Ik hoop dat ik niet de enige ben hiermee ik raak een beetje in de war van mijzelf is dit slecht? Het is namelijk zo ik heb veel met mijn vriend gepraat en nu eindelijk besloten in juni 2013 voor ons eerste kindje te gaan. Nu heb ik echt erg veel moeite met wachten en ik zit hierbij ook nog thuis. (vorig jaar met mijn hbo gestopt) Nu komt het ik wil echt van alles kopen alles wat met een baby te maken heeft terwijl ik nog niet eens zwanger ben Ik heb nu al : -commode -kinderwagen -ledikant -box -kinderstoeltje -amazonas baby hangmat -kleertjes -aankleedkussen -speelgoed -dekentjes En ik ben bezig een babykamer in orde te krijgen. zijn er nog meer mensen die dit hebben of ben ik echt heel erg slecht bezig? iemand die mij gerust kan stellen?
Hahaha, ja denk dat je een beetje doorslaat! Lijkt me alleen maar superconfronterend als het straks niet gelijk lukt... Maar aan de andere kant, zo kun je rustig aan alles opsparen Ik zou het zelf iig niet doen..
ja ik vind dat je doorslaat! ik hoop voor je dat als je met de pil stopt dat je snel zwanger mag zijn want het lijkt me super confronterend als het niet lukt ok zwanger te worden terwijl je al die baby spullen al hebt staan....
Eerlijk? Ja je slaat door.. Ten eerste wens je een kindje , krijgen is helaas niet vanzelfsprekend. Ten tweede stel dat het niet gaat lukken, of je helaas de malle molen in moet kan je het dan aan om steeds maar weer die spullen te zien? En ten derde ik vond baby shoppen veel leuker met een kindje in mijn buik als een kindje in mijn hoofd. En wat ik ook jammer zou vinden is dat ik nu kleertjes en spullen koop die ik in geval dikke pech over 2/3jaar niet eens meer mooi vind.. Dat je een kleine dingetje koopt, oké (heb ik zelfs niet eens gedaan) en dat je iets 'krijgt' van iemand voor later ook prima. Maar een complete baby uitzet? Uh nee.. Maar goed ieder zijn ding
Ik vind ook wel dat je een beetje doorslaat, een beetje erg zelfs. Ik heb zelf niks gekocht voor de 12 weken echo omdat ik bang was dat het ongeluk zou brengen, zelfs niet iets kleins.
Ik vind niet dat je een beetje doorslaat... ik vind dat je heel erg doorslaat Het lijkt mij ook pijnlijk confronterend als bijvoorbeeld straks blijkt dat zwanger worden helaas niet vanzelf gaat...
Ik vind ook wel wat ver gaan om zoveel (grote) dingen nu al te kopen. Ik ben blij dat ik dat destijds niet gedaan heb: ik bleek zwanger van een tweeling en had dus een tweelingbox en tweelingwagen nodig. Dat zou jou ook maar zo kunnen gebeuren... Ik hoop voor je dat je snel zwanger zult zijn en de spulletjes kan gaan gebruiken. Het verhoogt de voorpret natuurlijk wel om er zo mee bezig te zijn.
Stiekem dacht ik al dit klopt niet ik vind het heel erg lastig mijn hoofd ergens anders bij te hebben al mijn vriendinnen zitten op school en baan vinden in grafische sector is op dit moment echt niet te doen heeft iemand tips? (een groot deel is wel van mijn moeder vandaan gekomen dus het is niet dat ik heel veel geld er aan uit geef hoor commode was 30 euro bijv )
Dat was vast een hele omslag eerst denken dat je er 1 kreeg en dan 2 wauw! De voorpret is inderdaad flink aanwezig
Wow! Dit is echt heel erg! (sorry) Ik had zelf dat ik ging kijken op internet en zogenaamd alles ging uitzoeken, maar kopen zeker niet! Nu heb ik in november een miskraam gehad en wat was ik blij dat ik nog niets gekocht had! Vanaf mijn eerste goede echo mag ik van mezelf een leuk rompertje ofzo kopen en de rest komt later. Zoals hierboven al gezegd, stel het duurt enkele jaren... nou, daar zit je dan met spullen die ondertussen jaren oud zijn. Wat vind je man/vriend hiervan eigenlijk?
ik zou daar zelf nog wel mee wachten er kan inderdaad nog van alles gebeuren...tuurlijk is het leuk..maar dit kan ook allemaal als je 12 weken zwanger bent.. maar goed ieder zijn ding als jij je hier prettig bij voelt wie zijn wij dan om te zeggen dat je er mee moet wachten
Ik vind ook dat je een beetje doorslaat.... Natuurlijk hoop ik voor je dat je straks snel zwanger mag worden wanneer jullie gaan beginnen. Maar in mijn situatie moet ik er niet aan denken dat ik in de aanloop tot al allerlei spulletjes aangeschaft had. Dan zouden die babykamer en alle spulletjes nu super confronterend zijn nu ik weet dat ik onvruchtbaar ben en misschien nooit geen baby'tje zal krijgen...!!
