Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuke kadootjes vraag j roos! Ideaal dat jullie zoveel hebben gekregen :) waar speelt ze t liefst mee?

Nou hoop ook echt met heel m'n hart dat jullie geen ivf nodig hebben
    Ti's al zwaar genoeg (geweest) allemaal
    Knuffel

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Linss: heerlijk gesetteled, mooi zo! Kids ook wel geloof ik he? Zou het nog steeds heel leuk vinden om een foto van hun nieuwe kamer te zien ;)
    Balen dat bloedverlies. Hopelijk trekt t alsnog gewoon weg.
    Begrijp ik dat je minder gaat werken? Of in ieder geval ook wat uur vanuit huis? Dat zou ik een goed idee voor je vinden!
    Leuke cadeaus krijgen de kids! Het is bijna zover!

@Roos: oh meis hoop ook niet dat ivf nodig is hoor. Zwaar traject... iui is al niet makkelijk, voor manlief dan voornamelijk. Sowieso gaat het je allemaal niet in de koude kleren zitten. Maar goed om te lezen dat je nog 2 maandjes hoop hebt dat het nog vanzelf kan! Hoop het ook zoooo voor je! Is je zo gegund! En een lief brusje voor dl! Wat zal ze dat geweldig vinden.
    Slim zo een digitale lijst. Veel leuke cadeaus ook!
    Buitenspeelgoed is een hele leuke. Ik heb al een zandbak en een glijbaan, iets van een schommel ofzo is misschien wel wat. Hoewel, het liefst moet het wel iets zijn waar ze helemaal zelfstandig mee kan spelen en waar ze mij niet bij nodig heeft om te helpen. Maar ik ben ook lid van de spelotheek dus daar kan ook het nodige vandaan komen. Hebben bergen buitenspul.

Hier afgelopen wknd alleen nog maar een boek gegeven. Drie verhalen in 1 bundel, van Bobbi. Weet niet of je dat kent, maar is ze echt gek op. Alles in rijm en ze kan bij de andere boekjes alle eindwoordjes zo zelf invullen. Erg leerzaam ook allemaal.
    Gekozen voor "Bobbi is jarig" en meteen paar keer voor moeten lezen. Daardoor begreep ze heel goed wat er allemaal aan de hand was! Ze zegt ook dat ze twee is en probeert dan twee vingertjes te laten zien haha echt schattig.

Komend wknd krijgt ze nog wat meer van ons. Heb wat leuke houten puzzels gescoord en nog een basketbal spel. Verder krijgt ze straks over een paar maanden een andere kamer met groot bed en kast enz. Vind het wel goed zo :)

Ze is onwijs verwend door familie en paar vrienden. Hebben het vrij rustig en klein gehouden. Gelukkig maar want meer speelgoed kunnen we niet aan hier ;)
    Ze heeft een keukentje gehad (vond wel erg, gewoon grotere cadeaus dan die ze van ons kreeg haha) en een grote set va Duplo van Hello Kitty om een huis te bouwen compleet met poppetjes en een auto enz. Is ze al helemaal weg van. Verder veel boekjes, puzzels, knutselspulletjes, nog wat kleertjes en nog een grote houten treinbaan met boompjes, bruggetjes enz. Big hit ook, ze vindt het geweldig om steeds de rails anders te maken. Aardig vol hier nu in de huiskamer met ook nog een box die er weer staat. Nog maar even wat oud speelgoed uitzoeken en even op zolder opbergen. Anders word het echt te gek.

@Dtje: ja ik kan zo een treinbaan je echt aanraden! He would love it!

@hier:
    Morgen gaat het gebeuren... ene moment stiknerveus. Andere moment "ach we zie het wel". Gisteren nog bevallingen gezien op tv. "Ik word moeder" programma. God hoe bijzonders dat dan weer is... ik zit gewoon mee te janken haha
    Morgen mag ik het weer beleven...en hoewel ik heel bang ben voor de pijn, hoop ik ook dat ik er ergens van kan genieten omdat het de allerlaatste keer zal zijn...

Ik houd jullie op de hoogte en anders doet Dtje dat wel ;)

3. sunshineS1976

Zo raar trouwens. Aankomende nacht zouden mijn vliezen breken van dochterlief. Ik denk niet dat het nu weer gaat gebeuren, maar apart is het wel. Nu zijn het er twee en ze blijven gewoon nog braaf zitten!

Ben bijna 5 kg aangekomen in 2 weken tijd. Ik dacht vanmorgen: zal nog even spieken. Want je moet morgenochtend natuurlijk je gewicht doorgeven. Nou ik schrok me dood. Maar het viel me al op aan mijn voeten en enkels. Jeetje wat een olifantenpoten heb ik. Compleet geen enkels meer en dikke tenen. Niet gek dat ik mijn laarsjes wat moeizamer dicht kreeg en ze minder lekker liepen.

Vandaag lekker alleen met dl. Veel boekjes gelezen en samen gespeeld. Ze is ook heel aanhankelijk en knuffelig. Heb het ook uitgelegd wat er te gebeuren staat en ze lijkt het echt wel door te hebben.
    "papa en mama ziekenhuis" en "dokter baby pakken".

