Ik weet niet of ik m goed heb staan hier, anders verplaats hem maar... Bij mn eerste kindje ben ik na 14 weken weer gaan werken. Ik had er wel weer zin in, had gezellig werk, echter voor mn zoontje vond ik het wel erg snel. Wat was hij nog klein en afhankelijk qua slaapjes, flesjes etc. Hij is toen naar KDV gegaan. Nu bij mn tweede zwangerschap zit ik er al over na te denken of ik dat straks niet anders wil gaan doen. Zeker met twee kids zal het best aanpoten zijn en is extra verlof vast wel lekker? Daarbij heb ik een andere baan die ik wrs minder hard zal missen dan destijds het geval was . Toch vraag ik me af: zal ik niet gillend gek worden om bijv een half jaar thuismoeder te zijn? Ik heb het echt wel nodig om iets voor mezelf te hebben en kan me dat aspect ook nog goed herinneren tijdens mn eerste verlof. Ik had er toen ook echt moeite mee dat ik het met het avondeten over niks anders kon hebben dan over luiers, flesjes, de was etc. Sowieso wil ik met een of andere verlof regeling ( ouderschapsverlof of iets, moet me er nog in verdiepen) mn zwangerschapsverlof verlengen, maar hoe lang? Wat vinden jullie ideaal en waarom?
Ik heb onbetaald verlengt bevallingsverlof opgenomen (4 weken) daarna mijn vakantie, heb dus nog verlof en dat bevalt prima!
Mijn verlof ging in toen Simone geboren werd maar ik was er na 16 weken nog niet aan toe om te gaan werken. Ik heb er nog 6 weken aan vastgeplakt en ga nu komende maandag weer werken. Uiteindelijk ben ik dus 5 maanden thuis geweest, nu ben ik er wel weer aan toe.
bij mijn dochter ging ik weer werken toen ze 24 weken was. Maar dat komt doordat ze te vroeg geboren was en ik dus 16 weken na haar geboorte had. Daarna nog verlof eraan vast geplakt. Deze keer ga ik waarschijnlijk na 14 weken weer werken... ben benieuwd hoe ik dat vind...
Ik denk dat mijn ideale verlof 5 maanden is, toen ging ik pas weer lekker aan het werk. Eerder was ik er nog niet echt aan toe, hoewel ik weer moest gaan werken na 12 weken. Bij een (hopelijk) 2e heb ik ook in de planning om pas aan het werk te gaan als de baby 5 maanden oud is. Maar mijn werk biedt daar ook gelegenheid toe, dat scheelt.
Bij de eerste 10 weken (meneer was 2 weken te laat, dus 8 weken van te voren) en bij de tweede 12 weken erna. Was voor mij prima, ik ben niet gemaakt om lang thuis te zitten, denk ik. Ik heb voor de tweede keer wel voor 12 weken gekozen, omdat ik toen bij mn zoontje al met 7 weken een keer moest wennen op het kdv . En dat vond ik het ergste. Mijn dochter is 'pas' met 16 weken gaan wennen. Was net ff wat steviger enzo. Wat ik misschien (als er nog een volgende keer komt ) wel zou doen is half ouderschapsverlof opnemen, dus dat ik de eerste 3 maanden de helft minder werk ofzo. Lekker rustig opstarten.
Bij de eerste heb ik ouderschapsverlof opgenomen tot ze 4,5 maand was geloof ik, iig begon ik zeg maar 1 januari weer met werken. Vond het ideaal op die manier, was er ook wel weer aan toe om wat anders te doen da thuis zitten met de kleine en zij was ook niet meer te klein voor het kdv. De tweede komt precies anderhalf jaar later als het goed is, dus ik doe hetzelfde; zal dus 1 juli weer aan het werk gaan als de kleine 4,5 a 5 maanden is. Ik heb wel betaald ouderschapsverlof en een flexibele werkgever dus die combi maakt het wel prettig. Alhoewel je je van het betaald verlof ook niet teveel voor moet stellen, dat wordt ook uitgekleed waar je bij staat maar dat geheel terzijde. Het is gewoon beter voor mij en ik denk ook voor mijn kindjes. En wat zijn dan die paar maanden op een mensenleven, nietwaar?
