Van veel voelen naar niks

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door YasmijnN, 5 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja is ook zo, ruimte zat nog :) Vind het allemaal alleen zo spannend nog dat logica het dan aflegt tegen mn angsten. Hopelijk mag ik straks snel elke dag ook n danceparty voelen in mn buik haha.

Jess93 vindt dit leuk.
  2. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Goed dat je gebeld hebt en fijn dat je weer gerustgesteld bent!☺️

YasmijnN vindt dit leuk.
  3. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113

ahh precies wat ik zei haha.

gelukkig maar! altijd weer een hele opluchting:)

YasmijnN vindt dit leuk.
  4. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Heeel herkenbaar!! Voelde haar met 18 weken voor het eerst goed, daarna opeens 3 weken helemaal niets (rete onzeker) en met 21 weken weer wat plopjes. En nu met 23 weken dagelijks verschillende bewegingen.
    Geen zorgen, het hoort erbij!

YasmijnN vindt dit leuk.
  5. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Gek dat dat zo kan veranderen. Ik dacht nadat ik eindelijk duidelijke schoppen voelde dat ik dat vaak zou blijven voelen. Vind het zo raar dat het weer kan afnemen.

6. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Die volle bak onzekerheid heeft bij mij aangehouden tot de bevalling. Weet nog goed dat ik ‘s nachts aan het porren was als ik niets voelde.

7. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Goed dat je hebt gebeld. Ben zelf 22,5 week en ik voel hem al ruim 6 weken elke dag, een paar keer per dag, vooral 's avonds kan hij echt druk zijn. Sommige dagen is hij een stuk rustiger en voel ik hem misschien 1 of 2 keer per dag, zelfs 's avonds amper. Voor mij is dat heel weinig omdat hij normaal gesproken zo druk is, dus ook ik zit dan soms even in de stress. Maar ik hou me inderdaad ook gewoon voor dat hij dan gedraaid is, of een dagje veel slaapt oid en bezig is met groeien. Maar ik herken je gevoel echt heel erg en het is moeilijk jezelf op zulke momenten gerust te stellen.

Fijn dat je dat nu in ieder geval wel bent

8. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Heerlijk dat je hem zoveel mag voelen!

Hier merk ik de zachtere schopjes nu ook steeds meer op dus dat is wel fijn.

Tis alleen lang niet zo duidelijk meer als begin vorige week, misschien had ik toen gewoon mazzel. Het is nu zacht maar wel te voelen als ik oplet.

Ja je kan je dan best druk maken, want je weet nooit precies wat er allemaal gebeurd daarbinnen en bent vrij machteloos. De schopjes geven je bevestiging dat je kleine nog lekker actief is dus als dat wat weg valt nemen zorgen de overhand, bij mij in ieder geval.

Geniet van je zwangerschap :)

Oh trouwens kan je het bij jou al van buiten voelen?! :)

9. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    M’n vk zegt dat het vrij normaal is dat je op deze termijn niet elke dag iets voelt. Soms zijn ze minder druk, of omgedraaid zoals in jouw geval ;)
    Ik voel die kleine van mij nu ook echt dagelijks, meerdere keren per dag, maar vooral sochtends vroeg en savonds. En sinds een paar dagen ook van de buitenkant :)

YasmijnN vindt dit leuk.
  10. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Ontzettend herkenbaar. Ik voelde ons meisje al vanaf 16 weken. We gingen met 17 op vakantie en ineens stopte het gevoel. Heeft toen een week geduurd en ik ben zo onzeker geweest, niet normaal.
    Met 18 weken ruim voelde ik haar weer. En sindsdien is het nooit een dag stil geweest.
    Ik ben nu 35 weken en de baby voelen bewegen kan ik soms nog best obsessief hebben. Als ik s ochtends wakker wordt is het het eerste waar ik aan denk, gelijk mijn handen op mijn buik om haar te voelen.
    Ik denk maar, die zorgen horen bij het moeder worden.

11. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43

Ja raar he, ik snap soms ook niet waarom ik hem best wel vaak de hele dag door voel vanaf het moment dat ik wakker word tot slapen, en vaak veel bewegingen achter elkaar, en op sommige dagen amper wat. Maar ik denk dan maar dat we dat allemaal hebben en dat het dus eigenlijk normaal is. Maargoed die stress af en toe... ik zit dan ook de hele dag te wachten op een teken en zoiets kan echt mijn dag verpesten als ik lang niets voel. Word er soms ook niet goed van (van mezelf). Hadden we maar een luikje om even in onze buik te kijken :p

Ik voel hem sinds een week echt duidelijk aan de buitenkant. Jij ook? Ligt je placenta ook achter? Dat scheelt ook heel veel. Bij mij gelukkig achter.

12. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja dat heb ik ook, is het eerste waar ik aan denk! Denk ook dat ik daar mee bezog blijf tot ze er is, kan niet wachten haha. Succes met de laatste weekjes :)

13. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik hecht zoveel waarde en geruststellig aan die schopjes dat ik er ook veel mee bezig ben.
    Zou inderdaad wel gewoon ff zelf willen kunnen kijken af en toe ;)
    Dan zijn echo's krijgen geweldig!

Mijn man heeft gister voor het eerst haar aan de buitenkant kunnen voelen, heel gaaf. Ik zelf voelde dat van het weekend :)
    Placenta ligt ook achter ja! Anders had ik denk ik nog steeds nika gevoeld en was ik helemaal gek geworden hahah

14. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Vandaag weer niks.. probeer t n beetje uit te lokken maar mag niet baten.

Ondanks dat ik weet dat t niet erg hoef te zijn maak ik me toch weer enorm veel zorgen.. stom hea?!

15. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Heb je al geprobeerd om rustig op je rug te gaan liggen met je handen stil op je buik? Dit hielp bij mij altijd wel...en anders probeer niet gelijk in de stress te schieten. Je meisje ligt waarschijnlijk gewoon lekker te slapen..

YasmijnN vindt dit leuk.
  16. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja maar voelde niks, later een beetje op mn buik getikt en kreeg soort van n reactie. Heeel even en verder de hele dag niets. Morgen hoop ik toch echt op meer actie, is toch fijner.

17. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Hele nacht niks, ochtend tot dusver ook nog niet. Vannacht ook voor t eerst een droom waarin ik niet zwanger was.

Misschien is het gewoon een hele rustige dame, maar kan me niet voorstellen dat dat goed is.

18. Popidepi

Popidepi Bekend lid

25 sep 2017
    672
    791
    93
    Je bent nog helemaal niet zo ver in je zwangerschap, Je hoéft haar nog niet eens te voelen nu.
    Ik snap echt dat je je er druk om kunt maken maar je zult zien dat ze in de loop van de weken beter te voelen is.
    Grote kans dat ze in een groeispurt zit waardoor ze minder actief is.
    + je bent van de week al voor een extra echo geweest? Ze ligt toch met haar rug tegen jouw buik? Dan is het ook logisch dat je haar niet voelt omdat ze in je rug trapt/placenta.
    Probeer het een beetje los te maken en denk niet gelijk dat het niet goed zit. Komt echt wel meer beweging komende weken!!

YasmijnN vindt dit leuk.
  19. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

23 jan 2017
    637
    231
    43
    Niet druk maken. Ik heb nu ook weer 2 dagen dat ik hem een stuk minder voel. Van heel vaak per dag naar vanochtend (met moeite na duwen) wat schopjes en de rest van de dag voel ik heel af en toe een plopje, zoals ik voelde toen ik 17 weken was. Heel zachtjes dus. Terwijl hij normaal best wel krachtig kan zijn en ook veel vaker achter elkaar schopt.

Probeer me ook geen zorgen te maken maar is lastig soms. Maar ze slapen veel dit termijn en inderdaad als ze in een groeispurt zitten dan zijn ze ook rustig.. Of ze zijn gedraaid en schoppen nu naar binnen toe (naar je rug dus) dat kan ook verklaren waarom je nu minder voelt.

Ik weet ook wel dat wij nu nog onder de 25 weken zitten en we het nog niet elke dag hoeven te voelen maar zoals ik ergens boven ook al aangaf, voor je gevoel klopt het niet als je al 6 weken lang een paar keer per dag leven voelt en ''ineens'' bijna tot niet. Dan is het moeilijk jezelf gerust te stellen.

YasmijnN en Popidepi vinden dit leuk.
  20. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja precies dat laatste, gek dat je soms zoveel voelt en dan weer weinig.

Ik had ook van dingen online begrepen dat ze veel ruimte hebben en veel bewegen. Dan denk ik, hoe kan je nog steeds met je rugje naar mn buik liggen? Rol es om haha :p

Is gewoon n gek contrast met sommige andere dagen en ik vind dat lastig merk ik.

Deel Deze Pagina