Die sociale controle is nou juist wat zo vervelend is. Want mensen maken heel gauw van een mug een olifant.
Ik vond in de stad wonen heerlijk toen ik nog geen kinderen had, maar nu? We hebben een huis gekocht in 2006 in een 'knusse' Vinex-locatie... het huis is prachtig, maar daarmee is ook alles gezegd. De mensen die er wonen zijn op zich best OK, maar er is verder weinig contact. En verder is er heel weinig groen. Ik ben zelf opgegroeid in een dorp, misschien komt het daardoor, maar ik mis inderdaad de aanspraak die ik daar altijd had en de ruimte om me heen. Dus als ik kon terug verhuizen naar mijn geboortedorp zou ik dat echt zo doen!
Hier in Sesamstraat (hihihi) hebben wij geen last van irritante bemoeienis. We zijn er later komen wonen (dat scheelt al enorm) en zijn wat "geouwehoer" betreft import. Het is ook maar net waar je je zelf mee bezig houdt, merken wij. We hebben met een aantal mensen ontzettend leuk contact en de rest is gewoon hoi en doei (zoals het hoort in een dorp). Nadelen: Voor boodschappen, bank etc. moeten wij echt uit het dorp maar we zijn er net zo snel als toen we in de stad woonde en ons door de menigte heen moesten wurmen
Wij zijn een jaar geleden van de stad naar een klein (echt klein) dorp verhuisd. Het leek me heeeeeeerlijk. De rust, de grote tuin etc En nu? Pfff zou er alles voor over hebben om weer in de stad te wonen.. Lekker even naar de winkels lopen of fietsen. Lekker anoniem.. Ik mis echt alles! Maar ik woon dan ook in een gehucht waar nog geen winkel te vinden is.. En ja.. voor Lars is een grote tuin natuurlijk wel fijn..
Ik denk dat als je een rijbewijs had, het allemaal wat makkelijk zou zijn. Vriendin van mij woont ook in zo'n dorp als jij omschrijft, en ze is van heel veel dingen afhankelijk van haar vriend, die wel een rijbewijs heeft. Daarom heeft ze nu een oud 45 km autotje gekocht en besloten om rijlessen te gaan volgen.
Mijn leven werd ook stukken aangenamer toen ik een eigen auto onder de kont had hoor :-D Dat wel inderdaad. Je zou het haarst vergeten maar dit soort details kunnen je leven in een dorp heel anders maken. Als ik de auto nu eens een dagje niet heb (ivm apk ofzo) voel ik me echt opgesloten...terwijl ik echt niet elke vrije dag de hort op ga. Elmo
Het probleem is dan weer: als je een kindje hebt, en je gaat hier je boodschappen in de stad doen, dan roepen ze weer dat je teveel met je kind loopt te slepen.
Teveel met je kind slepen? Je hebt ook kinderwagens..... *ziet het ukkie al aan zijn oortjes door de stad heen gesleept worden* hihihiihihihi
Ja zo zeggen ze dat hier, als je je kind overal mee naar toe neemt. Niet dat ik me er wat van aantrek hoor, ben het gewend. Ik bedoel maar dat je als je uit een stad komt, je wel zal moeten wennen aan constante (ongevraagde) bemoeienis van andere mensen.
hier afgelopen oktober verhuisd naar een dorp vanuit Amsterdam. Heerlijk vinden we het! Lekker tussen de weilanden, rust, iedereen een stuk vriendelijker (de eerste buurt BBQ hebben we al gehad!). Wat ik mis: de Hema!
Hey! een dorpsgenoot! Tenminste, ik heb er gewoond, mijn ouders wonen er nu nog... en Ikke wil heeeeeeeel graag terug, woon nu in t stadshart van Almere, blehhhhhh... Ons appartement staat nu te koop.. Nu manlief nog overhalen... Sorry, ff offtopic... Ontopic: ik ben van dorp, stad gegaan.. wil heeeeeeeel graag naar dorp. dit is niks voor mij.. Miekje
Ben vanuit de stad naar een kleiner stadje en toen naar een buitengebied van een mieniedorpje gegaan. WIL NOOIT MEER TERUG! Wat ik het allergrootste voordeel vind; de rust heb je en de drukte kun je opzoeken!
Ik woon in een stad, maar het buurtje waarin ik woon is net een dorp. Ik heb dus de gezelligheid van een dorp (iedereen staat voor elkaar klaar, met mooi weer staat iedereen op straat, er is veel sociale controle, eigenlijk is het hier net een camping haha) en de gemakken van de stad (winkels heel dichtbij, drukte om me heen). Ideaal.
Je kunt ook prima via Internet bestellen hoor! Ik heb ook een jaar in een klein dorp in de Achterhoek gewoond,maar ik zou dat nu nooit meer doen.Ik kon niet wennen aan de stugheid van de mensen,het constante gelet op al je doen en laten,en de winkels die inderdaad niet om de hoek liggen.Daareentegen was de rust en de ruimte wel weer heerlijk.