Hoi meiden, Onze dochter wordt graag gedragen en mee rond gewandeld. Vooral wanneer ze zich niet lekker voelt, is dat het enige wat helpt. Maar een draagdoek vindt ze niks...de drager van Baby Björn hebben we geprobeerd van vrienden, maar dat vindt ze ook niet fijn. Denk dat ze daar nog iets te klein voor is ook. Maar goed, inmiddels ruim 4,5 kg dus dat rond dragen begint nogal zwaar te worden... Wie weet een fijn alternatief?
Met een geweven draagdoek kun je met 4,5 kg nog makkelijk dragen hoor. Mijn zoontje is nu zo'n 8,5 kg en ik kan hem daarmee nog makkelijk op mijn buik dragen. Maar feit blijft natuurlijk dat je dochter het niets vindt. Het was voor mijn zoontje wel wennen. Hoe vaak heb je het geprobeerd? Misschien dat ze het uiteindelijk wel fijn zal vinden. En hoe draag je haar?
Je kan haar evt ook in een andere doek doen, weet even niet hoe het heet, maar dan draag je haar op je heup, en dan kan zij alles zien. Is een gewone lap stof die je op een bepaalde manier moet bewegen en dan kan ze erin 'zitten'. Erg handig ook en je hebt 1 hand vrij!
@siepie: Bedoel je een ringsling? Ik weet niet precies of je een kindje van twee maanden daarmee al op de heup kan dragen...het nekje heeft dan totaal geen ondersteuning... [edit]Na even gegoogled te hebben zie ik toch veel foto's van heel jonge kindjes die al zo gedragen worden in de ringsling...misschien kan het dan toch?[/edit]
Mijn jochie heeft die babybjorn nooit wat gevonden. Draagdoeken ook pas toen hij een jaar was ofzo.. Sommige kindjes vinden het vervelend om zo opgesloten te zitten. Die willen liever rondkijken en bewegen. Je kunt inderdaad een andere knoopmethode van de draagdoek proberen. Heb je al eens een draagconsult overwogen? Misschien dat je net even anders kunt knopen, waardoor ze net genoeg vrijheid heeft.
Je hebt ook een mei tai of een bondolino die zijn meestal van draagdoekstof gemaakt maar je hoeft minder te knopen. Is namelijk een vierkant met 4 lange banen stof eraan.
Weet niet zo goed hoe het heet, werd aangeraden bij baby massage en kon al gedaan worden vanaf 2 maanden aangezien je 1 kand bij je kind houdt.
Ik ga eens even kijken! De draagdoek is nl huilen geblazen hier, dus daar bereik ik mijn doel niet echt mee. Ik til haar nu dus vaak in mijn armen de kamer door, maar das te zwaar...
Ik heb de Marsupi, een ergonomische draagzak. Mijn dochter ligt er heerlijk in en ik heb geen last van mijn rug. Je kunt hem snel omdoen, werkt met klittenband.
Wat voor doek heb je? Een tricot doek kan ook gewoon te warm zijn nu, het is best benauwd weer... Kan het zijn dat ze de houding gewoon niet fijn vind? Heb je de beentjes in of uit de doek? Zit ze rechtop of heb je haar in de foetushouding? Dat laatste vond Jitte bijvoorbeeld ook helemaal niet fijn, pas toen ze rechtop (buik tegen buik) met de beentjes uit de doek ging was het goed... Edit 1: O ja, een Lodger Shelter zou ik niet kopen, dat is ook erg zwaar voor jezelf omdat je dan over 1 schouder draagt met een dunne band. En volgens mij kun je die ook niet zo lang gebruiken. Ik draag Jitte nu nog wel eens in een Mei tai (eerst een Hoppediz das leichte, een dunne draagdoek) en nu in een Hopp tye, zo'n doek waar Miron het over heeft en ze is al 2... In een Shelter lukt dat niet... Edit2: Beide waren trouwens ongeveer net zo duur dan de Shelter.
Er zijn inderdaad babys die het helemaal niks vinden. Mijn zoon kon je ook echt niet gelukkig maken in een draagdoek. We hebben verschillende soorten geprobeerde, de kinderfysio heeft meegeoefend (heeft haar 3 kinderen lang gedragen) enz. Maar nee, hij werd elke keer helemaal overstuur. We hebben het dus opgegeven, vanaf ong 7 maanden wilde hij wel graag in de babybjorn, toen kon ie al best redelijk zitten, dus dat mocht wel voor ons gevoel.
Hier toen ze 2weken was een draagdoek gekocht, toen ze 4 maand was een hoptye erbij, en sinds 2 maand ofzo een beco butterfly erbij. Laatste gebruik ik het meeste, vooral thuis of korte tripjes. Hoptye vind ik fijner voor langere tijden, draagt gewoon iets lichter. Draagdoek al een hele poos niet gebruikt, maar binnenkort maar een kijken of ik dr er in op mn rug kan krijgen
ik zou zeggen voor 's nachts en ff snel een ringsling. Lekker van doekenstof zoals hoppediz ze heeft. Zo klaar en je kan ook een pasgeboren kindje in een ringsling dragen!