Ik heb bij mijn eerste verlof gehad tot mijn zoon ruim 5 maanden was. Ik vond dat wel heel erg fijn, niet eens zozeer voor mezelf maar wel voor hem. Pas toen had ik het idee dat we een soort van ritme hadden, hij sliep beter etc. Dus toen kon ik hem ook met een gerust hart naar het kdv brengen, voor die tijd vond ik hem echt nog te klein. Ik heb betaald ouderschapsverlof opgenomen, dus dan is het ook haalbaar. Nu ga ik het weer precies zo doen!
Omdat ik tijdens de zwangerschap van mijn dochter mijn toenmalige baan was kwijt geraakt en na de bevalling niet 1,2,3 wat anders had gevonden heb ik na de bevalling 5 maanden thuis gezeten. Ik vond het heerlijk. Ik had er echt niet aan moeten denken om Ayla met 12 weken al weg te brengen. Heel eerlijk gezegd zou ik het helemaal niet erg vinden om thuisblijfmoeder te zijn, maar helaas zit dat er financieel gezien niet in. Anderen moeten er misschien wel helemaal niet aan denken, maar da's natuurlijk ook heel persoonlijk.
Doen ik bevallen was van ons eerste kindje had ik 4 weken voor en 12 weken na. Hij te laat geboren en ik kon niet wachten tot ik weer mocht werken. Bij ons 2e kindje had ik 10 weken na en was er wel aan toe weer wat te gaan doen. Bij ons 3e kindje had ik 10 weken na en ik moest er niet aan denken weer aan de slag te gaan en ik vind het verschrikkelijk!! Ik heb nog wel besproken of ik ouderschapsverlof kon opnemen en dat mocht maar ik heb het uiteindleijk niet gedaan. Ik denk dat het voor mij dan nog moeilijker zou zijn terug te gaan. Toen ik weer aan het werk was vond ik het heerlijk. Ik denk ook wel dat het afhankelijk is hoe je kindje is.
Mijn mannen zijn 5 weken te vroeg geboren en ik zat net 1 week in mijn zwangerschapsverlof... Moet weer gaan werken als de mannen bijna 4 maanden oud zijn maar ik had ook graag thuis gebleven met mijn mannen, sowieso het eerste jaar!!! Helaas zit dat er voor mij ook niet in
Denk dat het echt voor iedereen persoonlijk is, maar zo;'n 8 weken aan mn standaard verlof lijkt me wel wat... dan heb je dus zo'n 20 weken na de geboorte! Is het kindje toch wat weerbaarder... Voor de mensen die ouderschapsverlof hebben opgenomen: hoe hebben jullie dit gedaan? Met aaneengesloten weken of losse dagen? Betaald of onbetaald? Verspreid over een periode of meerdere periodes?
Ik heb mijn totale recht op betaald ouderschapsverlof achter elkaar opgenomen, in totaal dus 13 weken extra verlof. Mijn werkgever betaalt 75% door, daarom ging er qua inkomsten niet heel erg veel op achteruit. Bovendien wordt er door mijn werkgever niet geëist dat je na afloop weer tijdelijk je oorspronkelijk aantal uren werkt. Na de eerste 13 weken heb ik nog onbetaald ouderschapsverlof opgenomen, 2 dagen per week, en werkte ik dus 24 uur.
