Babykamertje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Even een vraagje aan alle aanstaande ouders...Wat voor een soort kinderkamertje gaan jullie ervan maken of hebben jullie inmiddels al gemaakt?

    Wij zijn zelf bezig met een Winnie the Pooh & zijn vriendjes kamertje te maken... :)
     
  2. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Wij hebben maar een 2 kamerwoning, dus dat wordt een bedje bijschuiven in de slaapkamer. Voor ons dus nog even geen babykamer... ;)

    Ooit, als we groter gaan wonen, dan leef ik me helemaal uit!
     
  3. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Ons kindje krijgt een eigen kamertje maar we houden het maar simpel. Persoonlijk ben ik geen fan van disney-kamers...
    We maken er wel een leuk kamertje van maar geen poespas met pastelkleuren etc..vreselijk ;)
     
  4. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Hee, jij gaat ook ineens wel hard he Jansen? :D
    Wat gaat de tijd toch snel...
     
  5. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Wij hebben 2 grote kamers en een kleine zelf willen we de tweede groote kamer voor de baby maken bijna net zo ruim als een woonkamer 18 vierkante meter ofzo zegt mijn vriend geen flauw idee :p

    Ik ben mischien er vroeg mee bezig maar we hebben alleen maar
    ronde groene tapijtjes gekocht .


    Zelf weten we het nog niet wat we gaan doen maar we zaten eraan te denken om de muren een structuurverf te geven en als behangrand houten randen te zetten die verkoopt FORMIDO ik denk dat je die vast plakt aan de muur en die geven we de kleur lime groen en blauw
    De meubels wit (commode en kledingkast en bedje).Gordijnen groen

    Dit hadden we in onze gedachten.

    Ben benieuwd wat de andere gaan doen.
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wij doen het op de ouderwetse manier

    Word het een meisje word de kamer ROSE

    en een jongetje krijgt een BLAUWE kamer:D
     
  7. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hey Cynthia,

    Je hebt je plaatje veranderd maar weet het nog goed ;) Wij hebben inmiddels ook onze 12-weken-echo gehad en dat was geweldig! Een en al energie en drukte, erg leuk om te zien. Zelfs de buik begint al te groeien dus mij hoor je niet klagen :)

    En met jou gaat zo te zien ook alles goed! Dat schiet al aardig op zeg!!!
     
  8. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Heb eigenlijk nog niet eens verteld hoe de kamer eruit ziet.....slim hahahaha

    Nou we maken alle muurtjes wit behalve 1 muur die willen we licht geel maken (ben niet zo'n wit fan). Onze kinderkamer is in de kleur ahorn hout (een van de lichtste kleuren hout) en op de vloer ligt laminaat in de kleur beuken...verder heb ik allerlei spulletjes van winnie the pooh & vriendjes voor het kamertje aan te kleden
     
  9. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ik word echt dik, kijk maar in mijn album... ;)

    Dit is natuurlijk weer helemaal de verkeerde plaats om hierover te kletsen, sorry! :oops:
     
  10. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Jeetje, dat gaat inderdaad de goede kant op. Zag in een flits ook even het boekje van Kluun voorbij komen. Kan het niet genoeg promoten :) Zowel voor aanstaande papa's als mama's een heerlijk nuchtere benadering van de zwangerschap en alles wat erbij hoort. (Ik betrap me er wel eens op dat ik er misbruik van maak.."ja nou niet miepen hoor, je kent de twee basisregels toch")

    Zie dat je begin maart een uitgebreide echo hebt? Wel feest dat deze er tegenwoordig biji de meeste ziektekostenverzekeraars gewoon standaard bij horen.

    En inderdaad..Selin..sorry dat we er even tussendoor kletsen!
     
  11. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    In mijn foto album staan een paar foto's van het kamertje van mijn zoontje.
    Het is een lentekamertje met Winnie the Pooh accenten.
    Succes met het kamertje!
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij willen tzt ook een simpele kamer met niet te veel poespas. Wit houten kast/bedje/commode en wat leuke kleuraccenten (lime of turqoise) in de accesoires en de gordijnen.

