Van sprookje naar ellende..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Appelsap22, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelsap24

    10 jan 2022
    9
    21
    3
    Goedemorgen,
    Ik kon even niet reageren want ik was mijn inloggegevens kwijt.

    @Mim89 jeetje!!! Ik heb het gelezen wat eng!!!! Hoe gaat het nu met je?

    @Chayammy: ik durf mijn beste vriendin wel in vertrouwen te nemen maar wil haar niet belasten met mij mee te gaan naar de kliniek. Ze zou geen nee zeggen maar dat kind heeft zo een tere mooie ziel, dat wil ik haar echt niet aan doen. Dank voor de tip! Ik denk toch wel dat ik daar serieus over ga nadenken.

    @Magnolia29 we zijn wel veilig thuis gelukkig. Het is ook wat lastiger om echt bij mij aan de deur te komen want ik heb eerst nog een deur beneden die op slot zit en boven (mijn deur) zit ook altijd op slot. De kinderen zijn dit weekend bij hun vader (co ouderschap).
    Ik heb hele lieve buren maar het is contact is beperkt tot groeten en een heel klein gesprekje, ze spreken ook niet zo heel goed Nederlands. Wat betreft familie: ik heb mijn zussen. De regel bij ons is; elke ochtend zeggen we goedenmorgen tegen elkaar. Als iemand net iets te lang niet reageert beginnen we al te bellen en als er niet wordt opgenomen rijden we langs.

    Vandaag (binnen nu en een uur) heb ik het consult met de kliniek arts. Ik weet niet wat ik kan verwachten en zit denk ik ook daarom goed aan de diarree en buikpijn.
     
    Magnolia29 en Chayammy vinden dit leuk.
  2. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    @Appelsap24 heel veel sterkte in de kliniek straks!
     
  3. Appelsap24

    10 jan 2022
    9
    21
    3
    Dankjewel.

    Ik heb zojuist het telefonisch consult gehad. Volgende week maandag vind de behandeling plaats. Dat is nog een week wachten maar goed, dat snap ik ook wel ivm met de wettelijke 5 dagen bedenktijd en het weekend.
     
  4. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Fijn dat je veilig bent thuis. Ik snap dat je je vriendin misschien niet mee wilt vragen naar de kliniek. Je kunt altijd al vast even informeren bij die organisatie voor een buddy. Dan kun je altijd later nog beslissen of je er gebruik van wilt maken of niet. Het kan al fijn zijn om contact te hebben met iemand die weet hoe het er aan toe gaat en je tips kan geven.
    Veel sterkte.
     
  5. Appelsap24

    10 jan 2022
    9
    21
    3
    Ik weet niet in hoeverre een buddy ondersteuning biedt (ga ik nog even uitzoeken) maar vanwege de maatregelen mag er iig geen extra persoon mee de kliniek in is mij vanochtend verteld.
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.785
    7.102
    113
    Vrouw
    @Appelsap24 het gaat op zich wel. Ups en downs. Waar ik het meeste mee struggle is dat mijn vertrouwen wèèr zo enorm geschaad is. Maar komt goed.

    Sterkte met het wachten komende week, met de behandeling en erna ❤️
     
    Appelsap24 vindt dit leuk.
  7. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik wil je graag mee geven niet te bang te zijn voor je echte vrienden erin te betrekken als je er van uit durft te gaan dat ze je niet veroordelen.

    Ik wilde het ook niemand vertellen, ook omdat ik me zo schaamde dat ik voor die keuze stond. Heb het pas veel later aan vrienden vertelt. Maar wat heb ik toen gezien wat een steun ik eraan had. Ik vond het ergste moment eigenlijk weer terug in de auto na de abortuspil gekregen te hebben. Maar dat had mijn omstandigheden en de opgeluchtheid van m'n ex te maken. Maar het is wel heel fijn om niet alleen te hoeven zijn daarna.
     
  8. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Wat een sterke keuze maak je!
    Ik herken de relatie die je hebt heel erg. Voor mij al meer dan 10jr geleden (geen kinderen) en ik heb hier echt psychische klachten door gekregen die nog steeds spelen. Ik vind dat je echt heel helder bent en dat is goed, vertrouw op jezelf! (ik leek achteraf gezien echt gehersenspoeld)
    De abortus zal erg zwaar zijn, maar je leven lang aan deze man vastzitten zou echt een hel kunnen worden. Narcisten zijn tot bijna alles in staat...
     
  9. Appelsap24

    10 jan 2022
    9
    21
    3
    Hier weer een update:

    Vanochtend werd ik wakker en zag dat ik een Appje van hem had. Hij vond mijn profielfoto mooi en zei; stuur je het even naar mij?

    Ik dacht echt bij mezelf: je bent niet goed! De relatie is voorbij, ik heb geen contact meer met je maar je vraagt of ij mijn foto wil sturen. De enige reden dat ik hem nog als contact had was om te vertellen dat er geen baby geboren zal worden en vandaag zou ik dat doen.

