echo's

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by babs81, Sep 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babs81

babs81 Niet meer actief

Hallo meiden

Het is voor mij lang geleden dat ik zwanger ben geweest! Mijn kinderen zijn inmiddels 10 en 9jaar!!
    In die tijd kreeg je GEEN echo, alleen in nood, je kon een pretecho laten doen!

Nu ben ik benieuwd wanneer je tegenwoordig allemaal echo's krijgt!
    Ik ben pril zwanger, maar ben erg nieuwschierig!

Ik heb in oktober me eerste 8weken echo, dit omdat wij 21maanden geprobeerd hebben, en bijna een jaar bij een fertiliteiten arts liepen!
    En na mijn hsg van ruim 2 weken geleden TOCH eindelijk zwanger ben geworden!

Ik ben erg benieuwd!:)

2. Coconut

Coconut Actief lid

Jul 31, 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik kreeg een echo met 8 weken, 12 weken en 20 weken. Als ik 36 weken ben krijg ik ook nog een (groei)echo.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Als alles goed gaat en je ben onder behandeling bij een verloskundige krijg je over het algemeen een termijnecho (rond 10 weken) en een 20 weken echo. Dit zijn medische echo's, maar meestal kijken ze bij die tweede (als je dat wilt) ook naar het geslacht. Soms krijg je met een week of 30 ook nog een groei echo, maar dat is alleen als de vk vermoed dat het kindje te groot of te klein is. (dat is ook relatief hoor.)
    Als je bij een gynaecoloog bent gaat het een beetje anders. Dan krijg je veel vaker echo's, ook afhankelijk van de reden dat je bij de gyn. onder behandeling bent.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het verschilt een beetje per verloskundige volgens mij, maar wat ik krijg: 1 bij de intake bij 8 weken, 1 rond de 12 weken. Die rond 20 weken is vrijblijvend, wordt wel vergoed door de verzekering maar is ook een echte controle om te kijken of alles goed is met je baby en dan nog een bij 36 weken om te kijken hoe de baby ligt.

5. gimena

gimena Niet meer actief

@ babs...
    Mop nogmaals GEFELICITEERD!!!!..
    ik denk dat jij gewoon een eerdere aan kan vragen.
    rond de 7 a 8 weken van je zwangerschap.
    ik mocht het zelf pas echt na me 12 weken van me zwangerschap!!!
    dikke kus en knuffel xxx

6. dropfruit

dropfruit Bekend lid

Mar 4, 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ik liep ook bij de gyn en heb met 7 weken een echo gehad, toen overgestapt naar vk en daar met 12 weken weer een gehad. toen met 20 weken nog een, en daarna ben ik weer naar de gyn gestuurd i.v.m groei-achterstand en nu heb ik om de 10 dagen een echo..

7. babs81

babs81 Niet meer actief

Ja klopt ik krijg er zowiezo 1 met 7halve week!!!

vind ik al super.. bij mijn vorige zw-scappen.. kreeg ik er geen één!! lang leven 2009

8. Bri

Bri Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!
    Wat standaard wordt vergoed zijn de termijnecho rond 10-12 weken en een meer uitgebreide echo bij 20 weken.
    Als je 36 of ouder bent, of op een andere manier tot een 'risicogroep' voor Down hoort wordt ook een nekplooimeting bij 12 weken vergoed.
    Liggingsecho is niet standaard, evenmin als groeiecho's. Als je vk of gyn ze nodig vindt, krijg je ze ws. wel vergoed, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Geen enkele echo is verplicht.

9. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    In principe krijg je er standaard 2 vergoed, tenzij je VK inderdaad je vaker doorstuurt voor een echo, dan worden die ook vergoed.
    Als je met medische indicatie bij een gyn loopt, krijg je sowieso vaker een echo.
    Ik heb er via de VK 3 vergoed gekregen.. met 8, 20 en 36 weken.
    Zelf ben ik met 17 wk en 30 wk voor een pretecho geweest, dat is echt een aanrader, zo leuk en bijzonder!

10. babs81

babs81 Niet meer actief

#10 babs81, Sep 27, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 27, 2009
    JA met mijn vorige zwangerschappen heb ik inderdaad ook met 20weken een pretecho gedaan!!
    Dit ga ik dan ook ZEKER nog eens doen!!!

wat betreft nekplooi, wil ik niet weten!! reden: we hebben samen 4 gezonde kinderen.. (hij 2 meiden , ik 2 jongens!!)en een down kindje zou iets zijn wat voor ons even hard welkom is!!!!!

11. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    mijn eerste zoontje is ook 10, maar je kreeg wel standaart een termijn echo hoor toen...

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar onderzoeken en echo's.
    Elmo

13. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik heb dat toen niet gehad volgens mij....want zowiezo hadden ze bij ons geen echo apparaat bij de vk. Heb toen zelf een pretecho gedaan!!!

Share This Page