    Leuk om alvast over na te denken!

    Pim
     
  13. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Wij hebben voor lichtgeel behang gekozen, en een behangrand van winnie de pooh en zijn vriendjes die allemaal liggen te slapen op
    wolkjes. Verder hebben wij gekozen voor lila/ paarse gordijnen.

    De meubeltjes zijn white wash grenen met grenen accenten...
     
  14. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wij hebben de kamer in Snoopy stijl gemaakt. Er komen nog wel meer dingen bij maar het begin is er gelukkig!!! De muur is ook zacht geel en de meubels zijn grenen, het zijn de meubeltjes waar ik zelf ook als baby gebruik van heb gemaakt. Dus dat is wel heel bijzonder ;) Op de vloer heeft mijn man laminaat gelegd. De foto's staan op mijn msn site, de link staat onder de knop onder dit berichtje WWW. :D
     
  15. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Onze babykamer heeft het thema Kikker en zijn vriendjes (van Max velthuijs). Ik ben geen fan lieve pastelkleurtjes dus hebben we groen, rood en wit gebruikt. Aangezien we een plavuizen vloer hebben (kil effect) geeft dit een warm resultaat. De foto's staan in het fotoboek op mijn site (www.ukkiesweb.nl/hummel)
     
  16. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Een lime groene muur met een groot felblauw vak in het midden en daarin een mooie tekst geschreven met gouden letters denk ik. Ik zie het al helemaal voor me! Ik ben geen disney type.
     
  17. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

    ook wij zijn druk aan het verbouwen
    Ik heb een antieke (kleine) kleding kast die ik wit heb geschilderd,
    het bedje is ook wit (spijltjes) de muren worden ijsblauw (weten overigens niet wat het wordt) de assesoires worden wit & licht blauw.
    de vloer is donker hout. als het af is maak ik een foto!

    x
     
  18. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij ons inderdaad ook! (of we moeten al een andere woning vinden voor het einde van de zwangerschap)... Ik heb wel het bedje en commode aangepast aan de kleur van onze slaapkamer... Och we maken er wel wat van :D
     
  19. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Wij hebben geen kinderkamer, wij hebben er voor gekozen (aangezien wij ook net verhuisd zijn) om de kleine op de slaapkamer bij ons te leggen, dat heb ik het eerste jaar nl ook bij mijn zoon gedaan en dat beviel super! Dus we hebben nu alleen het ledikantje staan en de commode. Aangezien dit de 2e is heb ik alles van de babykamer nog wel ( mijn zoon is 5 en gebruikt het allang niet meer) We hebben de meubeltjes die blauw/beuken waren nu rood/roze/ beuken gemaakt. Ziet er weer leuk fris uit. Het hemeltje die we bij mijn zoon hadden was blauw want hij had een zee kamer!! Aangezien we nu weten dat we een meisje krijgen, hebben we gekozen om alles te schilderen, en mijn vriend zijn moeder heeft een nieuw hemeltje gemaakt helemaal ecru met een roze bloemetjes bies langs de kanten, met hier en daar kleine vlindertjes erop. Heel simpel maar superschattig geworden. Mocht het nu niet bevallen dat de baby bij ons ligt hebben we overigens wel een kamertje nog die heel eenvoudig klaar te maken is tot baby kamer, dus die optie is er wel!.
     
  20. Niet meer actief

    Onze dochter heeft een winnie the pooh kamer maar ben er echt vreselijk op uitgekeken hihi.
    Nu de 2e op komst is willen we dus echt geen pooh kamertje meer.

    Eerst zaten we te denken aan een strand kamer,
    2e keus: lime groen met creme.

    en nu denken we dat we een grenen kamertje nemen, met een mooie kleur op de muur, en misschien een muurbeschildering
     

Deel Deze Pagina