    Ik heb niet gereageerd op het foto verzoek. Later heb ik hem verteld dat ik een miskraam heb gehad. Enige wat hij zei was; bedankt voor je bericht daarna niks meer. Ook prima maar ik vertrouw dit niet. Of hij moet blij zijn met het bericht...ik weet het niet.

    Voor mij voelt het als een opluchting dat ik nu echt alle contact kan verbreken.
     
  10. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Wat vreemd dat hij om de foto vraagt inderdaad. Alsof er niets gebeurd is, misschien een opening zoeken en polsen hoe je zou reageren.
    Een vrij korte reactie op je bericht, misschien moet het even landen?
    Voor jou de kogel door de kerk dat hij het nu weet. Hopelijk laat hij je verder met rust...
     
  11. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Wat vreemd dat hij om de foto vraagt inderdaad. Alsof er niets gebeurd is, misschien een opening zoeken en polsen hoe je zou reageren.
    Een vrij korte reactie op je bericht, misschien moet het even landen?
    Voor jou de kogel door de kerk dat hij het nu weet. Hopelijk laat hij je verder met rust...
     
  12. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Vreemd dat hij zo kort reageert op het bericht over de miskraam idd. Maar aan de andere kant zijn dat soort personen echt lastig in te schatten..
    Veel sterkte met alles! Goed en moedig dat je dit besluit hebt genomen!
     
  13. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Dit is wat deze mensen doen. Voelen dat jij zelf de macht over jezelf behoudt en dat is lastig voor ze. Met een compliment probeert hij weer contact te zoeken. Als je er op in gaat zet hij je op een voetstuk, tijdelijk.. Totdat hij de controle weer overneemt. Ik wil niet zeggen dat dit precies klopt wat ik nu zeg, maar ik herken dit zo erg. Ik ben bang dat hij met de vreemde reactie op de miskraam jou uit de tent probeert te lokken (dat jij je klote voelt omdat hij zo emotieloos reageert)
     
  14. Appelsap24

    10 jan 2022
    9
    21
    3
    Na de korte reactie heb ik niks meer van hem gehoord. Vandaag stuurde hij me ineens een liedje door (heb er niet naar geluisterd) en zei ik probeer alles een plekje te geven maar het lukt niet.
    Uren later reageerde ik netjes maar wel duidelijk terug dat een relatie niet werkt, niemand iets kan veranderen aan een miskraam want zo werkt de natuur en ik niet voor hem kan voelen maar het beste advies was rationeel blijven. Daar kwam mijn berichtje op neer.

    Daarna vroeg hij om te bellen. Ik zei nee daar heb ik geen behoefte aan.
    Vervolgens was het weer ik mis jou. Niks anders gewoon alleen jou.
    Niet op gereageerd.
    Daarna was het dat ik niet op een menselijke manier reageerde en dat het is wat het is en hij zal afstand nemen maar dat is wel mijn keuze dat hij afstand neemt want ik moest op een andere manier reageren.

    Ik heb geantwoord dat er niks meer is dat ons verbindt en het beste is om het contact te verbreken. Ik heb hem nu overal op geblokkeerd en verwijderd. Dit was de laatste handeling.
     
    Zuul, Magnolia29, Fruity90 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Appelsap24

    10 jan 2022
    9
    21
    3
    Dankjewel
     
  16. Ploop

    Ploop Fanatiek lid

    25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Ohhh wat vind ik dit knap van jou, heeeel goed gedaan! En nu sterkte voor jou met het verwerken van je eigen gevoelens en het oppakken van een leven zonder iemand die jou onderdrukt! Wat zal het over een tijdje als vrijheid voelen zeg. :)
     
  17. Iamthegreenfairy

    30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Ik herken dit zo, deze 'werkwijze' van dit type man.
    Zo knap van je dat je er zo op reageert, ondanks er natuurlijk ook gevoelens bij jou zitten. Kies voor jezelf!
     
  18. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.985
    5.112
    113
    Kippenvel bij die laatste zinnen: wat knap van je!
     
  19. xxKimm

    xxKimm Fanatiek lid

    1 nov 2018
    1.172
    939
    113
    Vrouw
    Ik heb even je hele verhaal gelezen.

    Sterk, ik vind je echt sterk. Ergens doet het wel een beetje zeer. Jij die het weg laat halen, ik die het graag wil en het net verloren is maar zo gaan die dingen nou eenmaal en zelfs dan, vind ik dit een sterke keuze. Het is alleen k*t dat het hier heeft moeten komen. Jullie relatie, de zwangerschap en de beëindiging van alles eigenlijk, best treurig. Dacht je weer gelukkig te zijn na de ellende wat nu gelukkig wel goed loopt weer en dan overkomt dit je.

    Ik hoop dat je vol kan houden om hem echt uit je leven te bannen en niet dat je straks toch weer verliefd wordt en hem terug wil en dan het kindje hebt laten weghalen maar ik zie aan je dat je dit besluit goed hebt overwogen.

    Hoe lang was je samen met hem? En hoeveel weken ben je zwanger? Hoe voel je je verder, heb je veel verdriet hiervan?
     
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.021
    7.336
    113
    Vrouw
    Héél veel sterkte morgen ♥️ pas goed op jezelf..
     

Deel Deze Pagina