Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hallo meiden was ik ook weer even :)

Lins hoe gaat t met je vader?

Roos bedankt voor je tips zo hebben we t idd aangepakt de tweede x dat hij ging
    Had ook van te voren overlegd met de leidsters van hoe kunnen we t beste aanpakken en hebben afgesproken dat ik na kwartier gwn weer weg ging (brengen is tussen 13.00&13.15) en iets met zou geven van thuis wat vertrouwd is en of iets waar die graag mee speelt
    Heb z'n speen maar meegegeven want dat biedt nog steeds wel eens troost en z'n bal en auto
    En kwArtier na dat ik weg ging zat ie op schoot bij de leidster (liet ie eerste x nie toe) en is er nie meer van afgekomen
    Na uurtje zoals afgesproken opgehaald en ml was ook thuis dus iets leuks gaan doen erna
    Vandaag wist ie ntl dat ik elk moment weer weg zou gaan dus afwisselend gespeeld en bij me gaan zitten en kreeg na kwartier Appje dat ie op de bank zat en t het heel goed deed!
    Fijn om te horen! Haal m vandaag half uurtje later als vorige x dus ga om kwart voor drie om m..

Roos hoe is t met ml n familie?

Wat fijn Hoe je meisje zich ontwikkelt heerlijk!
    Deel j een x een update foto?
    Zal ook f update foto's plaatsen haal ze over paar dag weer weg

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Linss: wil je ff knuffel komen geven!

@Dtje: wat worden ze snel groot he! Wauw je grote man gewoon psz al, geweldig! En je kleine vent die heerlijk de wereld op twee beentjes aan het verkennen is :D En bijna zn eerste verjaardag mag vieren!

@Roos: ook knuffel voor jou! Veel gebeurd de laatste tijd bij jullie zeg. Je meisje op het kdv, wauw! Het gaat nog steeds goed?! Het zal haar ook goed doen en ze zal nog veel meer gaan leren!
    Hier is dl over naar de echte peutergroep. Hier beginnen ze de ochtend en middag in de kring en behandelen ze elke maand een thema waar ze woorden over leren en knutselen enz. Echt geweldig. Ze leert zoveel nu wauw.
    Trotse moeder ben je dan he bij die complimentnes op het cb. En lekker goed gegroeid is je meisje! Hier ook evenveel in lengte alleen gewicht blijft wat achter. Nog geen 11 kg. Maar ja ze eet verder gewoon goed...tis gewoon een fijn poppetje denk ik.
    Toen CB hier aan huis kwamen voor de twins stonden ze ook versteld van dl. Hoe ze aan het praten was. "Ga weg," zeiden ze. haha "Is ze nog maar 2?!" Das wel leuk om te horen :D
    Als we nu na kdv aan tafel zitten te eten en ik vraag hoe haar dag was, dan kan ze gewoon echt heel veel vertellen.
    Wat ze heeft gegeten, waar en met wie ze heeft gespeeld en ze komt met nieuwe woorden en liedjes aanzetten. Laatst vertelde ze nog over een jongetje dat huilde omdat hij gevallen was en een meisje wat straf had gekregen. Vind wel heel bijzonder maar ook heel fijn dat ze nu dit kan vertellen. Toch een soort van check of het allemaal wel goed gaat :)

Ik hoooop voor dat het toch nog spontaan raak mag zijn deze maand en een mooi brusje in aantocht is voor jullie :D
    Heb je al prikinstructie gehad? Wat ga je spuiten? Gaat wel een hele spannende tijd voor jullie weer worden dan! Hopelijk snel raak :D

