hoi meiden, ik drink bijna nooit water, is slecht ik weet het. op me werk heb ik wel een fles van een half liter dan vul het hou het hooguit 2 of 3 dagen. als ik begin met werken en ik neem elk uur een glas water kom ik ook aan me ander half liter maar zo begin ik het echt zat te worden en elk uur moet ik dan naar de wc om te plassen. me collega's halen voor elkaar ook steeds iets te drinken ik wijs het steeds af ze zeggen dan je drinkt echt weinig wie heeft tips voor me en hoe doen jullie het
Ik drink ook nooooit water ( ik vind het smerig...) Je hoeft niet persé water te drinken, ik drink veel thee met af en toe een zoetje. Ook sappen zoals appelsap of wat limonade. Ik heb een tijdje terug gelezen dat veel water drinken behoorlijk achterhaald is en niet eens zo heel gezond. Weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb
hoi astrid bedankt voor je antwoord maar koffie drink ik dus 1 bekerje op me werk en als ik thuis kom heel afentoe 1 glas sap dus ik kom nog steeds te kort
Ik heb zo'n flesje waar een halve liter water in zit. Ik zorg dat ik voor de lunchpauze een flesje leegdrink en 's middags ook. Dan heb ik op mijn werk al een liter te pakken. De rest is voor thuis.
Lust je geen ranja ofzo? Die heb je ook zonder suiker en als je daar gewoon een klein beetje van in het water doet drinkt het een stuk lekkerder. Maar het bijna niet drinken onder werktijd ken ik ook wel hoor. Gun me er haast geen tijd voor. Ik vind het juist een voordeel als er dan collega's een rondje doen.
hoi sjorsje ranja zonder suiker klint goed kan je gewoon bij de supermarkt halen? ik dacht namelijk dat er altijd suiker in zat
het is de bedoeling dat je per dag 2 liter drinkt. Maar het is idd ongezond om alleen maar water te drinken. Je plast dan makkelijk je gezonde mineralen en zouten mee uit. Dat verstoort de balans in je lichaam van deze stoffen. Goed is om ook sap ed te drinken. En op tijd wat eten. Ook soep en yoghurt zijn vocht om maar een voorbeeld te noemen. Dat mag je meetellen in je twee liter per dag.
Dat probleem had ik ook altijd! Dronk op het werk bijna niets, en thuis ook niet! Ben sinds ik toen samen ging wonen steeds een pak appelsap of idd lessini mee gaan nemen, en dan drink ik wel. Ging in het begin wel moeizaam, maar aangezien het echt veel beter is ging dat na een tijdje wel goed! En ik merkte het ook echt aan alles sinds ik meer dronk, dus het zal vast ergens goed voor zijn
Ik ken het probleem maar al te goed. Ik lust ook geen water (of koffie, of thee ) Wat ik doe, is een fles Karvan Cevitam meenemen naar m'n werk, en die in een bureaula leggen. Neem 2 flesjes (leeg) Spa mee, die halve liter flesjes. Die vul ik met water, laat een beetje ruimte over voor de KC, en zet ze in de koelkast hier. 's ochtends haal ik er 1 uit, doe er KC bij, en drink die voor een bepaalde tijd leeg. Dan vul ik 'em opnieuw met water, zet 'em in de koelkast, pak de andere eruit en vul die bij met KC. Die drink ik ook voor een bepaalde tijd leeg, en zo voorts. Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet echt de discipline hiervoor kan opbrengen (erg he... met niks anders heb ik zoveel moeite), en drink soms toch nog te weinig. Maar dit scheelt al een hele hoop.
het maakt niet uit wat je drinkt als je maar wat drinkt! ik ben ook een hele slechte drinken, paar jaar gelee ging ik met een koppie thee in de maag naar school, en ging weer wat drinken als ik aan tafel moest voor het avondeten! Ik luste gewoon geen drinken ik heb nu standaard Limonada water (koud) in de koelkast staan... en daar neem ik drinken van.. (MOET van mezelf) Zo ben ik toch van 2 kopjes perdag naar 1 liter perdag gegaan..! op naar de 2 liter
Gewoon erop letten? Als je weet dat je te weinig drinkt, gewoon meer drinken. Zo simpel is het. Als je water niet lekker vindt, gooi je er roosvicee, lessini of een andere aanmaaklimo doorheen. Ook kun je thee drinken, rooibosthee en kamillethee mag je onbeperkt. Tuurlijk moet je vaker plassen als je meer drinkt, maar dat is juist goed, het lichaam spoelt dan door zeg maar. Je moet het gewoon in je systeem krijgen. Ik vul elke ochtend een half liter flesje met koud water en een kan met heet water (voor thee). Tussendoor halen collega's ook nog weleens thee.
Wat een onzin! Had vandaag mijn gyn nog aan de telefoon en die raadde me aan om elke dag 2 liter WATER te drinken. Ik drink zelden andere drankjes, aangezien frisdranken en zelfs sapjes niet goed voor je zijn. Ik heb een halve liter fles die ik meerdere keren per dag vul dus zonder erbij na te denken eigenlijk. Maar ik heb het zo van jongs af aan geleerd van mijn mammie
Ik heb dus een onderzoek gevonden. http://www.nu.nl/news/1509467/83/rss/%27Water_helpt_alleen_bij_kater%27.html Dus als je een kater hebt (geen kat) dan kan het helpen maar voor de rest maakt het geen fl*kker uit.
Dit onderzoek staat op nu.nl... No offense, maar niet echt de meest betrouwbare nieuwsbron. Ik geloof liever mijn artsen (die hebben immers heel lang gestudeert om zichzelf dokter te mogen noemen ) dan een of ander artikeltje geschreven door Piet van Puffelen.
Er zijn meer onderzoeken, alleen heb ik echt geen zin om die op te zoeken. Was nog niet zo heel lang geleden ook op het nieuws dat 2 liter water op een dag achterhaald is.
Ja, maar je haalt weer het nieuws aan. En als communicatiedeskundige weet ik heel goed hoe het werkt in de nieuwswereld. Ze kunnen van alles schrijven en zeggen, maar dat klopt heel vaak niet. Ik vertrouw op mijn artsen, maar als jij wil geloven dat het nieuws het beste met je voor heeft, dan moet je dat vooral doen