Zit een beetje te neuzen op internet maar kom er niet helemaal uit. Wat we willen: - Geld sparen voor zoon, elke maand 30 euro pp overmaken (dus totaal 60 euro per maand erop storten). - Geld willen we ten alle tijden kunnen opnemen voor als zoon dalijk bijv. op zijn 17e gaat studeren of rijlessen wil/op zichzelf gaat wonen. - Opa's/oma's moeten ook geld erop kunnen storten als zij dit willen. Waar kunnen we dat het beste doen met een goede rente? Jullie tips? Zit aan SNS zilvervloot sparen te denken, iemand daar ervaring mee?
Wij hebben een regenboog rekening (rabobank) voor onze dochter. Ben er wel blij mee Ohja, en ik maak altijd de kinderbijslag daar naar over.. Dat spaar ik dus voor haar.
Wij hebben een regenboog spaarrekening bij de Rabobank voor onze zoon. En gaan zodadelijk eentje voor onze dochter openen. We sparen automatisch een bedrag per maand, zelf tussentijds aan te passen. En kunnen te aller tijden bij deze rekening. Bevalt ons prima.
En hoeveel is de rente ongeveer? Er staat op de site variabel en nu ben ik wel benieuwd naar hoe hoog het ongeveer zal zijn.
regenboog kun je toch niet bij? of is dit inmiddels veranderd.? zilvervloot schijnt ook erg gunstig te zijn de hoogste rente sws
Wij hebben de zilvervloot van de sns. Maken maandelijks 50 euro over. 600 euro per jaar is de max. Het is vrij onneembaar maar als je tot 18 e laat staan krijg je 10% extra rente. Dat kan dus een mooi bedrag zijn. We twijfelen nog over een extra spaarrekening van de rabo om extraatjes van opa/oma/spaarpot ed op te storten.
Wij hebben gewoon een kinderrekening van de ING. Opa en oma's kunnen er eventueel ook wat op storten omdat ze gewoon een eigen rekening hebben. Rente is niet supers. Maar daar doe ik het ook niet voor. Wij doen geen vast bedrag per maand. Maar iedere keer wat. Met 4 kinderen moet het allemaal goed verdeeld worden. De ene maand kan ik meer kwijt dan de andere maand. Ligt er ook aan hoeveel verjaardagen we hebben die maand of dat er iets aangeschaft moet worden. Ik voel mij ook niet verplicht om elke maand precies het zelfde er op te storten. Gewoon wat kan.
ik heb 3 aparte rekeningen. beide hebben ze een regenboogrekening van de rabobank. hier kunnen opa's en oma's wat opstorten, komt hun verjaardagsgeld op of wat ze tussendoor krijgen. verder heb ik nog een eigen rekening voor hun voor later. hier zet ik de kinderbijslag op en dit is voor een studie, rijbewijs whatever. hier kan dus alleen ik bij. heb ik ook niet het probleem dat met 18 jaar de rekening leeg geplunderd is omdat ze er dan bij mogen
Wij hebben ook een sns zilvervloot rekening voor haar 18e en een rabo regenboog rekening voor kinderbijslag en andere lopende afschrijvingen tbv dochterlief.
Wij hebben ook een Zilvervlootrekening, maar ik geloof dat het nu geld kost als je tussendoor iets op wil nemen. Nou zijn we dat toch niet van plan en na 18 jaar krijg je een mooie bonus! M'n ouders hebben via Dela een spaarverzekering, daar kunnen ook anderen geld op storten (is wel een beetje ingewikkeld) en ook op die rekening krijg je na 18 jaar een leuke bonus.
Wij hebben nu een gewone spaarrekening bij ing. Niet de meest gunstige qua rente. Maar man vond het wel handig i.v.m. internetbankieren. Ik zit er eigenlijk aan te denken nog een keer een spaardeposito voor de mannen te openen en daar een flink deel op te zetten. Ze hebben er allebei al aardig wat opstaan en het is toch mooi als ze daar wat meer rente over krijgen. En het is in principe toch niet de bedoeling om aan hun geld te komen. Al moet ik zeggen dat het idee om geld echt helemaal vast te zetten me tegenstaat. In geval van nood wil ik gewoon altijd bij ons geld kunnen. Rabo doelsparen lijkt me ook wel wat, maar volgens mij moet je dan wel goed in de gaten houden waar het omslagpunt zit waarbij die rente weer lager wordt dan dan van een gewone spaarrekening. Wat voor vorm we ook doen, wij kiezen er bewust voor om het geld niet op of na de 18e verjaardag vrij te laten komen, maar altijd daarvoor. Mochten we het idee hebben dat één van de heren er tegen die tijd niet klaar voor is, dan zetten we het toch weer op een rekening die op onze naam staat en houden het in beheer.
Hier een rekening bij de ABN, weet niet precies welke, maar we kunnen er altijd bij, prima rente, en als ik niet wil dat ze het automatisch krijgt op haar 18e dan haal ik hem voor die tijd leeg en geef ik het op het moment dat ze het wel wijs kan gebruiken. Of het wordt voor haar studie gebruikt dat weet ik nog niet. Geen idee nog wat we met spaarpot en verjaarsgeschenken gaan doen, nog niet aan de orde gelukkig. Edit. Met leeghalen bedoel ik als we het idee hebben dat ze het dan op gaat feesten ofzo, daar is het zeker niet voor bedoeld, er gaat iets nuttigs voor gedaan worden, hebben nog heeeeel lang om daarover na te denken!
Wij hebben ook de zilvervloot van de sns, en we hebben een aparte rekening voor de spaarpotjes of als er een keer geld over is dat we het daar op storten maar dat gebeurt niet vaak.
Bedankt allemaal! We gaan de zilvervloot openen en daarop 600 euro per jaar sparen voor studie en rijbewijs enz. We gaan er nog een rekening bij nemen (waarschijnlijk rabo regenboog) om zn spaarpotje af en toe te legen (zit nu 80 euro in) en voor als familie (of wijzelf) wat extra's willen storten bij bijv. zijn verjaardag of een goed rapport, behaald zwemdiploma enz.
Wij heb een spaar/ongevallen verzekering voor onze dochter, deze keert uit zodra ze 18 word maar keert altijd uit aan de ouders. Er zit niet veel rente enzo op maar als ze een been breekt (voorbeeld) krijg je een extra uitkering. Er word hier verder niet gespaard, sowieso zouden wij niet willen dat het aan haar uitkeert, mocht ze er niet klaar voor zijn of compleet van het padje af heeft ze niet veel geld in handen.
Wij hebben een groeigroter rekening bij ING. Ietsjes meer rente dan zivervloot en geen max bedrag per jaar (we sparen samen met beide opas en omas dus komen over die 600 euro). Bevalt prima en komt volgens mij aan het eind vd rit een hoger bedrag uit, ookal krijg je 10% bij zilvervloot, puur omdat je per jaar meer spaart.
Dit snap ik niet helemaal. Stel je dochter breekt haar been op haar 12de, dan krijgt ze geld? Wat heeft ze aan dat geld?
Voor mijn zoontje een kinderspaarrekening (grotergroei rekening) van de ING, gekoppeld aan onze rekeningen. We sparen een vast bedrag per maand, de kinderbijslag en her en der zetten we er eens wat extra op.
Wij hebben regenboogrekening rabobank. Elke maand een standaard bedrag en wat ze krijgt/gekregen heeft met geboorte, doop, verjaardag, maken we ook over naar deze rekening. Staat 17 jaar vast.