Ik zou het inderdaad niet doen. Ik wilde het wel, en als ik mijn vriend niet had gehad hadden we hier ook al het één en ander in huis gehad. En dan voornamelijk kleertjes (want die zijn zooooooo ontzettend schattig!!). Maar gelukkig heb ik het niet gedaan, want we zijn inmiddels bijna 2 jaar verder en helaas ben ik nog steeds niet zwanger. Ben blij dat ik niks in huis heb, want ik denk dat ik er dan nog meer mee bezig had geweest.
Mijn vriend en ik zijn weg van wat oudere meubeltjes en dingen en hij zegt dat het goed is omdat deze meubeltjes niet zo snel te vinden zijn en we ze nog willen opknappen
Na al jullie berichtjes moeten we het toch maar wat rustiger aan doen inderdaad je weet maar nooit miskraam tweeling onvruchtbaar bedankt dat jullie me even hebben geholpen een stapje terug te doen
Succes ermee! (snap het wel een klein beetje hoor Ik ben zelf ook niet altijd de geduldigste) Vind jullie stijl trouwens wel heel leuk hoor!
SuusD; ook ik begrijp je gevoel heel goed. Ik heb bijna 2 jaar moeten wachten totdat mijn man nu ook eindelijk klaar is om voor een kindje te gaan. Planning bij ons is ervoor te gaan rond april, omdat we dan gaan verhuizen en ik liever zelf ook een beetje meehelp ipv mezelf (misschien wel) ziek te voelen of niet mee mag sjouwen e.d. Ik heb dus bijna 2jaar met een nog onbeantwoordde wens moeten leven..en ik denk dat er hier genoeg dames zijn die dat misschien nog wel langer hebben gemoeten, en als je er al voor gaat is het niet vanzelfsprekend dat het ook lukt. Natuurlijk is wachten het allermoeilijkste wat er is..geloof me, ik heb heus ook wel rondgeneusd op internet en kwijlend naar maxi-cosi's, kinderwagens en ledikantjes gekeken.. maar heb het niet gekocht. You never know idd! Dit forum heeft me trouwens wel supergoed geholpen. Er zijn genoeg lotgenoten die ook nog even moeten wachten en dat lastig vinden..misschien kun je je afleiding hier een beetje zoeken, en probeer met de dag te leven ipv steeds vooruit te kijken. Zo ben je er misschien ook iets minder mee bezig. Vooruit kijken lijkt soms oneindig te duren namelijk..tenminste, zo heb ik die 2 jaar wel ervaren haha! Wel leuke spulletjes hoor trouwens!
minimee dit verhaal gaat mij heel erg helpen bedankt! Ik wou altijd al heel vroeg kinderen ik heb dat toen weg gedrukt omdat mijn vriend inderdaad nog niet wilde. Op mijn 22ste leek het of ik zwanger was (pil vergeten meerdere keren) ik was echt erg verdrietig toen dit niet het geval was. Ik ben nu 23 jaar nog jong dus en mijn vriend wil eindelijk in juni voor ons eerste gaan! het wachten is erg moeilijk omdat ik eigenlijk al lang wacht op die ja van mijn vriend. maar ik ga jou advies volgen en meer kijken per dag dan in de toekomst bedankt nogmaals
Bescherm jezelf voor eventueel verdriet. Het kan zijn dat je snel zwanger raakt, maar als het even duurt maakt dit het er allemaal niet makkelijker op. Daarnaast is er altijd een kans dat een zwangerschap eindigt in een miskraam en dan is het wel heel moeilijk om steeds naar die spullen te kijken. Ik heb zelf pas een miskraam gehad en ik had wat kleine dingetjes gekregen van mijn ouders. Ik heb alles echt moeten wegleggen in een kast. Zelfs een koffertje dat ik kreeg bij de intake van de verloskundige. Het doet me pijn om ernaar te kijken. Ik bewaar ze, maar ik hoef ze even niet te zien. En dat kan. Met de spullen die jij hebt kan dat niet.
Wij hebben een kamertje staan en dit eigenlijk omdat wij 2 nichtjes van 9 maanden hebben die hier slapen... Dus er word daadwerkelijk gebruik van gemaakt met baby logeer partijen Ik dacht dat ik er heeeeeeeeel veeeeeel moeite mee zou hebben, doen er immers al bijna 2 jaar over, maar op heel vreemde wijze kom ik heel even tot rust als ik het kamertje binnen loop. Soms ga ik er een kinderboekje zitten lezen en dan vertrek ik weer uit de kamer. Voor mij geeft het dus een soort troostend gevoel, maar dat is voor iedereen anders... (wij konden toen trouwens voor de helft van de prijs dit kamertje, wat wij mooi vonden, kopen omdat het uit het assortiment ging)... Hebben er ook al veel plezier mee gehad met de kindjes...