Van standaardvoeding naar HA-voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mieke83, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieke83

mieke83 Nieuw lid

20 jun 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Heeft iemand ervaring met na vier maanden nog overstappen van standaard voeding naar ha-voeding? Ik hoor tegenstrijdige dingen, er wordt ook wel gezegd dat het geen zin meer heeft.

Ik hoor graag jullie eventuele ervaringen.

2. misa

misa Niet meer actief

Wat ik er van weet, heeft het geen zin meer.
    Mag ik vragen waarom je het nog zou willen doen?

3. mieke83

mieke83 Nieuw lid

20 jun 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Jois,

Dank voor je reactie. Mijn dochtertje Mijs is nu 4,5 maand. Ze heeft vanaf het begin heel veel gehuild. Na 5 weken daarom gestopt met borstvoeding, ze vroeg de hele dag om voeding, ik was gesloopt en heb nog een kleintje rondlopen. Daarna hebben we haar ingebakerd en is het een tijd wat beter gegaan. Ze leek alleen wel steeds veel honger te hebben (maar misschien was het wel helemaal geen honger...) Daarom na verloop van tijd overgestapt op Friso Extra. Ze kreeg wat eczeem maar het waren maar een paar kleine plekjes. Nu wordt het langzaamaan steeds erger en ze lijkt er ook flink last van te hebben. Ze blijft ook erg onrustig en 's nachts gaat het slecht, soms is ze elk uur van de nacht wakker. We beginnen nu toch te denken aan een allergie. We hebben nooit gedacht aan het meteen beginnen met HA-voeding omdat er helemaal geen allergieën in de familie voorkomen en dit bij ons eerste kindje ook geen problemen gaf.

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

HA heeft alleen zin als je ervoor geen gewone koemelk hebt gegeven, dan alleen werkt de HA voeding. Om het nu nog te geven is dus zinloos omdat het preventieve dan niet meer werkt omdat het lichaam de koemelk al herkent

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Als je al over wilt moet je echt naar pepti of nog sterker.

6. misa

misa Niet meer actief

HA voeding is niet ter voorkoming van kma. Maar verkleind de kans erop. Als je kindje het echt heeft, zal dit met ha voeding ook naar voren komen.

Ik zou langs de ha gaan en een verwijzing voor de ka vragen zodat ze op kma kunnen testen. Ik weet niet precies hoe het verder in zijn werk gaat, maar volgens mij kun je dan op hun aanraden iets als Pepti uitproberen. Dit dan wel bij de apotheek halen (ivm vergoeding van de verzekering).

Succes!

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Idd zoals ze hiervoor al zeggen, HA heeft geen zin meer.
    Dan zou je al aan de pepti of nutramigen moeten.

8. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Mijn zoontje heeft met 3 maanden in het ziekenhuis gelegen (rs-virus) we hadden zelf ook vermoeden dat hij niet tegen standaard voeding kon ivm uitslag op zijn gezicht. De kinderarts heeft ons toen geadviseerd om HA te gaan geven, wij zijn dus met 3 maanden overgestapt. Ik heb toen ook gezegd wat ik hier had gelezen dat het geen zin meer zou hebben, maar de kinderarts zei dat het niet waar was en we zagen wel meteen verschil, zijn huidje is nu een stuk rustiger!

9. mieke83

mieke83 Nieuw lid

20 jun 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Dank voor jullie antwoorden!

Grt. Mieke

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    klein nadeel van h.a is overigens wél dat het lichter verteerbaar is en dat je kans hebt dat je kindje meer wil, dan het mag hebben.. zeker als het het zwaardere 'forte' heeft gehad...

wat dat betreft zou ik ook meer denken aan pepti o.i.d

Deel Deze Pagina