Ze maakte vorige week zo een mooie zin ook toen ze naar buiten zat te kijken. "ik zie een poesje buiten!" Perfect volmaakte zin, ik was zo trots haha

Weet nog niet of ik wil dat ze morgenochtend wakker van ons wordt. Wil ik nog even gedag zeggen of niet...moeilijk. Misschien toch maar wel... of niet... pff
    In ieder geval vanavond alvast beetje afscheid nemen. Aan de ene kant bang dat ik tranen uit mn kop jank, andere moment denk ik dat t wel mee zal vallen. Het is toch best emo en ingrijpend voor haar. Haar leventje zal nooit meer hetzelfde zijn...

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Jemig zeg, dat ze gewoon langer zijn blijven zitten, zo fijn! Het zou dezelfde datum als dl kunnen worden nog in theorie?!

Poe, veel vocht dus erbij gekregen, dat raak je iig direct kwijt na de bevalling!

Snap je twijfel voor morgenochtend, ik zelf zou het liefst nog een knuffel willen geven maar dit niet doen als ze en wakker gemaakt moet worden ervoor. Of is er dan direct oppas en vindt ze dst geen probleem? Want dan zal ik het doen, zolang het maar ontspannen is voor haar.
    Dl is echt heel flexibel, zijn alle kinderen. Je moet echt bedenken dat wij als ouders het lastiger vinden dan de kinderen zelf, komt echt goed krul! Ze kan straks trotse grote zus zijn, dst kan ze vast heel goed!

En wat een knappe zinnetjes al zeg, zo'n snel talig meisje. Fijn dat xe zich zo duidelijk kan maken nu he? Ik vind dat ook super fijn, hier ook steeds meer zinnen met 4 wrd en soms ook lange wrd erin zoals opruimen, opeten, aankleden enz. Vind t ook zo knap dat ze de goede wrd combi's gebruikt zoals muts op en sjaal om, lamp aan of uit enz.

Jemig ook goed verwend zeg! Leuke dingen ook! Zo'n houten trein lijkt mij ook echt super!

Meis, ik snap je zenuwen voor morgen, wat spannend toch allemaal als je gewoon weet dat het gaat gebeuren. Je kan het, ook gelukt bij dl. Zet m op en probeer er ook van te genieten (ondanks de pijn) want je mag gewoon 2 kinderen op de wereld gaan zetten, wauw!!
    Ik hou morgen zp wat meer in de gaten, maar heb wel veel gesprekken dus wordt wel beetje lastig, maar ga m'n best doen.

Heb ff gekeken en vnd is weer ik word moeder en dan van een tweeling krul!

5. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hier vindt ze meerdere dingen leuk, ze houdt sowieso erg van boeken, maar bouwen, tekenen, koken in haar keuken, fietsje enz (nog bevel meer hoor) vindt ze ook leuk.
    Ik wissel elke week en zet dan een aantal dingen neer en daardoor is ze dan weer helemaal enthousiast. Beperkte keuze geef ik dus. Ben haar nu ook aan het leren eerst iets op te ruimen voordat ze doorgaat met iets anders, wat best heel goed gaat.

Bij jou dan dtje?

Iui ga ik ook met hormoonstimulatie doen, dus ook voor mij best wel wat stappen (prikken, echo's ed). Maar ach, wie weet lukt t gewoon nog spontaan. Helaas nog steeds geen ei in zicht.... Duurt lang!

6. sunshineS1976

Je hebt gelijk hoor Roos..wij moeders maken het voor onszelf gewoon moeilijk. Iedereen heeft broers en zussen zo ongeveer :p

Hoop dat ze nog wakker wordt. Beide oma's komen, dus dat vindt ze leuk. Maar ze weet wel wat er te gebeuren staat dus misschien dat ze toch beetje gaat tegenstribbelen. En ik weet niet of ik mijn tranen in bedwang kan houden dus misschien beter dat ze maar lekker doorslaapt.

Bedankt voor de tip vanavond! Ga het zeker kijken! Mag ik toch wel hopen dat die bevalling goed gaat, anders ga ik helemaal flippen :p

Leuk he dat taal, maakt het zoveel makkelijker dat ze zich kunnen uiten. Knap he die woordcombi's! Kan ze hier ook heel goed, alleen nog hardnekkig "muts uit" ipv af. haha Daar wilt ze echt niet aan.

haha het nieuws komt vanzelf, ga jij lekker rustig je gesprekken voeren. Je hoeft echt niet steeds hier te kijken ;)
    Zal ik het anders pas tegen de avond melden? haha :p

Oh wat goed hoe je dat aanpakt met spelen! Hebben jullie zo een groot huis dat je alles ergens kwijt kunt en gewoon steeds in kunt pakken? Alles staat hier in de kamer, met af en toe wat in dozen naar de zolder als het te veel is. Maar ze kan dus in feite elke dag alles pakken. Huis ziet er 's avonds ook ontploft uit...
    Opruimen lukt hier helaas nog niet altijd...

