5,5 maand en nog een nachtfles op verschillende tijden?

Discussion in 'Flesvoeding' started by melloncollie, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mijn dochter heeft 5 flesjes van gemiddeld 180 cc (met schepjes nutrilon erbij dus). De ene keer wel 200 cc op, de andere keer niet, vandaar het gemiddelde.

Nu zei iemand in een ander topic dat er geen fysieke reden voor haar is om nog 's nachts te drinken. Echter dit doet ze dus nog wel...de tijdstippen verschillen erg. We hebben geen vaste drinktijden, ik volg mijn dochter daarin.

Dus nu vraag ik me eigenlijk af hoe ik daar toch wat meer kan sturen. Het voelt helemaal niet goed om haar maar perse de nacht door te laten slapen of om haar in een schema te proppen, maar voornamelijk mijn vriend wordt niet blijer van de nachtelijke sessies. Ik vraag me toch ook weleens af of het nog wel goed komt en of ze toch niet een zetje in de goede richting nodig heeft. Zodat ze 's nachts minimaal 8 uurtjes doorslaapt op een fles.

Ik zat al te denken aan verdikken met rijstepap. We zijn hier nog niet met de bijvoeding begonnen.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Om wat voor tijdens geven jullie de flessen ongeveer?

Wij gaven meestal om 10-11 uur 's avonds nog een fles, zodat mijn zoontje de ochtend daarmee kon halen.
    Dan moet ik er wel bijzeggen dat hij overdag zijn eigen ritme regelde, maar dat was al aardig regelmatig op de klok. Max een uurtje variatie.

3. melloncollie

Tja hier is het soms 2 dagen hetzelfde maar het kan ook wel 2 uur schelen!

De middagfles is vaak wel tussen 1 en 2 uur. Die is redelijk vast. Dan meestal rond een uur of 5, half 6. Maar soms ook pas half 7 zoiets. En dan tuft ze 5 uurtjes door in bed.

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Maak jij haar rond 23:00 uur wakker voor een fles?
    Als ik het goed begrijp dan krijgt ze ergens tussen 17:00 uur en 18:30 uur een fles en dan 1 in de nacht? Als ze om zo vroeg de nacht in gaat, dan kan ik mij voorstellen dat ze midden in de nacht wakker wordt. Maar ik weet niet zeker of ik je verhaal goed begrijp.
    Als dat het geval is dan zou ik proberen om haar zo laat mogelijk dus rond 18:30 uur of 19:00 uur haar de fles te geven en als ze dan niet tot de ochtend slaapt haar om 23:00 uur wakker maken voor een fles. Op deze manier is de kans best groot dat ze niet midden in de nacht wakker wordt.
    Je kunt overigens rijstebloem gebruiken, het mag vanaf 4 maanden en is glutenvrij.

5. melloncollie

Wakker maken is geen succesverhaal. Al eens geprobeerd en dan drinkt ze weinig tot niets.

nou weet je ik kan geen vaste tijden geven. Alleen die in de middag is op een redelijk vast tijdstip. Verder is er 0,0 regelmaat. Nu bijv. ligt ze net weer op bed.

6. melloncollie

Zoals ik ook schreef in het topic in baby&dreumes, heb ik het flesje van half 8 zwaarder gemaakt met 3 schepjes rijstebloem. Ze heeft toen tot 1 uur 's nachts geslapen. Het is dus niet echt een verbetering. Ze ging om 8 uur naar bed en heeft dus 5 uur achter elkaar geslapen. Dat is normaal voor haar.
    Ik ga nu proberen om nog een fles tussen 22.00-22.30 te geven met die schepjes rijstebloem. Kijken wat er dan gebeurt.

Nog suggesties?

7. melloncollie

Niemand tips?

8. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    denk dat het enige wat misschien zou gaan helpen is voeden op jou verzoek, zal even duren maar dan past ze zich daarop aan! dus bv.7.00-11.00-15.00-19.00-22.30 en dan nog fruit en groente misschien!
    heeft bij ons veel geholpen, weet wanneer ze slaapt en drinkt! voor ons werkt het!
    wij zitten sinds kort op 4 flessen met de bijvoeding erbij!
    kan niet meer zeggen dan succes haha...

9. melloncollie

Ons wijffie heeft 8 uurtjes doorgeslapen op haar fles van 22.30 uur! :)

10. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    helemaal super van je wijffie haha.....
    komt allemaal goed dus!

11. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochter is precies een week jonger dan Yelena en ik pers haar ook niet in een vast schema, maar toch zit er inmiddels wel een regelmaat in. Sinds vorige week zijn we over op 4 flessen, maar ze krijgt al wel vanaf 4 maanden fruithap. Inmiddels ook groente erbij. Ik verzwaar de avondfles ook (die krijgt zo om 1930 uur en dan slaapt ze tot we haar om 630 uur wakker maken)-> 210+7 schepjes+2 eetlepels Nutrix. Ik denk dat ook jouw dochter wel de nacht zal blijven doortrekken op rijstebloem hoor en verder komt een ritme volgens mij vanzelf.

12. melloncollie

Nou gister weer 3 schepjes rijstebloem erbij en ditmaal net aan 7 uur doorgeslapen. Ik heb nog 1 pak nutrilon 1 en dan ga ik over op nutrilon 2. hopelijk gaat ze dan echt langer doorslapen want mama en papa trekken het niet zo erg meer.

Share This Page