Haha ja dat valt mij ook op! Als er een topic wordt geopend waarin TS zegt verliefd te zijn op een ander, wordt er vaak gereageerd dat TS dit bespreekbaar met partner moet maken, eerlijk moet zijn blabla. Praat iemand EINDELIJK eens over gevoelens met partner, is het weer niet goed en moet ze het maar voor zichzelf houden hahaha. TS, ik begrijp dat je het met je partner overlegd. Dat hij niet reageert zoals jij verwacht ( of hoopt ) is begrijpelijk toch? Hij zal ongetwijfeld gekwetst zijn, maar weet wel hoe de vork in de steel zit.
Zo denk ik er dus ook over nadat ik alle reacties eens gelezen heb. Het is juist goed dat ze eerlijk is geweest, ze heeft geen overspel gepleegd maar heeft wel gezegd wat voor gevoel ze heeft. Dat haar vriend dat niet leuk vindt lijkt me logisch, die moet dat eventjes laten bezinken maar als jullie beiden van elkaar houden dan moeten jullie vechten voor jullie relatie en het sleutelwoord is toch echt PRATEN!
Hè wat lastig en wat balen. Jammer dat je het hem verteld hebt, want uiteraard kan hij er niets mee. Zolang jij er niets mee doet en vecht voor je relatie, hoeft het niets te zijn. Trouwens, ik vind sowieso niet altijd dat dit soort dingen ter plekke gezegd moeten worden. Je moet eerst zelf bedenken wat je doel is en hoe je veder wilt. Dan kun je kijken of vertellen de beste optie is, is mijn mening. Ik denk niet dat verliefd worden betekend dat kereltje niet goed zit. Ik denk namelijk dat je in je leven wel vaker verliefd kuntworden op een ander. Wat niets zegt over de liefde voor je partner. Het is alleen de vraag wat je ermee doet. Sterkte!
TS, of wel of niet vertellen juist is, hangt af van jezelf, jouw partner en wat voor afspraken jullie hebben. Dat hij zich nu gekrenkt en gekwetst voelt, snap ik. Dat heeft tijd nodig. Probeer te blijven praten, en benadruk dat dit vertellen, juist is om jullie twee 'beter met elkaar' te maken en geen geheimen te hebben. Dit vertellen brengt jou namelijk dichter bij hem en verder van die ander. Want dat verkikkerd zijn, is nu al minder belangrijk gok ik. Ooit, zo'n 15 jaar geleden, heb ik een koppel ontmoet wiens kinderen rond mijn leeftijd waren. Ik was 20 en in mijn tweede serieuze relatie en samenwonend. Deze ouders van vrienden vertelden het elkaar juist altijd wèl als ze verkikkerd waren op een ander. Geen geheimen, en geen illusies dat je nooit een ander leuk zou kunnen vinden. Dat is ook onrealistisch. Ze konden er eigenlijk altijd binnen korte tijd om lachen: het spannende van de ander gaat er namelijk zo snel vanaf en door die continue eerlijkheid, waren ze zo zeker van elkaar dat jaloezie en onzekerheid weinig ruimte kreeg. Dat was niet nodig, juist door die openheid en dus altijd weten waar je aan toe bent. Ik zeg niet dat ik en mijn partner altijd zo kunnen zijn: maar wat een respect had ik voor hun omgang! Sterkte!
Soms kun je ook te eerlijk zijn. Dan maak je meer stuk, dan wanneer je je mond houdt. En natuurlijk; in de ideale relatie kun je overal over praten. Maar die relatie heeft niet iedereen. En in dit geval; ts zegt dat de relatie sowieso niet helemaal lekker loopt. Dan zou ik daar aan gaan werken, ipv zoiets gevoeligs in de groep gooien en het dus nog stroever te laten verlopen. Maar ik snap wel dat ze het gedaan heeft hoor. Als een soort wake-up call. TS: Ik hoop dat je vriend wat kalmeert en het grotere plaatje wil zien, ipv "er is een ander". Want dat was niet het doel natuurlijk. Probeer dat aan zijn verstand te peuteren, dat je het juist hebt verteld, omdat je er samen met hem uit wilt komen.
