Van sprookje naar ellende..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Appelsap22, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.726
    4.689
    113
    Vrouw
    Dit is geen monsterlijke keuze, dit is een hele moeilijke maar weloverwogen keuze. En ik wil je heel veel sterkte wensen met wat komen gaat.
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.012
    7.333
    113
    Vrouw
    Ik wil je niet nog meer zorgen geven, maar denk je om je eigen veiligheid zodra je hem dit vertelt? Ik zou in dit geval inderdaad liegen en zeggen dat het een miskraam is, hij klinkt als een nare man, je moet denken om je eigen veiligheid en die van je kinderen. Zorg dat er iemand op de hoogte is! En praat erover, waar mogelijk, goed dat je dat hier doet.

    Heel veel sterkte gewenst, en als je er iets aan hebt aan de mening van een ander; ik denk dat je hier goed aan doet en het juist inschat.
     
  3. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Ik denk inderdaad aan onze veiligheid. Als ik eerlijk zou vertellen dat ik een abortus heb ondergaan zou hij dat zien als dat ik iets van hem heb afgepakt. Misschien ook als ik zeg dat het een miskraam is maar dat lijkt me toch wat veiliger om te zeggen.
     
  4. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Dankjewel
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.938
    113
    Wat verschrikkelijk heftig zeg. Hij klinkt heel manipulatief, ik zou ook echt zorgen dat je het contact volledig kan verbreken. Ik snap je keuze voor abortus ook volledig, het is natuurlijk geen makkelijke keuze, maar ik vind het heel dapper van je dat je die keuze maakt - voor de veiligheid van iedereen.
    Ik zou hem inderdaad vertellen dat het mis is gegaan, dat is misschien niet fraai (want liegen) maar wederom; voor ieders veiligheid wel het beste in mijn ogen…

    Ontzettend veel sterkte gewenst!
     
  6. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Dankjewel
     
  7. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Zoals ik al in 1 van mijn eerdere reacties zei; vandaag zocht hij inderdaad weer contact. Eerst belde hij. Nam niet op.
    Vervolgens appte hij en gebruikte hij de woorden "we" en "ons" en dat we het met veel dingen niet eens zijn maar er toch iets in mij was dat hem energie geeft. (Ja, mij van alles de schuld geven zeker)
    Heb ook daar niet op gereageerd. Daarna heeft hij nog 4 keer gebeld. Ook niet die gesprekken niet aangenomen.

    In de eerste instantie was ik geneigd te zeggen dat er geen we en ons meer bestaat maar bedacht me. Het zou weer een onnodige discussie brengen en aangezien ik helemaal klaar ben met de relatie en ook zeker niet van plan ben terug te gaan heeft onnodige communicatie totaal geen zin.
     
  8. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Sterk van je! De neiging om te reageren zal vast wel groot zijn.
    Maar inderdaad, ieder contact is voer voor meer contact.
    Hoe voel je je vandaag?
     
  9. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Ik vind het moeilijk om toe te geven maar ondanks ik nu nog zwanger ben, heb ik er mentaal al afstand van gedaan.. of misschien hou ik me dat voor uit een soort bescherming ofzo.
    Verder moet ik met beiden benen op de grond blijven staan want ik moet ook nog mama zijn voor mijn kinderen. Die weten hier natuurlijk niet van en ben dat ook niet van plan te vertellen want ik vind dat je kinderen niet met zulke zaken moet belasten en wil hun ook niet (tijdelijk) naar de achtergrond schuiven omdat ik nu in een verdrietige periode zit. Zij hebben hier niet voor gekozen en moeten er ook geen last van ondervinden.
     
  10. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Sterke keus van je! Je los maken van die man!
    Je gaf in je eerdere berichten aan een goede band te hebben je je zussen? Ik zou zeggen neem hun in vertrouwen en draag dit niet alleen! Als jullie z’n goede band hebben zullen ze je niet veroordelen om je keus, maar je steunen in deze keuze!
     
  11. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Ik zal even uitleggen waarom ik dit niet aan hun kan vertellen ondanks de sterke band die we hebben.
    Onze vader (vorig jaar overleden) was fel tegen abortus... hij zag dat ook echt als een kosmisch misdrijf ofzo. Wij weten niet beter dan dat en mijn zussen die nog echt vasthouden aan papa's normen en waarden en de opvoeding die wij hebben gehad zullen deze keus never nooit begrijpen. Een kind is een gift van God en wij mensen mogen niet bepalen wie recht op leven heeft en wie niet..daar komt het op neer.

    Ik ben het er absoluut mee eens dat een kindje een (gods)wonder is en niemand het recht heeft het leven van een ander te beëindigen maar ik zal ook nooit toestaan dat het leven van mij en mijn kinderen door een ander bedreigd of beëindigd wordt. Dat ik deze keus heb moeten maken zal ik ook echt nooit aan mijn familie kunnen vertellen.
     
