Van vingervoeden weer aan de borst mogelijk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blij ei, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties. Ik blijf het maar gewoon proberen met aanleggen. Alleen doe ik dat niet zo lang omdat ik weer het advies heb gekregen om hem niet gefrustreerd te laten worden.

Waardoor ik bang ben dat het niet gaat lukken is omdat hij ook met fingerfeeding na 5 keer zuigen weer stopt en dan even wacht voordat hij verder gaat. En bij een vinger blijft de vinger hetzelfde maar aan de borst wordt mijn tepel dus iedere keer weer zachter en vlakker waardoor hij weer meer moeite moet doen. Misschien moet ik weer proberen met tepelhoedje, alleen bij mij blijven die dingen nooit vast zitten.

@Dirksmama, hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je volledig de borst kon geven? En hoe liet je aan de borst oefenen?

@Mopje, legde jij aan bij elke voeding? En liet je hem zelf happen of 'duwde' je je borst ook in zijn mond om te forceren?

@Wachtende, zo te lezen bij je onderschrift hebben jullie het niet echt soepel gehad allemaal. Hoop dat het vanaf nu allemaal goed verloopt voor jullie.

@Zoe...heerlijk een michelin-vrouwtje :)

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Maak je het tepelhoedje nat?

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Thnx blij ei! Komt helemaal goed hier hoor, geniet volop:) die tijd komt voor jou ook nog!! Want is nog even moeilijk zo met bv..kan aardig frustreren he
    Misschien hebben de lactatiedeskundige hier nog tips voor je?

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Thnx! Komt goed..ook bij jullie!
    Al dat gehannes met bv kan veel energie kosten he
    Misschien hebben de lactatiedeskundige hier nog tips?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Ik lees net je berichtje voor de LK...wat ontzettend jammer dat je na 4 weken al wil stoppen met borstvoeding geven! En dit nadat je er zo veel moeite voor hebt gedaan om het juist op gang te brengen..ik krijg daar zo'n tegenstrijdig gevoel bij?:)

Ik lees dat het vele voeden je opbreekt, maar ik hoop dat je je realiseert dat dit in het begin heel normaal is, en dat ook hier weer verandering in komt.
    Je zit echt nog volledig in de opstartfase, ook bij flesvoeding is het heel normaal dat kindjes nog zo vaak drinken. Ik lees ook dat je 1 borst per keer geeft, dat zou je ook aan kunnen passen, kijken of dat resultaat geeft...
    Je kindje is de borstvoeding op poten aan het zetten en dat heeft soms wat tijd nodig. Zeker als ze iets te vroeg geboren is, is het maagje dus ook nog wat kleiner en hebben ze nog wat vaker voedingen nodig. Het is echt allemaal heel normaal!
    Je schrijft dat je graag naar 6 voedingen zou willen ipv 8, maar ook dat is iets dat je kindje zelf bepaalt, eigenlijk ook bij flesvoeding. Je merkt zelf dat door meer aan te bieden hij ook weer 2 uur laten zich weer meld..

Wat zonde dat je na al die moeite die je hebt gedaan, wat ik echt super vind, toch niet wacht tot de "makkelijke"periode is aangebroken...want die komt!

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    @blij ei: ik legde 1 of 2 keer per dag aan, later vaker. Hij was vaak moe om te drinken of weigerde. Hij hapte wel (met tepelhoedje) maar het lukte hem in het begin niet om goed te drinken. Ben er flink gefrusteerd van geweest, maar ben heel blij dat ik het niet heb opgegeven! Succes!

Deel Deze Pagina