Hallo. De afkortingen VIBI en BIBI... VIBI= vast in bekkeningang BIBI= beweeglijk in bekkeningang Ik was vandaag op controle bij de vk en toen bleek dat het hoofdje niet meer vast in het bekken zat, maar weer halverwege het bekken. Het hoofdje is dus weer losgeschoten. Nu zei de vk dat het vaker voorkomt, hoefde er niet over in te zitten. Volgende week moet ik weer voor controle en dan kan het hoofdje wel weer vast zitten. Ik ben dan ook niet echt ongerust ofzo, maar wil graag weten of er hier meiden zijn die het ook hebben gehad en hoe het afgelopen is. Wat ervaringsverhalen dus. Nou hoor het wel... Liefs Elly
hai hier ligt het kindje ook nog niet vast, kan helemaal geen kwaad, alleen moet ik wel bellen als de vliezen breken. succes
Heb ik ook bij mijn eerste zwangerschap gehad.. Vanaf week 35 zeiden ze al dat het hoofdje vastzat, en bij week 39 was er opeens weer ruimte.. vaag.. ik had het idee dat ze gewoon niet goed hadden gevoeld.. Maar goed, bij mij braken de vliezen zonder weeen dus ben gaan liggen en contact opgenomen met de vk.. Vaak als je vliezen breken schuift het kindje vaak naar beneden..
Hier precies hetzelfde! Alleen van BiBi naar BBBi, dus van bewegelijk naar weer recht boven de bekkeningang. Werd er een beetje onzeker van, past het wel allemaal? Echter, het schijnt wel vaker voor te komen en zelfs dat kindjes pas helemaal indalen als de vliezen zijn gebroken. Dus ik wacht nog maar even af. En inderdaad, ook ik moet meteen bellen als de vliezen zijn gebroken en dan gaan liggen. ( zie me al liggen in de supermarkt tussen de doperwtjes!).
Daniƫlla lag vast vanaf week 32 en die is met 37 weken weer teruggekropen en in stuit gaan liggen. Gelukkig vond ze dat geen fijne positie (we kwamen erachter omdat ze helemaal niet meer bewoog) en is de dag erna weer teruggedraaid. Ze heeft daarna een tijd BIBI gelegen en is tegen de 40 weken weer VIBI gaan liggen.
Mijn dochter lag met 35 weken al vast en ingedaald in stuitligging, en is met 36 weken nog spontaan gedraaid naar hoofdligging. Maak je dus geen zorgen, komt allemaal goed! Ze kan bij wijze van spreken vandaag al anders liggen en wel weer vastliggen, ook al voel je dat zelf niet. Die eigenwijze dames!
Hallo meiden! Bedankt voor jullie reacties en ervaringen. Het komt dus echt veel vaker voor! De vk deed er ook al heel normaal over.... Nou, moet komende dinsdag weer voor controle en hoop dan dat ze wel weer vast ligt in m'n bekken. Zo weet ik dat ze startklaar ligt.... en dan mag ze wat mij betreft ook wel komen....ben zo nieuwsgierig naar ons kleine meid! Nogmaals bedankt. Liefs Elly.