baby van 12 weken heeft geen late-avondfles meer "nodig"

Discussion in 'Flesvoeding' started by Dottie, Mar 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hoi

We hebben dit gisteren getest. Mijnheerke heeft gedronken tegen 20u en lekker geslapen tot 9u vanmorgen (nieuwe tijd)

Mijn oudste had dit ook al vrij snel niet meer nodig, die is ook al héél snel aan de groentenpap begonnen omdat hij op 4 flessen zat met 11 weken.

We moeten de jongste dus tegen 23 uur uit een hele diepe slaap halen voor een fles, dat is ook zo zielig. En vaak drinkt hij maar 100cc uit. Maar hij is dus niet wakker geworden deze nacht.

Wat zouden jullie doen. Blijven die late-avondfles geven? Of juist niet?

Groetjes

2. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Als hij gewoon aan zijn hoeveelheid voeding komt op een dag,zou ik hem lekker laten slapen.Heerlijk toch.
    (ben sowieso geen voorstander van kindjes wakker maken voor voeding als ze gewoon alles binnen krijgen wat ze nodig hebben)

3. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hoeveel moet een baby van 12 weken binnenkrijgen per dag?

Hij weegt 6,080 kg bij 61 cm.

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Euhm...dat weet ik niet :) mijn babies zijn al 15 en 17 jaar ;)
    Maar dat weet vast iemand anders hier wel ;)

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staat op de verpakking als je KV gebruikt.

En je zoontje lekker laten slapen hoor ;)

6. adi

adi Niet meer actief

Je baby moet ong 150cc per kilo gewicht krijgen op een dag. En dat verdeeld over de gewenste aantal voedingen. Ik dacht dat tegenwoordig geadviseerd wordt om toch tot tenminste 4 maanden 5 voedingen worden gegeven, anders moet baby best veel in 1x naar binnen krijgen.
    Meeste mensen stoppen met die fles als ze met bijvoeding beginnen

7. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ik "zit" met hetzelfde. Ze kan goed af met 4x200, ook gisteren getest. Ze kreeg tot eergister 5x160 dus het totaal van de flessen is niet anders. Maar ja, wat doe je dan hè....

8. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Hier ook met 3 maanden laatste fles laten vallen.

Maakte ik hem wakker om 23.00u, dan kwam hij om 3.00u ook. Kreeg hij zijn laatste fles om 19.00u dan sliep hij door tot 6.00u.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier eentje die met 6,5 week is gaan doorslapen (volledige bv) en met 15 weken hebben we de fles van 23:00 afgeschaft (moest altijd wakker gemaakt worden en vond dat niet leuk). Dus was het schema met iets meer dan 3 maanden: 8:00 - 11:00 - 15:00 - 19:30 en dan slapen tot 8:00

10. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Ik ben precies toch niet alleen met dit luxe probleem :)
    Vannacht heeft hij weer heerlijk doorgeslapen. Ik ga dat gewoon zo aanhouden.
    Ik had in het boekje van mijn oudste opgezocht hoeveel hij moest eten (ik wist nog dat iemand mij dat had opgeschreven) en inderdaad 150cc tot 180 cc per kg lichaamsgewicht wordt aangewezen. Maar als de oudste 500 à 600 cc binnen had was het ook OK. Hij moest gewoon echt minimum 500 cc binnenkrijgen. De jongste gaat daar ruim over.

Dus ga ik eens proberen als hij al bijvoeding wil eten.

11. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor bijvoeding ga je dan geven? Voor groente en fruit en pap is hij nog veeeel te jong hoor!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als ie gewoon lekker slaapt enzo heeft ie niets nodig. Probeer met bijvoeding te wachten tot 4 maanden.. de darmpjes krijgen zo toch nog even wat meer tijd om te rijpen.

