Van TESE naar KID..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loes, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Loes,

Wij wilden persé niet zo een bekende donor, dus geen familie, de donor die wij hebben hebben we 1 keer ontmoet voor de inseminatie. Precies om de redenen die jij verteld. De verhoudingen zouden wel heel erg moeilijk worden. Al is het mooi als een gedeelte van de genen toch in de familie zitten..

Ik mag dinsdag testen, 4 dagen voor nod, ik laat jullie de uitslag natuurlijk weten.

2. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Dat kan natuurlijk ook: geen familie of goede vriend, maar wel bekend. Lijkt me moeilijk om iemand te vinden, maar het is erg mooi dat dat voor jullie wel gelukt is.

Ik zal hard duimen dat je positief test! Je verdient het.

Liefs,
    Loes

3. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Mijn onderschrift zegt genoeg... De foto's in mijn album ook

4. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Geweldig Elin! Ik ben echt super blij voor je. Bij de eerste ZI al raak! Nu lekker genieten meid, hier heb je het allemaal voor gedaan.

Mijn man en ik hebben afgelopen donderdag de knoop doorgehakt. We hebben een afspraak ingepland in het ziekenhuis in Antwerpen. We kunnen 31 januari al terecht. Echt super snel! Ben ik erg blij mee, is er eindelijk weer eens iets positiefs waar we naar uit kunnen kijken..

Liefs,
    Loes

5. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Aankomende donderdag voor ons intake gesprek naar Antwerpen! Echt super spannend, ben zo benieuwd wanneer we kunnen beginnen met de eerste inseminatie. Misschien raar om te zeggen: maar ik heb er zelfs zin in...Eindelijk iets positiefs om naar uit te kijken na een jaar van elende.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn voortgang...

Liefs,Loes

6. lieke79

lieke79 Lid

30 jan 2008
    31
    0
    0
    Hallo allemaal,

Eindelijk lees ik eens iets op internet over mensen die (ongeveer) in dezelfde situatie zitten als wij.
    Sinds 2 weken weten wij dat mijn vriend geen zaadcellen heeft. Hij heeft een TESE operatie gehad in Dusseldorf.
    Wij hebben nu besloten om voor kid te gaan, maar vinden dit geen makkelijke keuze.
    Graag zou ik met jullie mee schrijven op dit forum.

Ik herken heel veel in jouw verhaal, loes. (ongeveer even oud, ook 10 maanden bezig toen we een slechte uitslag van het spermaonderzoek kregen, ook de gevoelens die je beschrijft zijn erg herkenbaar) Mag ik vragen of jullie ook aan de optie Dusseldorf hebben gedacht? (geen wachttijden, nederlandse arts, niet-anonieme donor). Wij zitten hier wel sterk over te denken.
    Ben erg benieuwd hoe het morgen gaat. Succes!

Groeten Marloes

7. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Marloes, welkom op dit forum! En tuurlijk mag je mee schrijven, graag zelfs.
    Ik heb ook gemerkt dat er weinig te vinden is over TESE en KID, en dat er maar weinig mensen op dit forum actief zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Vind het dus ook fijn als er weer nieuwe mensen aansluiten met hun ervaringen en verhalen...

Mijn man en ik hebben niet nagedacht over Dusseldorf. Ik was niet op de hoogte van de mogelijkheden in Duitsland. Onze gyn in Nijmegen heeft ons eigenlijk alleen Belgie aangeraden, als optie 'buitenland'. We zijn donderdag geweest, en eigenlijk viel het een beetje tegen. De arts is erg vriendelijk, daar ligt het niet aan. Maar helaas kregen we ook daar te horen dat er een wachttijd is :x . Terwijl ons verteld was dat Belgie géén wachttijden heeft! Dus dat is echt balen. We hoeven pas in juni terug te komen, en dan kunnen we hopelijk in juli starten. Gelukkig mag ik wel alle vooronderzoeken in Nederland laten doen, dat scheelt weer een flinke reistijd.

Maar ik begrijp dat jullie ook de TESE in Dusseldorf hebben gehad? En dat de arts jullie wel bevalt? En weet je al iets over de werkwijze die ze hebben bij KID? Misschien toch ook nog iets voor ons.....?

Liefs,
    Loes

8. ikda

ikda Nieuw lid

5 feb 2008
    2
    0
    0
    arnhem
    Dit is de eerste keer dat ik hier op de site en forum ben. In januari heb ik mijn eerste KID gehad na meer dan drie jaar wachten. Het is nu spannend om nu weer te moeten wachten. Ben best nuchter, maar het komt nu zo dicht bij. We hebben zo lang moeten wachten op een donor en nu duren de ruim twee weken na de bevruchting zó lang..... Tijd is toch echt relatief!

9. Loes

Loes Actief lid

1 apr 2006
    151
    0
    0
    Zutphen
    Hoi Ikda,

Welkom op het forum!

Wachten duurt idd lang. En ik kan me voorstellen dat de 2 weken tot je mag testen errug lang duren...Mag ik vragen in welk zieknhuis je loopt en waarom jij KID hebt gehad?

Liefs,
    Loes

Deel Deze Pagina