Van veel haar naar bijna kaal koppie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door megamuts, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Mijn zoontje had met de geboorte heel veel haar bijna zwart, dat werd donker bruin en nu mede door de berg denk ik heeft hij nog maar dunne haartjes op zijn hoofdje. Zijn berg is minder maar nog niet helemaal weg ik smeer er niks meer op want het helpt allemaal helemaal niets. Is dit normaal? Hij verliest nog steeds veel haar terwijl ik er nu niks meer aan doe.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Het haar verliezen heeft niks te maken met berg hoor!

Baby's verliezen vaak hun baby haar en krijgen dan hun "echte" haar. Merel was heet donker met de geboorte, nu heeft ze allemaal nieuw hartstikke blond haar. Is heel normaal dat ze die haartjes verliezen.

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    aktysia ook is met pik zwart haar geboren een heele grote bos... na een paar maanden ging het uitvallen zelfs de hydrofiele luier zat er helemaal onderen.. is inderdaad het babyhaar wat uitval en komt terug voor écht'haar zal maar zeggen...

maar ze is geboren met zwart haar.... in de zomer was het heeeel licht blond en nu word het alsmaar weer donkerder naar donker blond haar :) dus het kan nog alle kanten op ;)

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris was ook geboren met best veel haar... Nog geen 2 maanden later was hij zo goed als kaal! En nu heeft hij ondertussen alweer heel veel haar, gaan deze week nog naar de kapper ;) Joris had ook een beetje last van berg, maar volgens mij heeft het niet zoveel ermee te maken dat zijn haren uitvallen, het komt eigenlijk heel veel voor!

5. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Mijn zoontje is ook geboren met heel veel haar. De gynaecoloog vertelde ons direct dat dit niet uit zou gaan vallen omdat het al 'echt' haar is en dat dit niet zo heel erg vaak voorkomt. Meestal gaat het uitvallen. We zijn inmiddels al 4 keer naar de kapper geweest om het te laten knippen. :D

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ze had bij ons niet echt veel haar, maar het meeste verdween een paar weken na de geboorte. Sinds ze een maand of 5 is, kwamen er weer veel kleine haartjes bij en vorige maand is het ook aardig gaan groeien.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    door berg kun je zeker wel een kale baby krijgenhoor. berg verstopt de haarvaatjes waardoor ze verstikken en de haren uitvallen.

dit heb ik van internet:

Verschijnselen
    Seborrosch eczeem (SE) wordt gekenmerkt door vette witte/gele schilfers op de hoofdhuid en nauw verwante 'roos'. Daarbij is jeuk een veelvoorkomende klacht.
    Seborrosch eczeem bij baby's, berg, kan gepaard gaan met haaruitval en een lichte roodkleuring van de hoofdhuid. Soms verschijnen er ook rode plekjes in de hals, de oksels of achter de oren.
    Seborrosch eczeem bij kinderen tot drie jaar en volwassenen veroorzaakt behalve op de hoofdhuid ook huidafwijkingen op andere plaatsen: achter de oorschelp, op het voorhoofd, de oogleden, de wenkbrauwen, rond het borstbeen (sternum), in de huidplooien en andere vettige gebieden van de huid.
    --------------------------------------------------

oplossingen zijn er niet en het verdwijnt meestal weer vanzelf. wat je kunt doen is het babyhoofdje masseren met babyolie en het 1 uurtje goed laten intrekken. als dit gedaan is borstel je het met een kam of borstel de berg er zonder problemen uit. ik deed dit bij alicia ook en ze heeft nog een mooi volle bos haar. achter is het wel wat dunner maar dat is van het liggen :)

8. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    @ lovewinnie wat jij daar schrijft heeft mijn zoontje. Ik heb al met olie geprobeerd maar het werd alleen maar erger. Ik heb parfum vrije geprobeerd die van weleda. Maar het beste helpt hier vaseline. Maar ik doe er nu zo min mogelijk aan het gaat vanzelf wel weg. Maar het ziet er zo vies uit en zijn hoofdje ruikt zo muf. Maar ja daar moeten we denk ik maar doorheen...

9. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura heeft ook nooit haar haar verloren! Maar mijn vriendin haar baby wel! Ik weet niet precies waarom de ene wel en de andere niet! Ik was wel kaal als baby!

Deel Deze Pagina