hoeveel aan oppassende oma geven?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door citroen, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Hallo,

Sinds juni zijn wij trotse ouders geworden van onze dochter.
    Nu komt het moment dat ik weer aan het werk ga.
    Mijn moeder gaat op onze dochter passen. Ik werk onregelmatig, ongeveer 24 uur per week. om de week werk ik ook weekends dus dan zal papa gewoon thuis zijn en hoeft oma niet op te passen.

Nu is mijn moeder heel blij dat ze gaat oppassen. Ze kijkt er erg naar uit en ze hoeft er niet voor betaald te worden, maar wij willen haar toch graag iets geven.

Nu vinden wij het alleen moeilijk om te bepalen hoeveel we haar iedere maand zullen geven... Het hoeft niet super veel te zijn, het gaat meer om een gebaar van waardering en een tegemoetkoming.

Graag zou ik jullie mening willen.

2. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Denk je dan echt aan geld?
    Of meet aan die anders. Bloemen, parfum, etentjes.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hmmm ik zou geen geld geven, zeker als ze het zelf niet wil.

In natura kan je alle kanten uit. Bloemen, speelgoed voor bij haar thuis, een saunabon, haar een keer per maand op bezoek vragen en lekker koken, een keer per jaar een weekendje naar een vaakantiepark (doen wij, vinden de grootouders geweldig)....

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij geven niks. Sterker nog, ze staan er zelfs op om ook veel kleren voor hem te betalen. Nu heb ik wel al 70% van de winterkledij zelf gekocht omdat ik vind dat ze te veel doen voor ons maar de jas en volgende schoenen willen zij perse betalen.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Wij geven mijn schoonmoeder wel geld voor het oppassen. Dit omdat ze alleenstaand is en wel een vaste vrije dag heeft opgenomen om op te kunnen passen.
    Mijn moeder past ook op maar zij willen absoluut niets hebben. Toch geven we zo nu en dan wat lekkers, een geurtje of een cadeaubon of een schilderijtje met handjes/voetjes van dl om te bedanken.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Moet ze ook kosten maken om bij jullie te komen? Bijvoorbeeld met de auto of fiets?
    Ik zou in iedergeval die kosten vergoeden en dan afronden op een rond bedrag naar boven. En dan elke maand een mooie bos bloemen geven? En dan na een half jaar en bon om uit eten te gaan ofzo?

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou inderdaad alleen een onkostenvergoeding geven.
    Daarnaast kan je haar betrekken als jullie een dagje naar een pretpark gaan, je kan haar mee uit eten nemen met het gezin

Ik denk dat een oma en/of opa niets anders wil dan betrokken worden in het leven van hun kleinkind

8. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Ik wil haar wel een tegemoetkoming geven in de vorm van geld.

Ze zegt zelf dat ze er niet voor betaalt hoeft te worden, maar ik weet dat ze het best krap hebben iedere maand dus daarom weet ik dat ze een kleine vergoeding goed kunnen gebruiken.
    Bloemen, parfum e.d. zijn natuurlijk leuk maar gezien de situatie denk ik dus toch aan geld.

Het hoeft geen enorm bedrag te zijn. Ze woont vlakbij dus reiskosten zijn er niet.

Ik weet ook niet wat een gastouder kost per maand voor gemiddeld 24 uur per week...

Zelf dacht ik aan 100 euro per maand ongeveer... Is dat reëel?

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0

Oh op die manier! Dat is lief van je.
    Als ze regelmatig oppast en je kan altijd op haar bouwen, dan zou ik zo'n €150 pm geven.
    Ze zak het waarschijnlijk niet willen aannemen, maar ik zou het dan elke maand op d'r rekening storten

10. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Een gastouder kost rond de 4,75 per uur..100 a 150 is dan een mooie bedrag zou het niet vergelijken met een gastouder want dan ben je veel duurder uit mits je niks zou krijgen van de belastingdienst..Of de helft van haar boodschappen geld zoiets is maar net wat je kan missen.

Mijn ouders weigerden altijd op te passen zeiden ze maar toen ze prinsesje zagen veranderde alles en ze doen het al 4 jaar gratis nu komt nummer 2 erbij..Ik laat kleine wel dingen maken geef foto's in een lijstje erbij misschien is beide leuk.Zij iets wat ze leuk vind van de kleine en jullie geven een bedrag zodat ze er niet teveel financieel op achteruit gaat..En neemt ze het niet aan dan zoals iemand anders zei netjes storten op haar rekening

11. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    oke dan is 100/150 euro dus wel een goed bedrag.

ik ga het inderdaad op haar rekening storten ;)

bedankt meiden

12. Astre

Astre Niet meer actief

Wij geven 75 euro voor één dag per week. Wij storten het elke maand automatische op hun bankrekening. Mijn schoonouders hebben het ook krap en dit is het minste wat we kunnen doen. Zomaar geld geven, zullen ze namelijk niet accepteren.

Ik vind het goed van je dat je hetzelfde wil doen voor je moeder. Ik merk dat wij er vaak commentaar op krijgen. Het schijnt namelijk vreemd te zijn om je ouders te betalen. Wij zouden minstens twee keer zoveel kwijt zijn aan opvang, dus dit is voor beiden een win-winsituatie. Zij blij, wij blij en kinderen blij.

13. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    Er zullen inderdaad mensen zijn die het raar vinden, maar wat je zegt, het is een win win situatie.

Kleintje gaat vertrouwd naar oma, zij vind het geweldig, wij vinden het ook een fijn idee.
    Zij hebben het krap en wij kunnen het missen.
    En kinderopvang zou veel meer kosten.

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    En waarom niet bijvoorbeeld elk jaar een bon voor een weekendje weg?
    Of ze een dagje mee uit nemen af en toe op jullie kosten?

Als ze het krap hebben, zijn dat net extra dingen die ze zich nu waarschijnlijk niet kunnen / willen veroorloven.
    Als je daarentegen gewoon maandelijks geld stort, gaat het waarschijnlijk gewoon mee in de algemene huishoudpot en doen ze er nog niets leuks mee.

15. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Bij ons passen mijn ouders en schoonouders 1 dag per week op.

Als dank nemen we af en toe iets kleins mee (bloemen, bonbons) en 1 x per jaar nemen we ze mee uiteten.

16. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    100-150 is een prima bedrag. Idd win win situatie

Je kan bv 100 doen en af toe een bloemetje

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    100 is reëel, leuk extraatje voor haar.
    Ik zou het persoonlijk niet doen omdat mijn moeder en schoonmoeder sowieso al niet werkte op de dag en mijn schoonouders bulken van het geld en wij niet helaas.
    als mijn moeder of schoonmoeder een dag minder zou werken voor mijn kind zou ik het zeker overwegen.

18. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    we gaan voor 100 euro en dan af en toe bloemen of een bon :)

bedankt voor het meedenken meiden.

Deel Deze Pagina