@Louloute Ja we hebben inmiddels besloten dat het een keizersnee wordt. Dat heeft voor mij een langer herstel maar de minste risico's voor de baby. Vrijdag terug op controle en dan wordt er waarschijnlijk een datum geprikt. Echt aftellen hier dus! Hoe is het bij jullie? Al aan het aftellen naar je verlof? Kamertje al klaar enzo? Het wordt steeds spannender die laatste weken!
Met 33.5 is onze meid geboren. Al wel 2300 gram. Ze doet het goed, gelijk geplast, gedronken, apgar score goed, nu onder de warmte lamp. Even wat ondersteuning met ademhaling omdat ze erg misselijk is van de stortbevalling. Met mama gaat het goed. Maandag opgenomen door bloedverlies, verder een activiteit wel een cm ontsluiting. Dus even opname om daarna naar huis te gaan, dat ging niet door want gisteren om 5.00 vliezen gescheurd. Geen activiteit dus kon zo uitlopen. Kind besloot anders. Om 1.00 voor slapen gaan een ctg laten maken, daar was activiteit op te zien, maar ik voelde niets om 1.30 was er wat druk en om 1.55 werd ik misselijk en moest ik plassen. Toen gelijk persdag dus snel het bed op en 2.02 was onze kleine meid geboren. Placenta na 14 minuten (met 15 zou ik naar ok moeten) en door gelijk hardcore medicatie geen fluxus gehad. De kleine ligt nu nog even op neonatologie en als alles goed gaat mag ze met '35 weken' naar huis.
@Meijtje hier ook van harte gefeliciteerd meid!! Jullie meisje is echt een topper en mama ook! Dikke knuffel voor jullie @Cest la vie spannend zeg, morgen is de datum al bekend en kunnen jullie echt aftellen! Ga je voor een gentle sectio? Hier gaat het z'n gangetje, moet wel zegge dat het met de dag zwaarder wordt. Het is hier nu weer mega heet en merk dat ik dat heel slecht trek op het moment. Zoontje is ook onwijs aan het draken dus maakt het ook niet makkelijker allemaal. Ik tel echt dagen/weken af momenteel..!! Hopelijk koelt het binnenkort wat af en kan ik er weer van genieten.
Wow meijtje, wat een stortbevalling inderdaad! Snel bevallen kan heel prettig zijn, maar dit is wel heel snel! Je hebt misschien nauwelijks tijd gehad om te beseffen dat je aan het bevallen was? Maar sowieso gefeliciteerd met jullie meisje! Fijn dat ze het zo goed doet en al zo snel naar huis mag! Geniet ervan! @Louloute, ik snap helemaal dat het zwaarder wordt! Ik kan ook weinig meer hebben. De warmte wordt gauw te veel maar ook van de 2 kids die nog rondlopen kan ik niet veel hebben. Best zielig eigenlijk . Gelukkig gaan ze deze laatste dagen regelmatig een dagje naar opa en oma zodat ik even kan bijkomen.
Hai meiden. Wou jullie even laten weten dat ik afgelopen week bevallen ben van een prachtige gezonde zoon. Hij is met een geplande keizesnede gehaald omdat hij in stuit lag. Alles gaat goed met ons en ik geniet volop van dit heerlijke mannetje!
Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk. Hoe is het nu met hem en met jouw herstel? Keizersnede blijft een enorme ingreep. Alle geluk met jullie wondertje!
Hier zijn we nu bijna een week thuis. Wel druk 8 voedingen, sonde als het haar niet zelf lukt en 2 andere mini's. Maar bovenal doet ze het zo ontzettend goed . De sonde heb ik afgelopen 3 dagen niet meer hoeven te gebruiken. Ze is al 100 gram boven haar geboorte gewicht. Het is een heerlijk klein meisje!
Hoe is het met iedereen hier? @Sweety28 Al baby nieuws? Of nog met de laatste loodjes bezig? Hier gaat het heerlijk! Ons ventje is al weer een maandje oud en het is echt genieten! Benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!
Een lange poos niks meer van me laten horen.. De laatste weken van m'n zwangerschap waren zowel fysiek als mentaal best pittig. Ons kindje wilde maar niet komen.. Uiteindelijk is de bevalling opgewekt met een ballonnetje met 42 weken.. Na een heftige bevalling, 10 cm ontsluiting, 2 uur persen, een ruggenprik en 33 uur na het plaatsen van het ballonnetje is uiteindelijk onze zoon met een spoedkeizersnede (sterrenkijker) geboren met 42 weken en 1 dag. Inmiddels is ons mannetje Dex 19 dagen oud! Hij is kerngezond en is een heel tevreden en makkelijk kindje. Zó bijzonder en dankbaar om nu mama te mogen zijn, al moet ik nog wel erg wennen aan ons nieuwe leventje met z'n 3-tjes. Hoe gaat het met alle mama's hier?
Gefeliciteerd Sweety met je zoontje Dex! Leuke naam! Je bevalling klinkt wel pittig, zo lang liggen zwoegen en dan alsnog een keizersnee, wat qua herstel ook niet makkelijk is heb ik zelf ervaren. Maar het eindresultaat is natuurlijk het belangrijkste; een gezonde baby in je armen! Fijn dat het goed met jullie gaat. Hier gaat het lekker, onze kleine man is inmiddels al 11 weken oud en doet het heerlijk! Lacht steeds meer en begint nu met z'n stemmetje bewust geluidjes te maken. Helaas ook al waterpokken opgelopen, maar we komen er mild doorheen, de blaasjes zijn inmiddels allemaal ingedroogd en hij heeft er geen koorts van gehad. Vind het wel zo de van z'n gave huisje, en past niet zo bij de "schattige baby look" al die bultjes. Hoe is het met de rest?