baby bijna 4 maand onrustig.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zwangervan4e, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn dochter van 16 weken is een heel onrustig meisje ze heeft een moeilijke start gehad ( infectie) ook verborgen reflux waar ze nu medicatie voor herft en ze huild veel minder. Maar slapen doet ze alleen s nachts goed ze krijgt borstvoeding en komt maar 1x voor een voeding. Maar ze slaapt ingebakerd s nachts en alleen dan slaspt ze goed. Overdag slaapt ze ook alleen ingebakerd maat dan moet ik naast haar bedje gaan zitten en een hand op haar hoofdje houden dit duurden ongeveer een half uur voor ze slaapt. Maar als ik dan weg ga dan slaapt ze hooghuit 30 minuten TOT een uur. En dan is ze weer wakker het lukt ons om haar ongeveer 2 uurtje per dag te laten slapen tussendoor dommeld ze voor 10 minuutjes in. Ik hrb nog 2 kinderen en ons jongste meisje vraagt gewoon zo veel tijd en aandacht, t is best zwaar want ik werk ook nog 3 dagen. Wat kan ik doen om haar iet beter te laten slapen overdag.

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Poeh, ik kan me voorstellen dat het zwaar is. Onze dochter heeft een gelijke start gehad. Ook een infectie én verborgenreflux. De eerste 12 weken sliep ze alleen 's nachts in haar bedje, overdag sliep ze bij ons op de borst in een draagdoek. We zijn vervolgens ook begonnen met inbakeren i.c.m. een strak ritme/regelmaat en dat hielp. Inbakeren alleen was niet voldoende.
    We zijn heel erg gaan letten op signalen van moeheid, niet overprikkelen (onze dochter is heel snel overprikkeld), alles in dezelfde volgorde etc. Dat heeft hier heel goed geholpen.

De eerste twee weken heb ik ook continue naast haar bedje gezeten omdat ze anders niet sliep. Wat wij deden als ze vervolgens te vroeg wakker was, was een beetje laten drinken en weer terug in bed. Op die manier ging het steeds beter en inmiddels slaapt ze heel goed overdag!

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Idd onze dochter sliep de eerste 11/12 weken overdag bij ons. Een strak ritme is moeilijk vanwege de borstvoeding want dat geef ik op verzoek. Maar ik weet je als ik haar in bed leg begint ze meteen te gillen net zolang totdat ze er uit word gehaald of totdat ik haar na ongeveer een half uur is slaap heb gekregen, ik vind het ook zielig voor mijn andere 2 kinderen ik ben gewoon te veel met de jongste bezig, als ze tevreden is dan speel ik met de andere 2 maar da- blijft het huishouden weer liggen. Maar ga idd eat meer regelmaat proberen.

Groetjes

Deel Deze Pagina