van staan terug naar zitten leren: tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cizmo, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Mijn dreumes kan eindelijk staan. Nu weet hij dus niet meer hoe hij vervolgens terug naar beneden moet. Hij gaat huilen en soms trillen. Is boos en/of bang.

Een half uur laten staan helpt niet, hij gaat dan echt niet naar beneden.

En nu help ik ham natuurlijk door zijn handjes te pakken. Maar zelfs dat gaat bijna niet.

O ja, zijn knietje buigen heb ik ook geprobeerd, maar helpt niet. De boodschap komt niet aan.

En speelgoed naast hem neerleggen om hem te stimuleren is het ook al niet...

Heeft iemand ervaring en tips?

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Blijven helpen en als het veilig is paar keer zelf laten vallen. . Ze moeten het even doorkijgen.. Hier was het na een week of 2 ineens heel makkelijk om weer te gaan zitten..

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier hielp ik hem. En op den duur ging het vanzelf. De moeten even over de angst heen en het doorkrijgen.

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik bleef ook steeds helpen tot het hem zelf lukte!

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Maak soort trapje: zet iets tussen twee hoogtes dus lager waar hij tegen aanstaat en hoger dan de vloer: doos, poef of iets anders plat en stevig.
    Dan leer je hem steeds daarop handje doen en zo zakt hij automatisch door knieen.
    Of geef hem speen als hij staat dan pak af en leg het op dat tussentrapje zodat hij dat pakt.
    Blokjes kan je ook gebruiken dat hij bijv steeds moet een pakken van lagere gedeelte en op tafel in emmer leggen.
    Dat doe je dat steeds daarna op vloer hetzelfde.

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dank je Piccolina. Dat van dat trapje/poefje is wel iets wat ik nog kan proberen! Misschien is het dan inderdaad minder eng en kan ik het verlagen tot het uiteindelijk niet meer hoeft. Ga er vanmiddag, na het slaapje, meteen mee aan de slag!

7. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Inderdaad blijven helpen. En zelf voordoen.
    Op een gegeven moment hoefde ik het alleen maar te zeggen ( 1 knietje naar beneden), en dan snapte ze het al.

Hier heeft het wel ongeveer een week geduurd.

Deel Deze Pagina