Wanneer aanleggen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sophy, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Mijn kraamhulp liet me steeds aanleggen als mn kindje ging huilen. Pas toen ze weg was, realiseerde ik me weer dat huilen het laatste hongersignaal is.. Nu probeer ik haar voor die tijd te voeden.. Alleen begint ze ruim een uur voor het huilen al met mummelen en smakken. Als ik haar dan met 30 a 45 min pak, wil ze vaak maar een halve voeding om vervolgens weer in slaap te vallen...
    De andere optie is dat ze wel wil, maar steeds moet poepen zodat ze als een gek gast trappelen en steeds afhapt, dan boos wordt en weer aanhapt en dan weergaat trappelen.

Conclusie.. Ik doe iets four maar kom er niet uit hoe het dan wel moet :( kan ik dan toch beter wachten tot ze gaat huilen? Lijkt me zo"n slecht signaal :(
    Wanhopig dus.. Wie kan me helpen?

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Nora maakt duidelijk verschil tussen honger en de zuigbehoefte als geruststelling bij krampjes... Bij krampjes pak ik haar op mij borst met haar buik, en ga liggen, als t heel erg is, krijgt ze om te sussen een pink.

Bij honger is dat echt niet genoeg, dan zoekt ze bij de eerste signalen echt, maar is verder rustig (geen getrappel en gebalde vuistjes)

Dit is mijn eerste, en ik heb verder geen ervaring dus, maar voor ons werkt t zo prima! Ze krijgt nu 7 voedingen per dag en komt goed aan!

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Daar zit ook nog iets in.. Alleen heeft ze wel echt honger volgens mij. Combinatie. Dan zou ik eerst mn pink kunnen geven en als ze rustig is alsnog voeden. Daar kan ik wel wat mee :)

Het gebeurt trouwens 1x per dag, dus niet bij elke voeding en ze komt gewoon goed aan :) het is vooral mijn onzekerheid van wanneer moet ik haar snachts nou voeden.. Toch wachten op huilen of eerder maar hoeveel eerder dan, hoe schat ik dat in?

4. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    moeilijk is dat he! In het begin had ik een beetje maatstaven en keek ik ook nog al eens op de klok hoor.... meestal zat er 2 - 3 uur tussen een voeding en soms een half uur... Tsja wanneer doe je het dan goed.. Nu na bijna 4 maanden weten we precies van elkaar wanneer we wat willen ;). Wat ik ermee wil zeggen is: dat ik na 3 weken ook nog geen wijs kon uit zijn hongersignalen, en doormiddel van goed opletten en hoe stom het ook klinkt communicatie (op jullie manier) kom je er wel uit ;)! Heb vertrouwen in jezelf en luister niet na anderen!
    bv: Onze baby had veel pijn in het begin en mensen vroegen allemaal, huilt hij niet van de honger?? Nou gelukkig was ik daarover zeker van mezelf (had behoorlijk overproductie) want mijn zoon was binnen dag 6 al over zijn geboortegewicht (en zijn geboortegewicht was 4255 gram). dus overduidelijk meer dan genoeg voeding (aangezien zo'n grote baby 3 weken mag doen om terug te komen aan zijn gewicht.), maar als dat niet zo was dan weet ik zeker dat ik aan mezelf ging twijfelen, en dat is in de meeste gevallen absoluut niet nodig!!!
    Mijn tip: ga op je gevoel af!

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij deden in het begin nog wel eens als ik het niet zeker wist haar hoofdje houden op borst hoogte, met nog gewoon de borst in de kleding. Hapte ze naar mij shirt had ze honger, anders niet. Ik had last van een flinke overproductie dus zat niet echt te wachten op steeds kleine slokjes.. Meestal kwam ze om de 3 uur (nu nog) dus kon ook wel een beetje op de klok het inschatten.
    Je leert je kindje steeds beter kennen en ook de signalen herkennen. Het komt goed, die onzekerheid hoort erbij en wordt minder (heb hem nog steeds wel af en toe hoor)
    Knuffel en geniet van de bv

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.882
    2.883
    113
    Noord-Holland
    Bedankt meiden. Mss had ik vooral dat zetje nodig. Wil het ook zo graag goed doen voor ons meisje :) en meestal gaat het ook goed eigenlijk.. Ik wacht weer wat rustiger tot ik de signalen beter behrijp :)

7. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eigenlijk kan je het niet fout doen, want je houd van haar en wilt het beste voor haar, dus doet alles uit liefde :)

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Als mijn zoontje honger had, hapte hij naar mijn vinger als ik over zijn wang streek. Als hij geen honger had, deed hij dat niet. Heeft hier een tijd lang goed gewerkt om te checken waar de onrust vandaan kwam.

Deel Deze Pagina