Het is inderdaad echt durven... Onze dochter liep al heel lang aan 1 vinger van ons en soms hield ze hem eigenlijk amper vast. Maar zodra je die vinger niet gaf ging ze meteen zitten en huilen. Door heel veel met haar aan de hand te stappen (of vinger) heeft ze genoeg zelfvertrouwen gekregen en toen liep ze!
Mijn zoontje begon met precies 9mnd zich op te trekken tot staan. Gelijk daarna begon hij ook te lopen langs de meubels en met zijn babywalker. Hij werd echt een prof met zijn babywalkertje hihihi. Omkeren, draaien als er een meubel in de weg stond etc. Hij was er dus 3maanden zoet mee, want sinds 2daagjes voor zijn verjaardag loopt hij pas echt los.
Bijna 8 maanden toen ze ging staan. Binnen een paar weken voorzichtige stapjes langs de boxspijlen en de tafel. Net voor de 10 maanden deed ze de eerste pasjes los. Ruim 11 maanden liep ze buiten alles mee en kroop ze ook niet meer. Lekkere vlotte hier dus! Ben benieuwd hoe je zoontje het doet! Ik vond het er altijd komisch uit zien, zo'n lopende baby. Ik werd ook veel nagekeken en aangesproken, omdat ik haar op straat ook al snel veel zelf liet lopen (wilde ze zelf ook graag). Erg leuke tijd! Mijn dochter is idd wel juist zo'n durval. Doen voordat ze er over nadenkt. Zelf gaan zitten deed ze ook opeens, terwijl ze nog dagenlang elke paar minuten omviel... Lopen idem, gewoon gaan doen en dan leer je het vanzelf! Ze heeft ook nooit aan mijn hand gelopen alleen, omdat ik het haar niet zo aanbood. Ga maar zelf doen! Het was vroeg zat
Hier ook met 8 maanden staan. Zo rond 9 maanden liep ze om alles heen en achter dingen. Aan de hand lopen heeft ze hier nooit gewild. Rond 11,5 maand kwamen de eerste losse stapjes en dit werden er steeds meer. Met 13,5 maand liep ze volledig los. Kruipen deed ze dan alleen nog bij vallen om vervolgens weer op te staan en lopen.
Bij mijn zoontje ging het als volgt: 11 maanden paar stapjes langs de tafel zetten (kon toen nog niet zelf optrekken) 12 maanden: zelf optrekken 14,5 maand: wiebelig aan twee handjes lopen 15,5 maand: los lopen, maar nog wel wat wiebelig en hooguit 15 stapjes.