/serre is buiten naar binnen halen (er komt een grijze betonlook tegel in met tikje bruin die doorloopt naar buiten).

Maarr..nu zegt mijn vriend ineens dat ie het een legerkleur vindt en liever voor gangbare 7016 gaat. Wat vinden jullie?
    Foto is vb, ziet er natuurlijk heel anders uit als het alleen om profielen gaat.

Bijgevoegde bestanden:

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij krijgen in ieder geval een combinatie van 7021 met 9010, door de architect bepaald, lijkt mij ook een groot contrast, maar hij was vrij stellig, dus wij hadden zoiets van: als we het toch een te groot contrast vinden, kunnen we altijd voor wat anders kiezen als er weer geschilderd moet worden (houten kozijnen).
    9001 is daarbij nog minder wit dan onze 9010, en 7021 is donkerder dan 7016, dus bij jullie zou het contrast een stuk minder zijn. Verder ben ik het eens met je vriend, ik vind het ook een legerkleur ;).

3. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Haha oke, ja helaas gaat dat met aluminium niet :(
    Het andere nadeel van 7016 en bijv ook 7021 vind ik dat het koude kleuren zijn terwijl we juist overal meer voor warmere tinten gaan. Binnen komt ook een ensuite deur en die zou eigenlijk zelfde kleur worden, daar wil ik echt geen koude antraciet/zwart kleur ondanks dat iedereen dat nu lijkt te hebben:|.
    Ik zit nog te kijken naar 7022 en 7039.
    Die foto met harmonicadeuren is volgens mij trouwens ook 7010 (maar kan ik niet zeker zeggen, iig zoekresultaat bij 7010) dat vind ik dan weer super..

Bijgevoegde bestanden:

4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ben het eens met je vriend. Vooral in combinatie met beton tegels met bruin erdoor heen.
    Ik zou voor antraciet gaan maar ik ben bevooroordeeld want antraciet is 1 van mijn favoriete kleuren.

vlinderCN vindt dit leuk.
  5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zeg dan 7022, heeft net een beetje bruin erin, ik vind dat ook een mooie kleur grijs, lijkt een beetje op onze nieuwe keuken denk ik (dat is een betonlook, dus toont heel anders, maar bevat ook wat bruin), 7039 wordt denk ik te bruin. Als ik zelf zou kiezen zou ik denk ik ook voor de combi 9001 met 7022 gaan, maar aangezien we ook willen vertrouwen op de architect, gaan we zowel buiten als binnen op zijn oordeel af, overigens heeft hij voor binnen een aantal (warme) accentkleuren geadviseerd en onze vloer (die we zelf hebben uitgezocht, en die hij ook heeft meegenomen in het advies) wordt ook heel warm, dus ik vertrouw er wel op dat het heel mooi gaat worden.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Jullie hebben duidelijk een betere architect dan wij. Ben echt zo pissig 6000,- betaald voor een leuke tekening en verder mag je het allemaal zelf uitzoeken, heel veel kan gewoon niet wat ze tekenden en budget wat we asngegeven hadden klopt is ook echt niet realistisch naar gekeken:rolleyes:.
    Ik zit nu te googelen op warm zwart en dan komt ook 7021 eruit dus ik denk dat het dan 21 of 22 wordt, even kijken wat partner wil, ik vermoed 7021. Zou jij dat voor binnen niet te hard vinden ald ensuite deuren? Onze grote keukenkast en entreedeuren worden een zwartgeblakerd hout met iets bruin er nog in.. wil echt niet teveel zwart..
    Wij hebben binnen ook warme houten vloer en in aanbouw dan tegel.

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
  8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij kwamen ook helemaal niet uit met budget trouwens, aannemers zijn momenteel zo vreselijk duur.
    Ik ben zelf niet van de hele donkere deuren in het interieur, bij ons worden alle binnendeuren 9010, maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan je huis. In het originele huis komen ook paneeldeuren en de originele ensuite deuren worden teruggeplaatst (huis is bijna 100 jaar oud). Ik zou denk ik eerder dan voor 7022 gaan, aangezien daar meer bruin in zit. Maar vraag wat stalen aan, dat helpt heel erg, wij gaan overal heen met een staal van de vloer, keuken enzo, dat is eigenlijk het enige wat heel erg helpt. Op een beeldscherm zien kleuren er ook weer heel anders uit.

9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Het is een vrij lichte steen, beetje meer zand dan rood. En de buitenkozijnen zijn nu donkergroen en binnenkozijnen wit, dus het blijft in dezelfde stijl, alleen dan antraciet ipv donkergroen. Dakpannen zijn nu gemengd, maar de originele zijn zwart en de nieuwe worden ook zwart.

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ah ja dat scheelt, bij ons dak bruinrood en all3 kozijnen binnen en buiten 9001 ..dus zwart/donker komt nergens terug. Ook nog g3dacht aan 9001 voor uitboiw maar dat ziet er al snel beetje goedkoop uit.

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Wauw maar jullie hebben echt een heel gaaf oud huis..dat van ons is pas 30 jaar ;) ..

12. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Haha, ja, daarom schreef ik ook dat het heel erg afhangt van je huis. Ik heb in pb een foto gestuurd ;).
    De uitbouw wordt juist weer heel modern en dat maakt het ook ingewikkeld, sommige dingen wil je dan hetzelfde (bijvoorbeeld de kleuren en vloer) en sommige dingen juist verschillend (paneeldeuren in het oude huis en vlakke deuren in de uitbouw). Qua meubilair (gedeeltelijk nieuwe dingen nodig) gaan we in het zitgedeelte ook voor iets klassieker dan we gewend zijn (beetje retro waarschijnlijk), terwijl de keuken heel strak wordt, want die komt in de uitbouw.

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Waarom ziet dat er goedkoop uit dan?
    Als je alles buiten in 9001 hebt geschilderd, dan is dat toch juist meer eenheid?

Mij lijkt juist dat een donkere uitbouw heel erg op je af komt als je er onder zit/van binnen tegenaan kijkt :oops:

14. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Nee met donkere profielen, vallen die profielen juist niet op van binnenuit (beetje het idee vaak althans, liefst zou je gehele glaswand willen). Maar mijn vriendwil sws niet heel licht dus dat valt al af...

Deel Deze Pagina