Hier is het chaotisch en dramatisch.
    Zl ontwikkelt zich meer en meer tot huilbaby. Geen idee wat er precies aan de hand is. Ben verschillende dingen aan het uitproberen. Ook al twee keer naar de osteopaat geweest.
    Van al dat huilen draai je zelf ook gewoon een beetje door...
    Plus dat baby dl heel erg rustig en lief is en totaal ondergesneeuwd wordt door de andere kids die duidelijk een keel opzetten en hun aandacht willen. En zij is stil dus daar wordt niet zoveel naar omgekeken... heeeel erg zielig.
    Maar zo moeilijk te veranderen als zl ontzettend hard krijst om wat voor reden dan ook...
    Verder veel hulp. Vrijwel elke dag komt iemand even helpen. Maar dat is natuurlijk niet van 8.00 tot 18.00 (logisch) en dus zijn er nog veel hectische momenten dat ik het alleen moet doen terwijl drie kids allemaal tegelijk iets van me willen... en dat valt niet mee. Plus dat niemand 's nachts komt helpen (ook logisch) en dit ons ook aardig gaat opbreken. Ml en ik zijn beiden op en reageren alles op elkaar af waardoor we zo ongeveer ook nog eens half in scheiding liggen. Zijn momenten geweest dat ik hem en zijn spullen midden in de nacht serieus van het balkon wilde gooien.
    Ik kan het niet echt leuk meer noemen deze periode... Maar het is knopje om en overleven...en denken aan de tijd dat ze twee jaar zijn en wel lekker doorslapen en makkelijker zijn... heel erg. Ik wil wel genieten van hun baby-zijn maar dat zit er gewoon echt niet in op het moment... weinig leuks aan op deze manier.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    jemig krul wat zwaar voor je.... Ik neem aan dat je nu wel een stap naar een kinderarts wil maken die goed met jullie meekijken? Zeker in jullie geval (3 kinderen en twins) zal ik je niet laten afpoeieren met 'kijk het nog maar even aan' of iets dergelijks. Want jullie als ouders moeten er niet aan onder doorgaan. Ik maak me een beetje zorgen om je zoals je het beschrijft en heb het idee dat je er flink doorheen zit. Is het mogelijk om een keer een nacht ergens anders te slapen? Zodat je iets kan bijtanken?
    Maak je niet ook nog druk om dl nu hoor... zij voelt 100% zeker jouw liefde en dan is het goed!
    Nogmaals, trek aan de bel en geef duidelijk de noodzaak aan want de kids hebben niks aan ouders die het niet meer trekken!! van mij part neem je ook op hoe hij huilt zodat je het filmpje kan laten zien als bewijs!!
    Sterkte meis, en bedenk (hoe zwaar het nu ook is) het gaat echt goedkomen!!!! Er komt een oplossing en het huilen zal een keer overgaan. Ik hoop van harte dat jullie in ieder geval wat meer rust kunnen vinden op korte termijn.

Wat heerlijk dat dl het zo goed doet he en wat is ze toch enorm snel met haar geklets. Heerlijk! en zo fijn dat ze zoveel kan duidelijk maken he?! maakt het zoveel makkelijker (tenminste dat vind ik).

dtje, hoe ging het nu op de psz?? Hoe vindt zl2 even die tijd alleen met jullie? vast heel lekker?

lins, hoe gaat het daar? lang niets meer gehoord!!

hier toch weer spotting, dus de iui zal nu echt van start gaan. Wel allemaal spannend en emotioneel nog veel zwaarder... maar goed, het geeft ook weer nieuwe hoop!
    Ik ga gonal f spuiten ter stimulatie en daarna otrivelle om de eitjes te laten springen. Wat heb jij toen gespoten krul?

Ik ga snel weer verder want ben op werk! doei meiden!

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Meiden, hoe gaat het nu? Hier ondertussen ongi vndg doorgezet, ook wel blij mee want nu tenminste verder. Vanaf maandag spuiten en dan volgende week maandag eerste echo om te kijken hoeveel eitjes ik heb. Ik hoop zoooo op meer dan 1 eitje!!
    Had afgelopen do gesprek nog met fert arts en die zei wel heel duidelijk dat de kans groot is dat na 3 x iui het advies ivf zal zijn (ipv 6 x iui) of het groeien van de eitjes (en meerdere) moet heel goed gaan. Hoop het zo want anders zou ik over 3 mnd al ivf krijgen en dat lijkt me allemaal zo zwaar en pijnlijk... Alhoewel de kans dan ook wel stuk groter is. Nu maar hopen dat iui het is voor ons! Zal zwaar worden de komende tijd, vooral emotioneel gezien...

Jullie verder een fijn weekend voor de boeg?

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #2085 D83, 21 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2015
    Hoi meiden hou t even kort

Roos zie pb voor n update bericht mbt lins

Hier ml dik n week ziek geweest en nu pas aan t opknappen
    Griep Virus en bacterie op de longen. Ook snotterige hoestende kindjes en alles dat op mijn schouders kwam mbt de verzorging en huishouden en t feestje wat wij vandaag zouden hebben
    Gezien t weer en t feit dat ze nog nie de oude zijn de boel opgeschoven naar volgende week

Roos succes met spuiten
    Ontzettend spannend allemaal heb t gevoel dat j heel dichtbij n positieve test gaat zijn! Laat t maar snel tijd zijn voor de eerste echo met prachtige eitjes
    Duimen gaan overuren draaien voor jou deze periode!

Psz gaat goed nu! Zl speelt en geniet, knutselt, danst en leert! :)
    Hij begint echt te snappen nu wat ie er allemaal kan doen en vooral dat ik ook gwn weer terug kom
    Tijd afgelopen week vnml gebruikt om feestje voor te bereiden en hier en daar snel snel met zl 2 te gaan en dat gaat n stuk makkelijker met een als j veel moet doen en regelen ;)

Tot snel meiden

6. sunshineS1976

Oh lieve Roos wat spannend zeg! Vanaf morgen spuiten!
    Durf je het zelf of laat je met ml doen?
    Maar dat gaat misschien niet omdat hij onregelmatige diensten draait? Want het advies is om het zoveel mogelijk altijd rond hetzelfde tijdstip te doen.
    Ik hoop voor je dat dit het heel snel gaat zijn en geen ivf nodig is. Fijn als ze op zich zo snel het advies zouden geven hoor , je slagingskans is daarmee hopelijk ook behoorlijk wat groter maar idd zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten want het al met al een heftig traject!!
    Punctie lijkt me erg pittig. Maar wat je nu gaat spuiten is natuurlijk ook pittig. Je moet er elke dag aan denken, je kunt er last van krijgen .Hoeft niet, ik had nergens last van. Wel van die stomme Clomid tabletten.
    Maar je moet elke 3 dagen voor echo's enz.
    Ik duim en leef met je mee hoor schat!

Dank voor je lieve woorden! Het gaat hier met ups en downs. Steeds als ik geniet-momentjes heb en het gaat even goed, dan krijg ik weer een paar kl*te-momenten.
    Probeer ook kritisch naar mezelf te kijken en waar het mis gaat. Het lijkt er ook op dat zl heel veel baat heeft bij een vaste structuur en rust namelijk. Al is rust erg moeilijk met oudste dl...

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe gaat het nu met dl dan? Heeft ze er moeite mee dat de twins erbij zijn gekomen? Last van erg peutergedrag?
    Door de rust en regelmaat gaat het beter met zl? In ieder geval fijn dat je merkt dat dat helpt alhoewel de uitvoering soms natuurlijk lastiger is...
    HOe gaat het met de BV? Lukt dat nog?

Had je erge bijwerkingen van de clomid? Je hoort dat bij clomid wel meer dan bij gonal f volgens mij. Had jij ook daarna gonal f?
    Ik moet idd op sommige dagen wel zelf spuiten als ml er niet is. Tja lastig maar het lukt me wel hoor, heb uiteindelijk mezelf al zo vaak geprikt. En als het exht niet lukt heb ik nog een buurvrouw die ook verpleegkundige is waar ik nog heen zou kunnen gaan.
    Pff moet idd exht niet denken aan die punctie van de ivf.... Brrrr lijkt me exht hels en dan ook exht veel meer medicijnen. Maar eerst maar eens de iui waar ik gewoon mega veel op hoop!!

Dtje, fijn dat de psz nu goed gaat, gelukkig! Leuk ook!
    En wat balen dat ml zo ziek was zeg. Hoe gaat het nu met hem? Pittig dan ook voor jou zeg...
    Dank je wel voor de update van lins!

Lins, heel veel sterkte met alles, zwaar voor jullie.... 🍀🍀

8. sunshineS1976

Hoe ging het de eerste keer prikken Roos?! Viel het mee? Zelf gedaan? Ik durfde het echt niet! Kon gerust een uur met die naald boven mijn buik zweven en het wel willen maar gewoon echt niet durven. Terwijl je er eigenlijk echt niets van voelt.
    Van Clomid had ik veel opvliegers, veel zweten 's nachts, had hoofdpijn en was soms misselijk. Naar spul.
    Spuiten zoveel beter. Ik had Puregon, das vrijwel hetzelfde als gonal-F alleen wat duurder. Nu schrijven ze bijna geen Puregon meer voor. Voor de twins heb ik er wel specifiek om moeten vragen en gelukkig ook gekregen omdat ik wist dat het goed aansloeg en welke dosis ik moest hebben.
    Hoeveel eh moet je spuiten? En wanneer voor de eerste fm? Lijkt me snel? Ze moeten dat echt goed in de gaten houden. Sommige meiden kunnen al heel heftig reageren op een kleine dosis.

Ik hoop dat de iui het voor je gaat zijn meis!

