Van vier naar drie flessen met zes maanden, Jullie ervaring?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jette, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi,

ben gisteren naar het CB geweest, onze Do is nu 9040 gram bij 69 cm. lengte, ze is vanaf de geboorte een boven het gemiddelde kindje.
    Nu mag ze van het CB (klinkt eigenlijk wel raar ... mag van het cb)!
    maar in ieder geval ze mag nu naar 3 flessen.

Nu heb ik vandaag dit ingezet, met het volgende schema, zou graag van jullie willen weten wat jullie er van vinden.

7.30 fles
    9.15 fruit
    11.30 fles
    14.15 beetje pap bambix
    16.15 groente
    18.15 fles

ik moet zeggen dat mamma er meer moeite mee leek te hebben dat ik haar 1 fles minder moest geven dan dat dominique er last van had ha ha ha!

Henriette

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik geef ipv de pap een koekje met wat drinken.

Lijkt me een prima schema dus!

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    pap is toch ook een fles?

Ik geef liga met diksap op thee op dat moment...
    verder lijkt me het een prima schema

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nee de pap krijgt ze gewoon van een bordje met een lepeltje.
    Maar klopt wel dat hier ook opvolgmelk in zit, ik vondt het best zielig om haar minder te geven dus zo compenseer ik het een beetje, misschien meer voor mijn eigen gevoel! :oops:

nu heb ik gisteren dit schema gedaan en wat dacht je vanacht om 1 uur wakker, ja hoor dacht ik nu gaan we dat feest krijgen zeker, maar heb haar een speentje gegeven en toen sliep ze gelukkig weer verder pfff!

Henriette

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    ja maar dan krijgt ze dus nog 800 cc melk of het nou pap is of niet haha en zielig? je zult zien dat ze niet eens merkt dat de fles weg is. Beetje sap ligaatje en klaar joh!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Dat zeg jij nou wel, Berna, maar ik heb toch wel de indruk dat Demi het niet erg lang redt tussen de fles van half 12 en het groente hapje.
    Meestal is het uiterlijk half 5 en dan moet ik er echt gaan voeden.
    Ze krijgt rond 3 uur vaak nog diksap met eenkoekje of zelfs een halve boterham

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hier ook hoor rond half 5 eten.. ik geef nu ook al brood en hierdoor gaat de fles vaak naar 12.30/13.00
    Ik zou als ik Jette was het fruit wat later doen zo rond 10.30 en dan rond 1200 proberen de fles te geven als het kan later...

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja berna dat moet eigenlijk ook, anders komen we dus niet uit, gisteren middag om half zes kon ze het eigenlijk al niet meer volhouden, jengelig, moe, hongerig dus van nood maar in bad, kwart over zes fles, met als gevolg vanmorgen om zes uur wakker, heb het weten te rekken tot zeven uur, en nou moest ik vandaag werken dus danis het wel goed zo vroeg maar heb haar liever om half 8, dat was eerst ook zo!

maar ik heb het idee dat ze toch wat moeite heeft met de middag, zo s'morgens gaat het prima als je dan een eind gaat wandelen kun je wel goed rekken maar s'middags is het wat lastiger, zowieso is tussen 5 en 7 wel een moeilijke tijd.
    Zal toch proberen wat te rekken!

het fruit om 9.15 gaf ik omdat ze daarna nog even weer naar bed ging, maar vanmorgen omdat ze dus weer zo vroeg was is alles verschoven ze heeft om zeven uur de fles gehad maar was nog hardstikke moe dus heb haar direct na de fles weer weg gelegd, dan denk ik dat het fruit ook later is gekomen maar dat moet ik mijn moeder vragen zij past vandaag op, heb al geprobeerd te bellen maar geen gehoor!
    Ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan!

Henriette

9. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Ja en ik geef dus fruit als Jesse uit bed komt. Dus eerst fles met pap dan weer slapen en dan fruit
    komt wel goed joh en af en toe een extra beetje melk is toch ook geen probleem

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ja kijk daar zit ik dan ook nog weer mee, dat onze Demi van 12 tot 15 slaapt ongeveer. Dus zou ik de fles van 11.30 willen verschuiven, gaat dat niet omdat ze dan heel moe is.

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dominique slaapt ook nog veel tussen de voedingen, dus echt veel plaats om te verschuiven is er niet.
    Ik geloof dat het schema wel goed is zo, maar vandaag was ze echt jengelig, dus ik dacht dat het van het wisselen van voeding kwam, maar ze slaapt wel goed overdag dus als ze honger zou hebben zou ze ook niet slapen toch meiden?
    Maak me nu een beetje zorgen meiden, ben ik niet te vroeg en te accuut op andere voeding overgestapt?
    Had ik niet eerst 3 en halve fles moeten doen, of zou ze gewoon haar dag niet gehad hebben vandaag?

ben wel weer uitgekomen op mijn laatste voeding om half zeven en om zevn uur naar bed dus dat was wel goed, had ook niet het idee dat ze uitgehongerd was.
    Ook heeft ze goed gepoept en geplast vandaag 2 dikke poepluiers terwijl ze normaal maar 1 heeft!

Hebben jullie ideeen wat dit zou kunnen zijn, of stel ik me nu aan?

henriette

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    of ene boterhammetje mee beginnen tussen de middag?

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    domme vraag misschien hoor maar mogen ze al een boterham als ze nog geen tandjes hebben, hoe kauwen ze dit dan?
    En wat doe je op de boterham?

:oops:

henriette

14. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    voordat ik echt een boterham ga geven, ga ik eerst beginnen met pap denk ik. Maar de stukjes brood die ik tot nog toe heb aangeboden vind hij maar niks. Hij houdt het sowieso niet zelf vast, maar als ik het bij zn mond hou wil hij er we op sabbelen. Ik las ergens anders op het forum, dat als je een klein stuje, geweekt in melk of water in de wang stopt (ipv voorin de mond) dat ze dan vanzelf gaat 'kauwen'...
    Maar nog niet uitgeprobeerd...

enne trouwens:
    Geven jullie pap van rijstebloem of het groeiontbijt (schijnt iets grover van structuur te zijn) van Bambix? Maakt het uit waar je mee begint?
    Ik neig naar groeiontbijt, omdat ik het idee heb dat dat beter is voor de ontlasting. Thomas heeft altijd een moeizame ontlasting geha (soms echt 1 keer in de 3 dagen), dus rijstebloem lijkt me stoppend werken en dus minder verstandig.. Klopt deze theorie?

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi,

ik geef het pap van bambix er zit een appelsmaakje in het is erg lekker, en je hoeft er alleen maar water bij te voegen zit al opvolgmelk in, ik vindt dit ideaal en dominique is er stapelgek op!

Normaal heeft dominique 1x per dag een poepluier maar gisteren heeft ze 2x gepoept zou best van verandering van voeding kunnen komen of niet?

Henriette

16. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb sinds twee dagen ook de middagfles eraf gehaald. Elian krijgt nu ook een bordje pap, gewoon wat poeder met water, klaar! Het is denk ik het beste vergelijken met bambix in NL. Hier zit er ook een appelsmaakje aan maar ik heb nu andere gekocht want ik heb het idee dat Elian er verstopt van raakt... Ligakoekjes en dat soort tussendoortjes hebben ze hier niet, helaas. Wil nog even wachten met een boterham tot hij 7 maanden is.

Jette, Elian ging ook meer poepen toen hij met bijvoeding begon maar het verschilt wel, de ene keer poept hij drie keer, de andere dag maar een keer.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    heb net de groeiontbijt gekocht... ben benieuwd morgenochtend!

18. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jahoor demi krijgt ook al brood. Zonder korst met een beetje smeerworst of smeerkaas erop en dan in stukjes van 1cm bij 1cm ongeveer. Met speeksel erbij is dat zo klein en sobbig dus dat krijgen ze wel weg.
    Je kunt het evt ook in melk dopen ofzo om vochtig te maken.

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    okay het is dus ook nog een optie om brood bij te geven, al moet ik zeggen dat ze het hardstikke goed doet op wat ze nu krijgt, mamma raakt er ook aan gewend, ze krijgt s'morgens fruit en s'middags wat bambix en einde van de middag groente plus een toetje wat ze heerlijk vindt. en dan dus drie flessen, ze is weer heel vrolijk en slaapt ook zeer goed, dus geen probleem meer!

Henriette

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    even een vraagje aan de deskundigen, hiervoor heb ik mijn schema beschreven en ik moet zeggen dat ze het er goed op doet, maar nu vertelde ik dat vanmorgen aan een collega en haar reactie was "zo veel"?

dat sloeg dus op de extra pap die ik haar geef, nu is mijn vraag, geef ik haar te veel?
    Moet ik de pap laten vervallen, groente is nog niet zo'n succes.

Wanneer krijgen ze dan pap?>

Henriette

Deel Deze Pagina