13. Sweetness

Sweetness Actief lid

Apr 9, 2007
    152
    0
    0
    Bijvoeding?? Nu al? Zou ik nog niet doen hoor, dat kunnen die darmpjes toch nog helemaal niet aan. Ik zou nog een ruime maand wachten minimaal met bijvoeding. Aan flesvoeding heeft hij nu echt nog genoeg.

14. adi

adi Niet meer actief

500cc is volgens mij het minimuum wat een kindje moet binnenkrijgen om 'normaal' te functioneren en voldoende vocht binnen te krijgen. Om goed te kunnen groeien op alleen fv wordt geadviseerd om tussen 150 en 180cc per kg te geven. Die 500cc wordt met name als richtlijn aangehouden als de baby ziek is en weinig binnenkrijgt.
    Of boven 6 maanden als kindjes overstappen op opvolgmelk en voldoende bijvoeding.

Bijvoeding met 2/3 maanden is toch helemaal niet goed?

15. novanne

novanne Niet meer actief

Goh, deze vraag wilde ik ook net stellen

Mijn zoontje is nu 13,5 week en heeft vannacht idd ook van 20 tot 8 geslapen.
    We moeten hem ook altijd wakker maken voor de late fles. Hij drinkt dan wel maar spuugt veel, een boertje laten is een hele klus. Dus echt fijn is die late voeding al weken niet meer.
    Vannacht hebben we hem dus ook maar eens laten liggen.
    Hij was 's ochtends alert, ik kreeg meteen een big smile dus volgens mij had hij geen last van de lange tijd zonder voeding.

Hij drinkt overdag alles op (200cc per fles). Krijgt dus sowieso 800cc binnen (hij weegt 6100 gram)
    Vraag me af of ik ook al 4x230 geven (7 schepjes). Dit drinkt hij zeker weten op. Dit uiteraard als hij het klokje blijft rondslapen. Wie weet was afgelopen nacht een toevalstreffer.

16. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Met het bijvoeden zou ik inderdaad kunnen wachten. Het is gewoon dat dat bij onze oudste aangeraden werd door Kind & Gezin. Die kon ook heel vroeg het klokje rond slapen.
    En de jongste krijgt dan zowieso niet de juiste hoeveelheid binnen, ook niet met 5 flessen. Hij drinkt tussen de 700 & 750 cc per dag op 5 flessen. Zo'n 650 à 680 op 4 flessen.

17. Dottie

Dottie Bekend lid

Mar 8, 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hoera! Hij heeft met zijn laatste fles 180/6 uit en hij wou nog bij! Als hij zich zet op 4* 180/6 dan zitten we goed :D

18. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Als hij al over de 6 kilo is en hij word alert wakker en reageert goed op jullie mag hij gewoon naar 180+6 hoor.. Bij ons op het CB word niet naar leeftijd maar naar gewicht gekeken.. Hier zit hij sinds een goede week op 4 flessen van 200cc.. Hij krijgt om 19.00 uur de fles en komt om 6.30 uur weer.. Bijvoeden is naar mijn idee echt niet verstandig.. Er word pas bijvoeden geadviseerd v.a. 4 maanden MITS hij al een x-aantal weken op 4 voedingen zit en hij bijvoorbeeld aan het smakken is als hij iemand zit te eten.. En dan is het nog minimaal omdat de darmpjes pas bij 6 maand volledig ontwikkeld zijn.. Geloof dat het CB bijvoorbeeld het liefst ziet dat je met rijstebloem begint v.a. 4 maand en vanaf 6 maanden groentehapje..

19. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Nog even een vraag. 4x200 gaat goed, maar dat betekent dat ze tot ze bijvoeding krijgt zo met een maand of 6 ze het moet doen met 800 cc voeding. Is dat niet te weinig? Ga sowieso over een maand rijstebloem geven.

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe zwaar ze is.

Finn was met 3 maanden al 6,5 kilo en kreeg toen ook 4 flessen....alleen dan van 210+7...en dat ging super!

Share This Page