Ik had een ww uitkering, ben ziek geworden (door zwangerschap) dus de ziektewet in. Mij is toen meerdere malen, door verschillende mensen verteld dat die 13 weken niet gelden en je die dus gewoon nog na ja wazo krijgt. Nou 3 weken geleden gebeld hoelang ik nog ww krijg, werd gezegd eind augustus. Krijg ik vorige week een brief met 3 mei, toen ben ik natuurlijk geschrokken en meteen gebeld. Nee mevrouw dat klopt inderdaad niet werd mij verteld, maar ik ga het laten uitzoeken u word terug gebeld. Vandaag ben ik terug gebeld, word er gezegd nee mevrouw het klopt wel die 13 weken gelden wel. Ik snap er echt niks meer van ben boos, in de war en gestresst. Heb over een maand dan geen inkomen meer. Hoe zit het nou en waarom krijg ik zo vaak wat anders te horen??????
Beste Zeefjuh5, Wat vervelend voor je dat je diverse keren een antwoord hebt gekregen dat niet correct is. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend voor je is. Ik zal je nogmaals het juiste antwoord geven. Je WW-uitkering loopt inderdaad ook 13 weken door als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap. Waarom de WW-uitkering nog 13 weken lang doorloopt (terwijl je geen betaling krijgt van de WW) vind je terug in dit topic. De vraag waarom je zo vaak wat anders te horen krijgt kan ik niet beantwoorden. Je geeft aan dat je over een maand geen inkomen (uitkering) meer hebt. Je hebt dan mogelijk recht op een bijstandsuitkering. Ook deze uitkering vraag je aan op werk.nl Actuele informatie over voorwaarden voor een bijstandsuitkering vind je op de site van de Rijksoverheid. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor je reactie. Blijf het belachelijk vinden dat dit nu pas goed verteld word. Fijne laatste weken verlof😡😡😡 En als ik dit eerder had geweten was ik eerder na mijn bevalling weer opzoek gegaan naar een baan. Dacht nu nog ff te kunnnen genieten tot mijn verlof klaar was. Vind ook echt dat het uwv hier iets mee moet doen, kan toch niet zo zijn dat ik stress en financiele problemen krijg mede door verkeerde info van uwv.
Beste Zeefjuh5, Ik vind het heel rot dat je aan de telefoon verkeerd bent geïnformeerd. Ik ben het met je eens dat UWV hier iets mee moet doen. Ik zal dit signaal doorgeven. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Wat vreemd dat er hier gezegd word dat de 13 weken doorlopen. Ik heb namelijk na mijn klacht, te horen gekregen van het uwv dat hun toch een fout hadden gemaakt. De 13 weken lopen niet door als je ziek bent ten gevolge van zwangerschap. het bevreemd mij echt dat ik zoveel verschillende informatie krijg. Ik ben blij dat ik het uiteindelijk toch bij het rechte eind had en door gezet heb. Anders hadden jullie en iedereen met verkeerde informatie mij toch mooi een paar maanden ww door mijn neus heen geboord. Ik hoop echt dat andere mensen ook doorzetten, en dat er eindelijk is wat gedaan word aan de informatie verstrekking binnen het uwv.
Beste Zeefjuh5, Dank je wel voor je aanvulling. Wij zullen jouw reactie meenemen in het interne overleg dat we hier over voeren. Voor nu zullen we dit topic sluiten om verdere verwarring hier over te voorkomen. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Zeefjuh5, UWV vindt het belangrijk dat klanten de juiste informatie krijgen. Daarom zijn we erg blij met dergelijke signalen. Want we begrijpen heel goed hoe vervelend dit voor jou was. We willen voorkomen dat meer mensen verkeerd geïnformeerd worden over dit onderwerp. Daar willen we graag jouw situatie als voorbeeld voor gebruiken. Daarvoor hebben we echter je gegevens nodig. Zouden we je mogen bellen om je gegevens uit te vragen? Wil je dan in een privébericht je telefoonnummer sturen? Dan kunnen we hier echt werk van maken! Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare