Hoi hoi, Wij zitten nu op een camping voor een paar daagjes met mijn ouders. Ties wil alles verkennen en rent alle kanten op. Hij luistert slecht en komt niet terug als we hem roepen. Gevolg is dus dat mijn man (ben zelf niet zo mobiel meer) de hele dag achter hem aan rent. Mijn moeder die tich 4 kinderen heeft, zegt dat ze nog niet eerder heeft gezien dat een kind zo alle kanten oprende. Wie heeft ook zo'n kind die dat doet, en hoe gaan jullie ermee om op vakantie? Rennen jullie ook hele dagen erachteraan?
Ik heb er zelf ( gelukkig ) geen ervaring mee. Weet dat mijn tante een behoorlijke wegloper was, die kreeg een tuigje om. Aan de ene kant misschien sneu maar aan de andere kant hoef je hem niet constant in de gaten te houden. Is hij ook niet bij de tent/caravan te houden met een leuk spelletje, zwembadje etc. ?
Nee, niks werkt. Hij is gewoon nieuwsgierig naar zijn omgeving. Ik zit idd ook te denken aan een tuigje en 4 meter koord ofzo...
Hier wél ervaring. Een stuk touw aan een haring kan goed werken, tenzij hij ook Houdini is. Je zal een hoop commentaar krijgen van mensen, maar je hebt zelf ook je rust nodig. Ook een hekje maken kan helpen, van stoelen, luchtbedden ed. Tja ik vraag me ook af wanneer kinderen gaan luisteren *zucht*.
Ik herken dit zo dat dat rosalina de eenigste was. Ze liep continu weg als ze aan de overkant van de weg kinderen zag spelen rende ze zo de weg op en ik roepen en zij nog harder rennen om vervolgens een spelletje van te maken. Ik kon haar nooit zonder bugi meenemen. Maar nu ze wat ouder is luisterd ze een stuk beter en is het weglopen ook minder! Succes echt tips heb ik niet hier is het vanzelf over gegaan
Sem is altijd al een weglopertje geweest. En nog steeds af en toe.... Maar als je geen zin hebt om de hele dag achter hem te rennen dan zou ik voor de zekerheid een tuigje nemen. Als ze wat ouder zijn dan kun je het beter uitleggen en dan gebeurt het minder, maar ik hou mezelf voor dat Sem ontdekkingsreiziger wil worden. Zodra hij de kans krijgt, dan loopt hij nog steeds weg, alleen luistert hij nu wel als je zegt dat hij terug moet komen.
Pff heel herkenbaar! Ik wilde hier eigenlijk ook al een topic over openen. Mijn zoontje is ook zo een die het meteen op een rennen zet wanneer hij de kans krijgt, en denk maar niet dat hij zich druk maakt of mama wel achter hem aan komt. Ik vind het eerlijk gezegd dood eng! Wij gaan binnenkort ook op vakantie en ik denk dat dat geen rustige vakantie gaat worden. Een tuigje vind ik persoonlijk niks, prima dat anderen dat doen en kan het heel goed begrijpen maar ik ren er liever 100 keer achter aan.
Deed mijn zus ook bij nummer 5, terwijl ze kind 6 al weer op de arm had. Soms kan je niet anders hoor, beter een touw dan een plat kind of een vermist kind. Je wil niet weten wat er allemaal kan gebeuren en ze kunnen watervlug zijn. Beter dan de hele tijd politieagentje spelen.
wij hebben hier de 5 meter regel kan je daar niet aan houden dan ga je op de stoel zitten of je gaan aan "de lijn" (zelfde regel gebruiken we met buiten lopen) alleen dan is "aan de lijn" de buggy vasthouden ipv ervoor lopen, als je niet kan luisteren mag je ook geen plezier maken is mijn motto dus en dat werkt prima omdat ze dan toch kiezen om te luisteren zodat ze plezier kunnen maken er moet wel een consequentie aan vastzitten anders is het niet aantrekkelijk om te luisteren..
Ja, soms kan je gewoon niet anders! Ik weet nog dat ik vorig jaar zei, tuigjes.. nee niet voor mijn kids! Maar daar ben ik goed op terug gekomen! Ik heb er twee van dezelfde leeftijd die net zo eigenwijs zijn! Als ik zonder tuigje naar buiten zou gaan dan rent de een die kant op en de andere, de andere kant! Is gewoon niet te doen.. Het woordje 'nee' snappen ze nu natuurlijk nog niet helemaal! Dus ja, dan maar zo! Is wel zo veilig!