Tis echt nooit goed hè. Ts werkt aan haar relatie, anders had ze het niet bespreekbaar willen maken. De bal ligt nu bij haar vriend. Alsof ze nooit iets heeft geprobeerd en meteen een bommetje erin knalt, hey vriend ik heb gevoelens voor een ander en dat ligt aan jou alleen dus werk eraan. Zo werkt het niet.
Hij zal vast geschrokken zijn. Niemand hoort graag dat zijn/haar partner een oogje heeft op een ander.. Probeer het nog een keer te bespreken en ga bij jezelf naar of het maar een tijdelijke 'verliefdheid' is of dat het echt meer is.. Ik denk dat iedereen wel eens over een ander droomt.. dat betekend niets..
Als de rollen omgedraaid waren had jij wellicht ook bot/boos gereageerd. Dat is een reactie die vrijwel altijd als eerste voorkomt. Ik zou ook boos zijn/bot zijn want je gaat er niet vanuit dat je partner zoiets zou zeggen. Vind het wel dapper dat je het verteld hebt,dat wel! Maar wat al meer gezegd is: Ga eens na wat er niet goed zou gaan in je relatie buiten wellicht alleen de communicatie om. Want alleen communicatie lijkt mij geen reden om gevoelens te krijgen voor een ander. Mis je iets bij je partner? Wat zou je graag anders willen dan alleen de communicatie? Dat soort dingen zou je bij jezelf moeten na gaan. Vaak krijgen mensen ''gevoelens'' voor een ander omdat ze wat missen in hun relatie/huwelijk. Vaak is het onbewust zoeken naar iets wat je van je partner niet krijgt of waar je naar verlangt en je misschien net dat stukje aandacht krijgt van die ander (niet op sexueel gebied dan in dit geval) wat je mist bij je partner? Het kan goed een vlaag zijn wat je hebt. Praat goed met je partner. Wellicht komen jullie samen tot wat puntjes die jullie misschien beide missen,of in ieder geval jij mist. Werken aan een goede relatie moet van 2 kanten komen. Dus aan het werk met die communicatie tussen jullie en praat eens goed samen. Succes en hoop dat jullie er uit komen samen!
Zo bedoelde ik het ook niet (ik neem aan dat het oa op mijn post sloeg). Ik reageerde op wat Assz en Aman zeiden over dat normaal gesproken het advies zou zijn om eerlijk te zijn en het bespreekbaar te maken. Dat is op zich ook zo, maar als het al niet zo lekker gaat en je verteld dan over mogelijke (met nadruk op mogelijke!) gevoelens voor een ander, dan is dat misschien iets te eerlijk dan goed is voor iedereen. Hoe moedig en goed bedoeld het ook is hoor. Het is natuurlijk ook allemaal maar achteraf geklets, maar daarmee probeerde ik de niet helemaal verwachte boze reactie van haar vriend te verklaren en het advies te geven, dat ze moest benadrukken dat ze het juist eerlijk vertelde om er samen met hem aan te werken. Verder opper ik helemaal niets.
Dat wilde ik eigenlijk ook zeggen. Nu is er eens iemand die meteen bij het eerste waarschuwingssignaal aan de bel trekt ipv zelf lekker verliefd te lopen doen en dan is het nog niet goed!
