Mijn zoontje tijgert nu al een tijdje. Sinds twee weken lijkt hij ook de eerste stapjes richting kruipen te maken. Hij gaat op zijn knietjes zitten en van voor naar achteren wiebelen. En tijdens het tijgeren doet hij zijn knietjes steeds meer onder zich. Hij staat alleen nog niet op zijn handjes, maar steunt nog op onderarmen/ellebogen. Ben erg benieuwd wanneer hij echt gaat kruipen. Hoe ging dat bij jullie? Gingen ze ineens over van tijgeren naar kruipen of ging het ook in stapjes? Ben benieuwd!
Hmm ik weet het van de oudste niet meer ik denk in het begin kleine stukjes en vervolgens steeds vaker en langer? De jongste doet dat wat jij omschrijft ook, maar ook al was hij veel sneller met tijgeren, ik denk dat hij later gaat kruipen. Hij gaat zo vlot met het tijgeren dat hij het denk ik zo wat langer nog voldoende vindt. Ben wel benieuwd
thijs heeft een blauwe maandag getijgert, maar deed heel laat (pas met 13/14 maanden) aan billenschuiven. 2 dagen voor ie 15 maanden was besloot meneer te gaan kruipen, en rap dat ie nou is! stapjes zetten doet ie aan 2 handjes.
Die van mij kruipt niet maar tijgert erg snel. Begint nu met 13 maanden erg fanatiek met optrekken en langs de banken te schuiven of in de box stapjes te zetten
mijn jongste begint nu te tijgeren, nouja, meer aan de handen zich vooruit trekken. Ze zit nu regelmatig in de kruiphouding en maakt dan startgeluiden. zo schattig, maar dan geeft ze het maar weer op en gaat verder op haar buik. ben benieuwd wanneer ze idd echt gaat kruipen. de oudste ging kruipen op vakantie, ze tijgerde al heel snel (=snelheid) en op vakantie vond ze dat gras onder dr buik maar niks, dus toen kroop ze.
mijn zoontje tijgerde niet, maar was vanaf 7 mnd ene zeehondje..dus afzetten met de voetjes en dan armpjes naar voor gooien en zich zo voort duwen en op de buik gooien! leek me zoooo vermoejend! ineens net iets voor 9 mnd kon hij zich optrekken tot op de knieen..ennn ineeens normaal kruipen, van de 1 op de andere dag...
Hier kan ze sinds 2 weken tijgeren, sinds een dag of 4 trekt ze zich op tot dr knietjes aan de tafel en in de box, en tijdens het tijgeren trekt ze steeds vaker dr knietjes onder zich en steunt dan op de handjes, om vervolgens weer verder te tijgeren
Hier kan ze ook nog niet kruipen, maar tijgeren en ook snel! Begon ze mee met 8 mnd. Tegelijk ging ze ook op handjes en knietjes zitten, vanuit rol of van lig/tijgeren, maar daar doet ze net pas meer mee (na 1 mnd dus), nl ze gebruikt het nu als ze vanaf tijgeren op mij wil klimmen als ik op de grond zit. Het is dan vanaf handjes en knietjes alleen nog erg moeilijk om haar handjes te verplaatsen, is nog niet sterk genoeg volgens mij, met wat hulp "kruipt" ze dan nu mijn schoot op. Dus daar zal het nu wel vanaf hangen dacht ik, voldoende kracht in de armpjes om ze te kunnen verplaatsen terwijl haar gewicht erop rust. Ben ook benieuwd!
Dat begint idd met het wiebelen op handjes en knietjes, zo schattig Mijn zoon tijgerde rond de 7 maanden en kroop rond de 10 maanden. Ook zo ineens, een paar dagen 'wiebelen' en van de ene op de andere dag kroop hij rond alsof hij nooit anders gedaan had. En dan zijn ze dus nog sneller he