Gaan ze bij jou dan niet op de grond liggen? Dat had/heb (het gaat gelukkig steeds beter) ik altijd met mijn dochter, dat ze dan gaat hangen en uiteindelijk gewoon gaat liggen en zich slap maakt.
heel herkenbaar! Ook wat Umm85 zegt, Danique gaat dan als ze haar zin niet krijgt op de grond zitten of liggen en als ik haar op wil pakken maakt ze zich slap. Als ik een uurtje op visite ben geweest ben ik gesloopt van het achter haar aanrennen omdat ze ook alles pakt waar ze bij kan... Op vakantie gaan wij dit jaar niet, maar zo te lezen is dat dus ook niet zo'n ramp Hopelijk volgend jaar een beter luisterend dametje.... kunnen we dan mooi op vakantie!
Herkenbaar. Hier een jongetje oktober 2009. Als ik met hem op bezoek ga bij mijn ouders, dan is hij zo gevlogen. Ze hebben 2000 m2 grond, paarden en honden dus als we buiten zitten heb ik ook geen seconde rust. Echt heel vermoeiend en luisteren doet hij niet. Zodra hij het op een lopen zet, moet ik er echt achteraan rennen. Verder gaat hij ook echt niet rustig bij je zitten of ergens mee spelen. Dat duurt 5 minuten en dan is hij gevlogen. Ik denk dat hier toch een keer een tuigje komt, voor als we naar drukke gelegenheden gaan en hij uit de buggy wil. Ook als we aan het water gaan wandelen (wonen aan de maas) vind ik het wel zo veilig.
heel simpel; dan pak ik hem op als een baby en gaan we meteen naar huis en gaat ie daar in de hoek, ook al schreeuwt schopt krijst ie whatever meteen naar huis.... nu kan ik je zeggen dat is wel pittig (ben ook blij dat ie dat mijn zijn huidige 20+ kilo niet meer doet ) en iedereen staart je aan maar daar heb ik helemaal blubber aan, ik heb het zo een paar keer moeten doen en toen was het duidelijk of we maken het gezellig en hij mag los als ie luistert, als ie niet luistert dan is het heel ongezellig en gaan we meteen naar huis. Zo pak ik ook gerust mijn spullen als we ergens gaan spelen ofzo ook al heb ik er voor gereden (ik geef hem natuurlijk wel eerst een waarschuwing ) Bij Dean moet ik echt zo kort zijn terwijl bij Miley die kan ik wel makkelijk wat losser houden die is wat makkelijker in de omgang dus ja zal ook verschillen per kindje..
Ik heb trouwens wel eens 2 kilometer zo naar huis gelopen hoor dus ben zelf ook zo eigenwijs als een ezel gelukkig qua volhouden (ik had de dag erna last van mijn rug dat wil je niet weten haha maar het punt was gemaakt) gisteren waren we in de dierentuin en daar houden we ook 5 meter regel (zo ongeveer want ik kan slecht schatten haha) aan als ie tever gaat zeg ik Dean 5 meter (en steek dan mijn hand op) en dan staat ie even stil tot ik dichterbij ben en dan lopen we samen weer verder. Sommige mensen kunnen je altijd nastaren alsof je een wereldwonder hebt voortgebracht omdat ik dat zo doe , dan hoor je "zo, zo jij hebt hem goed afgericht" heeft het niet zoveel mee te maken, dit is ook voor zijn eigen veiligheid, binnen 5 meter kan ik beter reageren daarbuiten gewoon bijna niet (zeker niet als je ook nog een buggy heb) soms is het noodzaak. Maar dat gaan liggen is hier in het verleden dus wel gebeurd hoor, is echt bloed onder je nagel etend irritant
Ja heel herkenbaar, zijn niet alle kinderen van anderhalf zo ? Wat kan je er aan doen? Er achter aan rennen na dik een jaar doen ze het niet meer zo erg En heb dit jaar extra een huis geboekt, met een kindvriendelijke geheel afgesloten tuin. Niet zoals vorig jaar een terras op de begane grond met open terras en ernaast een open zwembad, heb nog nooit zo´n gestresste vakantie gehad.
al veel vroeger dan je denkt, niet luisteren = geen leuke dingen doen, wel luisteren we gaan lekker gezellig verder, onze dochter van 1 wist dit al toen hoor.. je kan het natuurlijk wel uitbreiden met meer tekst en uitleg als ze ouder worden (dus simpeler houden als ze kleiner zijn) onze dochter is nu 2 maar weet al zeker 6 maanden dat ze niet verder mag lopen dan (circa) 5 meter van de buggy af (of mij)