Lange cyclus nu hm!
    Moet je ook gaan prikken, weet je dat al? Wat dan?
    Geen clomid bijv? Dat zijn pilletjes die ze in eerste instantie geven. Maar dat werkt vast anders aangezien je geen pcos hebt.
    Nog een maandje en in maart gaan jullie toch??

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zwaaaait even naar m'n Zp dinnetjes

Ben ingeschakeld bij ik wordt moeder hihi
    Zou bijna ook weer willen...

Jaaaaa morgen is t zo ver
    Ben stand-by heel de dag!

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat n kletskousjes hebben jullie toch!
    Hier wel interesse in boekjes maar nie zo als bij jullie
    Dat zal ook vast wel meespelen.. Hoop dat ie door de psz grote sprongen gaat maken
    Hier is t enige drie woorden zinnetje dag tot ziens
    Nog steeds veel losse woordjes hier
    Krijg er soms de kriebels van
    Hij begrijpt t allemaal wel
    Maar weet zich dus niet altijd te uiten, n kan dus ook nie altijd duidelijk maken wat ie wilt / wat er is
    Heel frusterend voor m soms
    Weet nie wat ik nog meer kan doen dan ik al doe ;)
    Mocht er achterstand zijn mag ie meer dagdelen naar de psz
    Heb er n wel vertrouwen in
    T gaat vooruit en hij telt bijv ook in t Engels
    Dus t meertalig opvoeden speelt ook zeker mee want pikt ook veel Engels op..

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goed aangepakt roos met dat speelgoed
    Hier n speelgoedrek met allerlei mandjes dus ze kunnen zelf pakken
    Hebben nie veel extreem groot speelgoed dus kan t hier wel kwijt
    Wil idd f oriënteren op buitenspeelgoed
    Heb voor vd zomer n vrij groot bad voor hen waar wij ook wel in kunnen en een speeltent (toren) maar mis n zandbak, glijbaan en schommel hoewel we er meerdere in de buurt hebben maar toch wel leuk ntl als je gwn lekker middagje tuin doet
    Miss dat we iets in die richting moeten geven/vragen voor de verjaardagen vd kids
    Hebben ze beiden wat aan ntl

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Krul spreek je verder op de App :) roos Werkse morgen ik kom wel f updaten als krul dat zelf nie kan ;)
    Good night Ladies

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoogstwaarschijnlijk ga ik dan met gonal f starten (spuiten) dat stimuleert meer dan clomid heb ik begrepen en dan heb ik meer kans dat t lukt om meer dan 1 ei te stimuleren aangezien dat moeilijk gaat worden bij mij omdat ik nog minder eitjes heb. Maar idd eerst deze ronde en nog 1 erna, wel zullen zien. Net nog ovutest en geen smiley helaas, nog geen eisprong die eraan komt helaas... Ik haat dat wachten :(

Wij hebben een aantal hoge kasten in de studeerkamer (die zit bij ons ook beneden) waar ik het speelgoed in kan doen. En in de kamer een kast met idd ook wat manden en open vakken waaruit ze haar speelgoed kan pakken. Opruimen werkt hier gelukkig goed, alleen tussendoor lukt nog niet altijd hoor!

Dtje, de taalontwikkeling bij zl1 klinkt exht gewoon voldoende hoor, dl van krul en van mij zijn echt veel sneller dan gemiddeld op dat gebied, geen vergelijk dus. En jouw zl is motorisch weer heel snel en goed, dus maak je niet druk hoor!!

Ik duik er nu snel jn! Krul, zet m op lieverd!!! Hele dikke knuffel voor jou. En als de tranen morgen wel komen, maakt echt niet uit, heb ik ook weleens gehad in het bijzijn van dl. Emoties horen erbij. En het is nou eenmaal ook even een ding dat er 2 kids bijkomen :) Ohw ik kan niet wachten op de foto's!!!!!!!!!!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah dat is lief van je roos
    Dankjewel

O ideaal die kasten! Super handig!

Poeh pittig allemaal oh roos
    En nu nog een laat ei..
    Maar wie weet is hij t wachten wel waard en is t een superei ❤️
    Duim nog steeds voor j lieverd
    T kan nog steeds spontaan

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    At the moment zijn de vliezen gebroken en zit krul op 3 cm!
    Laat de baby's maar komen!!! :D

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Weeenopwekkers slaan eindelijk aan :) t is begonnen

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Weeen komen om de twee min n krul trekt dit nie heel lang nog

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Oh spannend!!

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Zijn ze er al. Lees dat het bericht van 1300 was.. om de 2 minuten is echt vlot!

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Na 1 u niks meer vernomen...
    Ben heel benieuwd!

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Oh ik ook. Was aan het werk dus kon niet spieken. Nu in auto naar huis..

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hihi goeie dag gehad lins? Denk dat ze of hard aan t persen is of dat ze al aan t genieten zijn!❤️

Deel Deze Pagina