Goedemiddag, Ik ben momenteel een aantal jaar werkzaam onder een vast contract. Gister zag ik mijn droombaan voorbij komen maar deze is tijdelijk. Nu vraag ik mij af: heb ik recht op WW als ik op deze tijdelijke baan zou solliciteren, de baan krijg en na deze periode niet bij dit bedrijf kan blijven werken in verband met de tijdelijke aard van de functie? Ik heb er dan immers zelf voor gekozen om van een vaste baan naar een tijdelijke te gaan. Valt dit onder verwijtbaar werkeloos zijn? Gr.
Beste Chatellon1982, Je vraagt of je volgens UWV verwijtbaar werkloos bent als je jouw vast baan opgeeft voor een tijdelijke functie. Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering na het tijdelijke contract moet je minimaal 26 weken hebben gewerkt bij deze werkgever. Duurt de arbeidsovereenkomst korter dan kan UWV je aanmerken als verwijtbaar werkloos. Actuele informatie over het overstappen van een vaste baan naar een tijdelijk contract vind je hier. Ik wens je veel succes bij maken van jouw keuze. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare