overstappen voeding, krampjes. doorgaan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Life in Pink, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Vandaag ben ik begonnen met overstappen van Nutrilon hypo allergeen naar kruitvat extra care. Ik heb haar nu 3 flessen gegeven met 3 schepjes nutrilon en 2 schepjes kruitvat. In de eerste combi fles had ik ook (weinig) nutriton gedaan, tegen spugen, maar ze dronk hier maar heel weinig van,dus bij die andere 2 heb ik dat maar even laten zitten.
    Nu had ze na de middag fles erg last van krampjes. 3 uur later heb ik haar weer een flesje gegeven, maar het huilen bleef en na een uur hard huilen was daar eindelijk die verlossende poepluier :)

Maar nu vraag ik me af, moet ze wennen aan de kruitvat voeding, dat ze daar krampjes van krijgt, want het waren nu nog maar 2 schepjes per fles, durf nu niet zo goed een hele fles kruitvat te maken. Bij de nutrilon heeft ze hier namelijk nooit last van gehad.

wat zouden jullie doen, overstappen of zou het alleen maar erger worden die krampjes?

Groet Snoozie

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kindjes moeten inderdaad wennen als je overstapt van voeding, daar kunnen ze erge krampen van krijgen. Je moet het wel heel langzaam opbouwen, misschien heb je het meteen wat te snel gedaan. Ik zou eerst eens proberen met maar één schepje Extra Care erbij. Eerst eens kijken hoe ze daar op reageert, dat een aantal dagen zo houden. En dan heel langzaam het aantal scheppen opbouwen totdat je op hele flessen zit. Steeds een schep erbij en dat een paar dagen zo laten. Het kan wel even duren voordat je kindje gewend is. Maar langzaam opbouwen is erg belangrijk!

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Kinderen moeten idd wennen aan voeding. Maar gav je bij die hypoallergene voeding ook al nutriton bij? Of doe je dat nu voor het eerst? Ik vind 3 schepjes daarvan best veel ,mijn zoontje kreeg al megakrampen van 1 schepje.

4. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hoi Mason,

Nee, die nutriton die heb ik maar bij 1 fles erbij gegeven, had toen op een fles van 175ml 2 schepjes nutrito gedaan, terwijl ze op de verpakking aanraden 2 a 4 schepjes per 100ml, dus dat was al vrij weinig. Maar ik denk inderdaad dat die kramp echt van de nutriton kwam, vandaag heeft ze namelijk helemaal geen last gehad van krampjes en toch al hele flessen kruidvat fv op, dus die nutrito gebruik ik voorloppig maar niet meer!

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ snoozie, ja het viel mij idd ook op dat er 2 -4 schepjes op de verpakking stond. Wij hadden zoiets van we testen eerst met 1 schepje nou dat ging binnen no-time mis en we hebben uiteraard wel even doorgezet, maar het bleef gewoon hetzelfde.

Fijn dat het vandaag goed ging!

Deel Deze Pagina