Van slag door het journaal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door username, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het ook verschrikkelijk om te zien! Ik kan me er ook echt naar Door voelen. Maar toch blijf ik het journaal kijken, ik wil namelijk niet mijn ogen sluiten voor wat er in de wereld gebeurd. Dat ik mij op dat moment naar voel valt eigenlijk in het niets bij hoe al die mensen zich voelen die de ellende wat op het nieuws te zien is moeten mee maken.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Oh ik kijk wel gewoon.

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik word er ook ontzettend verdrietig van en ook wel bang. Ik begrijp gewoon niet waarom mensen elkaar zoveel verdriet doen.

4. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dat is precies de reden dat ik het nieuws volg. Maar er steeds zoveel last van hebben lijkt me niet gezond.

5. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik volg wel heel de dag door het nieuws via verschillende bronnen, omdat ik nou eenmaal enorm geïnteresseerd ben en dat altijd al doe, maar vind het wel vreselijk om te zien. Vooral de situatie in Irak maakt me woedend en het liefst zou ik zelf er wat tegen willen doen, maar dat gaat natuurlijk niet.

Toen ik net een vrouw met een baby'tje zag die onder een brug woont, schoot er wel door me heen hoe dankbaar ik moet zijn, met zo'n prachtig opgemaakt ledikantje wat boven staat te wachten tot mijn kleine ukkie er in komt.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet herkenbaar ik kan heel goed tegen die beelden (wat niet betekend dat ik het afschuwelijk vindt !)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar daar kom je niet achter als je blijft steken bij het reguliere nieuws. Dat vind ik het meest frustrerende, ik denk dat er de schermen zoveel gaande is in die landen waar wij totaal geen weet van hebben dat ik niet als naïeveling dit nieuws kan aanzien. Er gaan nu duizenden mensen dood en we krijgen eenzijdige berichtgeving voorgeschoteld, ik kan het niet meer aanzien.

8. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ik kijk niet meer helpt veel , is zoveel narigheid de laatste tijd wil het even niet meer zien

9. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik ben blij jou reactie te lezen...ben het helemaal met je eens....

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik dacht al dat het aan mij lag.. Elke keer als ik wat hoor denk 'daar gaan we weer'. Het lijkt normaal te worden al die ellende :(

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kijk het wel, verdiep me er ook in.
    Maar ik vind het wel erg moeilijk hoor, die arme kinderen in Gaza.
    Maar ook die afschuwelijke monsters van een IS. Ik hoop dat die zsm compleet kapot worden gebombardeerd. Smerig tuig, bah!
    Had inderdaad ook de beelden van vanavond gezien. Die voetjes, en die blikken in de ogen van die arme mensen. Zo triest.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik keek af en toe nog. Maar toen ik gisteren niet meer kon slapen na de zoveelste nachtmerrie heb ik besloten niet meer te kijken.
    Ik lees wel de koppen op nu.nl.

13. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik kijk al jaren geen journaal meer, ik wil niet geconfronteerd worden met beelden waar ik niet voor kies. Als ik iets wil weten kijk ik wel op nu.nl maar vaak alleen de wetenschapskatern. Ik bepaal zelf wat ik wil weten, en hoef niet perse te weten wat onze gecontroleerde pers allemaal verteld. Ze laten precies zien wat de grote bazen willen dat we zien.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.505
    36.456
    113
    Ik kijk al niet meer sinds ik moeder ben, kan er gewoon niet tegen.

15. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Reden waarom ik het nieuws nooit kijk

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het jeugdjournaal is wel een goed alternatief misschien....daar heb je minder enge beelden

17. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Dat is helemaal waar.
    Ik kijk zowel het nieuws als internet en zie dan inderdaad wat een vals beeld je krijgt als je alleen de gangbare nieuws media volgt. (o.a. NOS, NU)

18. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat is inderdaad wel een goeie!
    Ik kijk zelf ook bijna geen nieuws meer vanwege al die ellende die ik niet wil weten. Verschrikkelijk allemaal. Het is niet normaal meer.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik kijk het niet meer...

Ik kijk op internet en dan kan ik het filteren.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies !!

Deel Deze Pagina