Je kunt Ook in relatietherapie gaan, misschien niet samen. Maar kan ook alleen. Geeft je hele andere inzichten etc
Ik bedoelde in mijn post met uitzoeken niet dat ze eerst bovenop die ander moet duiken om te kijken of dat toekomst heeft, maar nagaan waarom ze die gevoelens heeft. Mist ze iets, en zo ja wat. Dan ga je daaraan werken om te kijken of dat wat je mist in je relatie kan vinden. Zo aangeven dat je gevoelens voor iemand hebt maar niet weet wat het is brengt alleen maar onzekerheid in de relatie, ik zou me zwaar gekwetst voelen. En zeker niet in de meewerk stand gaan zitten. Als ik haar vriend was zou ik eerder zoiets hebben van: nou bewijs maar eens dat je voor mij gaat. Anders is daar de deur. Kijk maar lekker of daar het gras groener is. Dus zij zou zich tegenover mij juist moeten bewijzen. Maar merk dat ik daar anders in sta dan de meesten hier En sorry, maar iets zeggen van goh, zou je alsjeblieft dit of dat willen doen is mijn inziens niet werken aan je relatie. Plan iets, gooi die telefoon door het raam, doe iets! Laat hem zien dat je relatie je iets waard is!
Fijn dat er ook meiden zijn die het begrijpen. Ik dacht zelf later ook wel dat zijn reactie vrij 'normaal' was en dat ik zelf waarschijnlijk net zo of erger had gereageerd. Misschien had ik eerst voor mezelf uit moeten zoeken over hoe en wat maar het zat mij zo hoog. Het voelde niet goed tegenover mijn vriend en wij hebben geen geheimen voor elkaar en ik ben een open en eerlijk persoon. Het was ook een noodkreet van help er moet iets veranderen want anders gaat het niet goed. We hebben gisteravond nog een goed gesprek gehad en ik moet zeggen dat mijn gevoel voor/over die ander is afgenomen en voor mijn vriend toegenomen. Ook zijn we er beide van overtuigd dat we hier samen uitkomen.
Natuurlijk zeg je dat ook tegen je partner. Iedereen kan wel eens kriebels krijgen bij het zien van een bepaald persoon, maar jij zit er duidelijk mee in je maag. Dan moet je dat ook bespreekbaar maken. In dit geval kan je niet teveel zeggen vind ik. Fijn dat jullie nog een goed gesprek hebben gehad en jullie er beide van overtuigd zijn dat het goed gaat komen.
Fijn dat jullie het goed hebben kunnen bespreken, als je van elkaar houdt dan kom je er samen ook zeker wel aan uit
Zoals je je woorden gebruikt in deze post, zie en voel ik al een heleboel irritatie van jouw kant naar hem toe. ik zou eens goed naar mijn eigen relatie kijken en eens een goed gesprek aangaan met elkaar. Dit gaat niet werken zo.
Ik heb ook een keer getwijfeld, en dit besproken met mijn partner, hij schrok, hij was stil, hij was niet boos of bot. Gelukkig maar want ik ben ook maar een mens, en heb ook gevoelens, het is wel zo dat het fijn zou zijn als je die ten alle tijden met jouw partner kan bespreken. Dit was mogelijk, en ook in dit geval gold: Bevlieging! Ik vind dus dat het te bespreken moet zijn, TS heeft twijfels over haar gevoel, voelt zich er niet fijn bij, weet het niet helemaal. Je behoort jouw partner wel helemaal te kunnen vertrouwen, en ikzelf zou het rotter vinden te horen dat hij het eerst met een vriend zou hebben besproken en daarna pas met mij....kom op he, het is onze relatie! Natuurlijk moet ook TS wat doen voor en aan de relatie, ze kan ook een avondje leuk regelen...maar geloof me...ik ken de man met de telefoon en de man met de Ipad....hij zit hier thuis ook Het is erg frustrerend als hij thuis komt en de telefoon pakt, hem mee neemt op de wc en het dan gek vind dat je na een half uur eens komt vragen of die er door heen gezakt is. Zelfs op visite gebeurt het regelmatig dat hij hem pakt en dan de telegraaf gaat lezen...laten we eerlijk zijn, als je vroeger op zo'n moment daadwerkelijk de krant had gepakt dan was het openlijk asociaal geweest. Gelukkig is mijn vriend niet zo erg als TS, maar hier waarschuw ik ook regelmatig dat hij beter even de telefoon weg kan leggen.... Ik denk dat er tegenwoordig meer ruzies zijn over de telefoon en Pad dan over het kijken naar andere vrouwen