Ik ga 10 jan. weer beginnen, mijn zoontje is dan precies 6 mnd. Ik vind het ideaal!! Ik heb er ook echt weer zin in nu, mijn zoontje is toch al wat beter in zijn ritme en dergelijke. Toen hij 3 maanden was moest ik er nog niet aan denken eigenlijk! Ik heb zwangerschapsverlof en fulltime ouderschapsverlof erachteraan geplakt, inclusief vakantiedagen die ik nog had staan ertussenin geplakt.Krreg het ouderschapsverlof ook 75% doorbetaald en in nov. een eindejaarsuitkering, heb aan mijn loon nog zowat niks gemerkt..super hoor! Ben dus dik 7 maanden thuis geweest en dat is helemaal niet erg.Je krijgt je tijd echt wel vol..en kunt heerlijk gfenieten van alle kleine ontwikkelingetjes die je hummel doormaakt,zeker als je al kindjes hebt lijkt me zo! Bovendien, nu ben ik ook gewoon echt weer lekker aan iets anders toe. Ga nu 25u werken, 5dgn per week. Dat zal even wennen worden en ritme zoeken, maar een half dagje is zo voorbij, en dan kan ik weer lekker naar mijn manneke! Ik pleit voor een half jaar
Ik ben bij beiden na 12 weken weer gaan werken. In de laatste weken van mijn verlof bij allebei al weer een freelance-onderzoek opgepakt. Ik ben dus niet geschikt om alleen maar thuis te zijn. Moet zeggen dat ik het bij de tweede wel lastiger vond omdat hij de fles weigerde, maar toen creatief gedaan met mijn voed/kolftijd en later begonnen eerder weg en dan ging het ook prima.
ik werk alleen op vrijdagmiddag en een zondag in de 2 weken. Af en toe een maandagmiddag en/of woensdagochtend extra. Niet zo veel dus. Daarom vond en vind ik het heerlijk om gewoon na 10 weken weer te beginnen! Juist met 2 kinderen vind ik het wel lekker om even wat anders te hebben en even uit de luiers etc te zijn. Wel vond ik de zwangerschap een stuk zwaarder dan bij de eerste. Ik was dan ook érg blij dat ik volgens onze CAO al met 32 weken met verlof mocht. Daar was ik wel aan toe. Ik kreeg dus 2 weken extra verlof vóór de bevalling.
Ik ga weer aan het werk als mijn zoontje 4 1/2 maand is. Mijn zoontje is 6 wk te vroeg geboren, dus ging mijn verlof in de dag na mijn bevalling. Ik heb er nog een paar weken vakantie achteraan. Ik moet zeggen dat ik wel weer zin heb om aan de slag te gaan.
Ik ben beide keren na 10 weken weer gaan werken (3 dagen in de week) en vond het heerlijk. Ik ben heel erg graag thuis maar na 16 weken thuisitten vond ik het heel erg fijn om aan het werk te zijn
ik vond 10 weken na de bevalling prima. kon niet wachten om weer aan de slag te gaan. wat voor mij wel scheelde was dat mijn zoon in een rustig gastgezin terecht kwam en heel goed reageerde op de gastouder. kdv had ik moeilijker gevonden. het verlof van mannen moet vooral langer vind ik!
Ik weet het nog steeds niet. Ik vind het zo lastig! Enerzijds: fulltime thuiszitten straks met een peuterpuber ( die overigens wel nog gewoon 3 dagen naar KDV gaat!) en een pasgeboren baby lijkt me ook heel pittig. Kan me van mn eerste nog herinneren dat ik op een gegeven moment ook wat gespreksstof met mn partner miste. Daarbij ga ik ook eind zomer bevallen en gaan we het najaar/ de winter tegemoet. ook niet echt de ideale tijd om lekker te wandelen etc. Ben bang dat ik me toch ga vervelen of iets voor mezelf ga missen. Aan de andere kant weet ik gewoon niet hoe ik er in sta dan. Misschien ga ik het wel heerlijk vinden wat extra tijd met mn kleintje? Ook lijkt me het vermoeiender een ritme te vinden met 2 kids dan met 1? Wat extra tijd thuis is dan wel zinvol? Plus ik ben niet vergeten hoe moeilijk ik het vond voor mn oudste destijds om hem bij het KDV achter te laten met 14 weken. Ik vond het toen nog zo klein en afhankelijk! Het voelde toen echt niet goed. Jemig!! Moeilijk!