van standaard voeding overstappen op hypo-allergeen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door vlindertje85, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    hallo,
    wie kan mij helpen en wie weet het?
    mijn zoontje 5 mnd krijgt friso standaard 1 voeding al vanaf de geboorte maar heeft vanaf 3 mnd eczeem gekregen wat steeds erger werd.nu zit zn gezichtje ook al vol en krijg van de huisarts steeds hormoonzalf waar ik erg mee uitkijk[smeer het liever niet erop].nu raade hij me aan om dan eens te proberen om andere voeding te gebruiken hypo allergeen.
    en kijken hoe het dan gaat.ik heb namelijk alles al geprobeerd geen zwitsal meer nu neutral ook de wasmiddellen ervan.
    kan ik na zo n tijd eigenlijk nog wel overstappen op hypo allergeen?of zou dat gevaarlijk zijn voor zn gezondheid?en zou de smaak ook erg verschillen met de gewone?hij is nameljik nog al kieskeurig.alle tips zijn welkom

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Overstappen naar een andere voeding kan natuurlijk altijd. Weet alleen niet of het ook gaat zorgen dat het eczeem verdwijnt.
    Proberen kan altijd.
    Gewoon kijken of hij die Hypo-allergene voeding lust en anders doe je de ene fles gewoon en de volgende Hypo-allergeen en dan zo een beetje afwisselen tot de smaak bekend is en dan alles hypo-allergeen.
    Begin je met de ochtendfles met hypo-allergeen omdat je dan kan kijken hoe hij er op reageert (bv spugen ofzo)
    (zou zelf niet zo snel het poeder gaan samenvoegen om dan een gemengede fles te geven omdat ik niet weet of dat mag)

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    miss zal je kindje sneller trek krijgen omdat H.A. minder verzadiging heeft.
    Mar je kan het wellicht proberen.

4. Sweetness

Sweetness Actief lid

9 apr 2007
    152
    0
    0
    Hypoallergeen en Standaard kun je gewoon met elkaar mengen, dus ik zou gewoon eerst 1 schepje gewone voeding vervangen voor hypoallergeen en zo opbouwen. Aan hypoallergeen schijnt namelijk een andere smaak te zitten dus als jouw kindje zo kritisch is heeft hij dat vast door ;) (bij mijn dochter ging het andersom, die ging na een half jaar over naar opvolgmelk en toen zijn we van hypoallergeen overgegaan naar standaard en hebben we eerst een tijdje gemengd, no problem

5. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kan het gewoon proberen om te kijken of het helpt, ik weet niet of je ookal fruithapjes enzo geeft maar dat is beter om daar na 6 maanden mee te beginnen zeker als je kindje ezceem heeft

en wat ook erg goed is voor de huid (mijn zoontje had ook erge eczeem) dat is de huid lekker insmeren met cocos olie is het allerbeste, beter dan vaseline

veel succes ermee

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    misschien wat ouderwets maar een zemelenbad is erg fijn voor exceem, heb nml. zelf ook exceem en mijn moeder deed mij al in een zemelenbadje, helpt erg goed.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hypoallergene voeding heeft alleen nut als je er meteen mee begint. Als je eerst standaard-voeding hebt gegeven en nu overstapt naar hypo-allergeen, dan schijnt dat niet meer te werken. Je kindje heeft immers al bepaalde stoffen binnen gekregen. Dus ik zou niet overstappen, als dat geen enkele zin heeft. Verandering van voeding zorgt vaak weer voor darmkrampjes, enz.

8. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    bedankt hoor,
    ik heb inmiddels H.A gekocht ook van friso,dus ga het gewoon proberen.hij krijgt nog niet echt bijvoeding alleen zo af en toe een half potje fruit,ik weet dat het nog niet mag maar hij is zo hongerig altijd,hij krijgt nog 5 voedingen.vaseline helpt bij ons ook niet heb ik al gehad van de dokter.sinds een paar dagen dep ik nu zn gezichtje met olijfolie.knapt ie ook wel iets van op maar weg gaat het er niet van.ik kan ook wel eens cocos olie proberen ja had mn buurvrouw toevallig gister ook over dat het zo goed werkt.bedankt voor de tip.is jou zoon er ook van opgeknapt?groeten

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ons meisje heeft ook eczeem en heb daar via de huisarts lanetta zalf voor en dat lijkt wel te baten. Is geen hormonentroep gelukkig.
    Hier pas met 6 maanden met bijvoeding begonnen (zelfs nog ff mee gestopt) en heeft ook nog eens een half jaar bv gehad dus ja dat zegt allemaal niks.
    Zelf ook eczeem gehad en in de familie nog meer mensen waaronder mijn moeder en broer dus ja het is gewoon aanleg. Volgens de huisarts verder niet zo heel veel aan te doen. Geef nu nog gedeeltelijk bv en verder HA voeding maar ja heeft ook nog nooit de standaard gehad.
    Je kunt er gewoon pech mee hebben.

Deel Deze Pagina