Na 5min onrustig drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Seheira, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

30 mrt 2011
    216
    0
    0
    Hoi hoi,

Onze zoon is inmiddels 1 maand oud en gelukkig gaat de borstvoeding tot nu toe heel erg goed. Hij hapt vanaf het begin goed aan en qua voeding zit het ook wel goed. Alleen is het nu zo sinds 2 dagen zo dat hij de eerste 5 minuten heel goed drinkt en dan ineens onrustig begint te worden en niet meer wil aanhappen, of soms een slokje drinkt om weer onrustig los te laten. Meestal probeer ik hem dan een boertje te laten en dat lukt ook, en daarna bied ik de andere borst aan waar dan precies hetzelfde gebeurt. Nu heb ik hem de afgelopen 2 uur heel vaak aan de borst gelegd totdat hij onrustig begint te worden. Hij is nu in diepe slaap gevallen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een fase wat weer over gaat of moet ik ergens anders aan denken?

2. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vier weken kan een sprongetje zijn (weet niet niet hoeveel je bevallingsdatum van je uitgerekende datum ligt?).
    Regelmatig krijg je ook dagen dat er geclusterd moet worden of de productie op elkaar afgestemd moet worden (regeldag).
    Als dit lang duurt, moet je vooral een lactatiekundige raadplegen, maar het kan, denk ik, ook gewoon zo'n dagje zijn.
    Let wel even op je borsten... als ze niet goed worden leeggedronken en bepaalde plekken hard blijven, even met de hand afkolven of compressie geven als de kleine drinkt (alleen op moment dat hij zuigt), anders krijg je kans op ontsteking!

Deel Deze Pagina