Dames, vraagje! Als jullie ovulatie testen gebruiken, doen jullie dat op speciale momenten op de dag?
Goedemorgen!! Ovulatietest kun je als beste s middags doen, dan hoort je lh concentratie in urine het hoogst te zijn. Het blijft wel altijd uitproberen want zowel vorige als deze maand knalden mijn eerste ochtendurine testen het meest Ik zou van die goedkope dip sticks kopen en meerdere testjes per dag doen zodat je weet wanneer ze bij jou het meest knallen. s avonds zijn ze bij mij heel licht trouwens, ook al had ik een paar uur eerder een knaller. En dag erna zijn ze weer donker s ochtends/s middags.
Ovu testen doe ik altijd rond 11/12 uur. Niet te veel drinken en zeker 2 uur niet plassen van te voren. Ik vind zelf de dipstick van zwanger en kids of die van sensitest (niet de extra gevoelige want die gaven bij mij veel te snel een duidelijke streep, terwijl mijn eisprong nog niet in zicht was) het beste. Bij mij blijven de testen vaak 2 dagen positief, maar bij sommigen blijft hij maar kort positief. Dus in dat geval kan je misschien wanneer de eisprong nadert 2 keer op een dag testen zodat je je lh piek zeker niet mist.
Ovu test moer je niet met ochtend urine doen. Lh hoopt s nachts op en dan zou je ten onrechte een knal aanzien voor positieve test. Ik testte s avonds duidelijker. Maar dan verschilt per persoon!
Sommige testen mag je geloof ik wel met ochtend urine doen, zoals clear blue. Goed de bijsluiter lezen. Toch test ik zelf wel 's morgens. Soms met het 1e plasje en soms wacht ik dan nog 1 tot 2 uurtjes. Uiteindelijk beginnen ze langzaam donkerder te worden en vanaf dat moment ga ik vaker per dag testen. smiddags? en als ik er tegenaan zit ook nog savonds. Nu 2 maanden achter elkaar m'n ei gevonden. Ben ook een beetje aan het uitproberen welke testen goed werken. 1e maand met sensitest gedaan maar vind die van testjezelf en kruidvat toch wel duidelijker! Daarnaast clear blue testen in huis voor een dubbele check wanneer ik een donkere streep heb. Dan weet je het echt zeker aan de hand van een smiley.
Ja ik ben ook altijd van het dubbel checken haha. Daarom temp ik ook. Maar bij mij zijn m'n ovu testen van eerste urine dus het allerduidelijkst. Die van een paar uur later zijn dan ook positief maar knallen iets minder. Misschien klopt er iets niet bij mij, want zwangerschapstesten zeggen ze juist dat je ze met eerste urine moet doen, bij mij waren die juist s middags veel duidelijker haha. Maar goed, officieel is het advies dus idd dat je het beste s middags kan testen
De test van net. Binnen 5 minuten. Overmorgen weer testen maar dan met kv. Dit was action. De early gaf trouwens weinig aan. Terwijl de normale wel zwanger aangaf.
@Aapje22 Ik zie hem ook!!! Hopelijk gaat ie verder mooi oplopen.. Spannend!! Ben je al in Dubai eigenlijk?
Nee nog niet. We vertrekken zaterdag. Ik kan dus heerlijk zwemmen zoals het er nu naar uit ziet. Maar ik denk dat het dan toch niet het wildwaterbaan pretpark word.
Ik heb het trouwens vaker gelezen hier dat early nog minder gevoelig was dan die normale test van action.
Ik heb echt helemaal niets gevoeld. Hoewel ik de vorige keren verging van de pijn voor mijn testen nu...NIETS. Ik hoop dat deze mag blijven zitten. En ik vind het echt zoooooooo spannend... En nu ik het weet voel je dan ineens weer dingen die er helemaal niet zijn. Dus weer dat strakke gevoel dat ik de vorige keer had. Ik had het liever niet geweten. Ik merk ook al dat ik weer moe ben. Een half dagje werken is voor mij echt heel erg zwaar!
Nou zo duidelijk heb ik hem geloof ik nog niet gehad behalve bij mijn dochter. Oh wat zit ik op een roze wolk. En oh wat erg dat ik mijn schoonmoeder en schoonzusje de hele vakantie niets kan vertellen. Als dit maar goed gaat! Blijf plakken 💪
Wat fijn Aapje!!! Gefeliciteerd! Ga je dat volhouden? Niks te zeggen? Geniet lekker van jullie wondertje! Hoe voel je je verder?
Ik voel me goed. Op wat raar gevoel onderin mijn buik na dan. Maar ik hou me rustig. Volhouden niks te zeggen is voor mij al echt niet mn ding. Ik heb het al aan me bff verteld en paar goede vriendinnen. Verder nog niemand. Ik stuur bij deze alle vruchtbaarheid naar jullie! Toi Toi.. Nooit verwacht zo snel.. dit is ronde 2 en dat na die miskraam vorige keer.