Windei of toch minder lang zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sandra82, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een echo omdat ik echt heel heel weinig lichtbruin bloedverlies had. Ik heb naast mn gezonde zoontje een vroeggeboorte gehad dus ben nogal angstig voor bloedverlies. Ik dacht 8 weken zwanger te zijn want het 6 juni een positieve test gehad. In het ziekenhuis zagen ze alleen een vruchtzakje geen dooier en geen embryo. Ze had het vruchtzakje opgemeten en het was 5,3 weken oud/groot. De gynaecoloog zei toen dat ze niks zag en dat er 95 tot 99% kans is dat het mis gaat. Ik moet nu maandag weer terug voor een nieuwe echo en dan beslissen of ik medicatie wil om de miskraam op te wekken of een curettage wil.
    Ik vraag me af of het nu zeker weten mis is, ik heb nog allerlei zwangerschapssymptomen en heb nog niet het gevoel dat het mis is. Kan het zijn dat ik gewoon minder ver zwanger was en zie je dan puur alleen een vruchtzak of moet ik de hoop echt laten varen en is het een windei.

Even ter verduidelijking toen ik zwanger was van mn zoontje heb ik een test gedaan en die was net aan positief (licht streepje) vanaf dat moment hebben we gerekend en ik moest 3 weken later naar het ziekenhuis voor de uitslag van een onderzoek (heb pco) daar kregen we een echo en wij dachten dus dat ik minimaal 7 weken zwanger was maar op de echo bleek ik pas iets meer dan 4 weken zwanger te zijn dus ik heb de miscalculatie eerder meegemaakt.

Groeten Sandra

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi sandra,

Je kan inderdaad jonger zwanger te zijn dan dat je denkt. Geef de moed nog niet op, wacht eerst de volgende echo af maar als er dan nog niets te zien is dan is het helaas mis.....

Imke

3. Sandra82

Sandra82 Bekend lid

3 nov 2008
    727
    0
    0
    Ben sociaal pedagogisch hulpverlener maar ben nu t
    In de buurt van Utrecht
    Dankjewel voor je antwoord, ik durf alleen geen hoop te hebben want dan valt het zo tegen maandag. Alles is nog rustig in mn lichaam en de zwangerschapssymptomen worden alleen maar erger maar ja dat schijnt erbij te horen.
    Is het zo dat je bij 5,3 weken ook een dooier in de vruchtzak moet zien en moet je al een embryo zien of hoeft dat dan nog helemaal niet?

Sandra

Deel Deze Pagina