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Sterkte! Ik denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt, verwijt jezelf niet aub!
     
  13. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Je bent mij geen uitleg verschuldigd hé! ;) maar fijn dat je t even kan delen!
    Sterkte met je keus!
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Normaal ben ik geen voorstander van abortus. Maar in deze situatie begrijp ik het wel.

    Ik ben zelf opgegroeid met een narcist (mijn vader) met een alcohol verslaving. Ik heb 12,5 jaar geleden het contact verbroken. Liegen, bedriegen, manipuleren, hij doet alles goed de rest doet alles fout, hij denkt dat hij god is, kan niet met geld omgaan, etc.. Hij snapt nog steeds niet waarom we geen contact hebben. Hij weet mijn adres niet, heeft wel mijn telefoonnummer. Maar hij weet als hij teveel belt/smst dat ik de politie bel. En daar is hij bang voor.

    Kijk wel of je hulp bij fiom of maatschappelijk werk oid kan krijgen. Denk dat dat wel goed / verstandig is.
     
  15. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Vind het geen vies spelletje. Maar had zelf echt niet aan die optie gedacht en vind het idd wel een optie.
     
    Annie88 vindt dit leuk.
  16. Appelsap22

    7 jan 2022
    20
    4
    3
    Ow wauw!

    Ik weet niet veel van narcisme, heb vandaag m'n boek binnen gekregen (interview met de narcist) ik herkende niet alles terug in mijn ex partner (het slaan bijvoorbeeld) en andere dingen juist weer heel erg. Als ik dan terug denk aan het begin toen wij elkaar leerden kennen en de periode daarna dan heeft hij eigenlijk zonder schaamte bloot gegegeven wie hij is.
    Zo kon hij bijvoorbeeld nooit medelijden hebben met een ander want tsjah..een keus heb je altijd.
    Hij kon zich niet inleven in anderen want dat zou te maken hebben met z'n autisme (hij had geen autisme kan ik je vertellen)
    Verliezen kent hij niet. Vanwege zijn werk kon ik dat ergens wel begrijpen.
    Nooit was iets zijn fout al was dat het wel.

    Toen ik de relatie beëindigde deed hij dat de dag erna nog een keer. Toen ik zei dat dat toch al klaar was zei hij neee IK wil JOU niet meer in mijn leven. Oke whatever wat jij wilt..het is geen wedstrijd dacht ik maar.
    En zo nog een tal meer dingen besef ik me nu.
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  17. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn vader was ook verbaal en soms ook non verbaal agressief.
    Empathie heb ik nooit gezien bij hem.
    Ze willen altijd hun gelijk halen en het laatste woord hebben.
     
  18. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.713
    6.983
    113
    Vrouw
    Hij klinkt idd als een narcist. Klik maar eens op mijn naam, dan kun je lezen wat ik heb meegemaakt met Kerst met ook een narcist. Maak idd alsjeblieft dat je wegkomt bij hem. Ik begrijp je keuze dan ook echt goed. Sterkte ❤️
     
  19. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    In wat een ontzettend nare situatie zit je. Ik kan mij voorstellen dat het voelt als een vreselijke keuze. Maar in dit geval kies je denk ik verstandig, juist vóór het leven. Het leven van jezelf en van de kinderen die je al hebt. Die moet je beschermen tegen een leven lang met deze man.

    Ik hoop dat je toch iemand in vertrouwen durft te nemen. Mocht dat niet lukken, wil ik je het volgende aanraden. De Bovengrondse is een organisatie die opkomt voor vrouwenrechten. Met een buddy heb je iemand die met je mee gaat naar de kliniek. Om je te begeleiden, zonder te oordelen. Misschien heb je er wat aan.

    https://www.samennaardekliniek.nl/
     
  20. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Pfff meid... Heb zo met je te doen :( En ook ik begrijp je keuze! Ik heb ook een narcistische ex. We hebben gelukkig geen kinderen gekregen, maar in jouw situatie had ik hetzelfde gedaan.

    Ik dacht nog even;
    Ben je veilig in je eigen huis? Het niet op hem reageren en straks vertellen dat je een miskraam hebt gehad, gaat natuurlijk vanalles bij hem triggeren. Weten je buren bijv van de situatie af? Iemand in de familie die je kunt waarschuwen? Kun je eventueel een weekend bij familie terecht, zodat je niet thuis hoeft te zijn? Ik wil je niet onnodig bang maken, maar puur voor je eigen veiligheid en die van je kinderen...

    Heel veel sterkte... Er gaat nog een heftige periode komen, hou vol! ❤
     

Deel Deze Pagina