Oudste dl is vaak echt onmogelijk. Drijft me tot wanhoop hoor. Zeker als ik alleen ben. Ik wil het zo graag goed doen maar met drie krijsende kinderen weet ik het soms ook niet meer. Ik probeer mijn momentjes met haar te pakken elke dag, zelfs paar uur weggeweest naar kinderboerderij en ijsje wezen eten en al. Maar dan nog is het niet goed in haar ogen kennelijk omdat ze zoveel kattenkwaad uitvreet...
    Vanmorgen verloor ze zichzelf helemaal in een driftbui omdat ze het speelgoed wat ze in het rond had gegooid niet wilde opruimen, maar chocola wilde (met dank aan de oma's grr).
    Ik kon het een kwartier negeren maar toen ze nog een tandje harder bijzette in het krijsen kon ik dat niet meer hoor. Probeer echt positief te zijn en haar af te leiden en te manipuleren om toch te doen wat ik wil maar het lukte gewoon niet. En de twins blerden om hun flesjes... uiteindelijk duwde dl dus een grote luidspreker om waar een zware plant op stond. Met als gevolg overal aarde, beschadigingen aan de muur en een stuk uit de vloer...........
    Soms denk ik... laat iemand anders er maar (even) voor zorgen. Ik kan het niet meer aan... liggen ze net allemaal op bed en is zl EINDELIJK stil en in slaap, gaat meisje keihard krijsen en wat ik ook doe ze houdt niet op. Heb ik nog geen rust waar ik zo hard aan toe ben met maar 3-4 uurtjes slaap per nacht.
    Loodzwaar...en als ik eerlijk ben als ik dit vooraf wist was ik hier echt niet aan begonnen.
    Manlief heeft ook zo ongeveer zijn grens bereikt. Hij moet gewoon werken natuurlijk. Hij helpt 's nachts gelukkig mee maar hij is voor zn werk ook veel op de weg dus probeer ik het soms ook alleen te doen snachts zodat hij kan blijven liggen. Maar als ik dan 2,5 uur bezig ben omdat eentje toch wakker wordt waarvan ik hoop dat die langer kon slapen, deze vervolgens ook niet wilt boeren na 20 minuten en ik hem dan maar neerleg, maar vervolgens zich dus binnen 2 minuten dan onderspuugt en ik kan gaan verschonen en de ander zich ondertussen onderpoept en doorlekt tot op het hoeslaken....én baby 1 die als eerst de fles heeft gehad vervolgens dus over zo'n drie kwartier waarschijnlijk al weer komt nadat ik klaar ben met fles, boeren en iedereen wassen en alles verschonen na 2,5 uur......... nou ik kan er beter over ophouden.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mega knuffel voor krul
    Wil je appen maar Ben je nummer nu kwijt ivm tel wisseling
    Text me!

Roos hoe gaat t met spuiten ???

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    poe wat pittig allemaal zeg krul.... ik hoor de wanhoop in je verhaal. Is het mogelijk om op 1 of andere manier een keer een nacht rust te krijgen zodat je wat kan bijtanken? de twins bijvoorbeeld een nacht bij iemand te logeren oid??
    lastig ook met dl1. pittig meisje.... maar ook wel een periode waarin dit ook meer wordt (heeft mijn dl op dit moment ook heel erg).
    De enige tip die ik je kan meegeven is: kijk in hoeverre je flexibel kan zijn zodat je geen strijd krijgt. Niet dat je alles wat ze wil zomaar moet goedkeuren maar de vraag is in hoeverre je de opties zo breed mogelijk kan houden wat nog acceptabel is, zodat je minder de strijd hoeft aan te gaan.
    Mijn dl wil bijv perse pindakaas op haar boterham. Prima, dan krijgt ze er nu ook elke x (meestal dan hoor) met pindakaas en de andere bepaal ik. Wil ze niet eten? (dan krijst ze ook de boel bij elkaar) nou dan eet je maar niet....Met avondeten is dat nog wel eens, dan gaan wij gewoon eten, praten we met elkaar en negeren we haar volledig. uiteindelijk kiest ze (wel na een hele tijd hoor) vaak er wel voor om dan toch te gaan eten.
    Wil ze een keer niet opruimen? gewoon even de spullen laten liggen en later nog een keer proberen. Hier werkt het vaak wel dat ik zelf ga opruimen, benoem wat ik doe en dan vindt ze het ineens wel leuk om mee te helpen.
    maar poe wat pittig voor je allemaal!

spuiten gaat hier goed, gelukkig nog geen bijwerkingen (behalve dan een opgezette buik maar daar heb ik verder geen last van).

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    p ja en het aller belangrijkste (maar ook het aller lastigste) probeer niet je irritatie te laten merken. Want dit zorgt er echt voor dat het erger wordt. Het is echt zo dat als je heel neutraal en rustig blijft in je reactie dat je dan ook rustiger gedrag terug krijgt.

Ook het benoemen wat je ziet en dat je daar begrip voor hebt kan werken. Ik zie dat je nu boos bent want je wil graag.... mama snapt dat wel maar we gaan het nu niet zo doen. Biedt dan het alternatief aan.

en (maar dat weet je natuurlijk ook al) betref haar zoveel mogelijk bij de dingen en geef haar keuzes (beperkt).
    mijn dl wil bijvoorbeeld vaak alleen maar een staart in en geen knipje. Ik leid haar dan af door haar uit 3 knipjes te laten kiezen en dan wil ze het ineens wel :)

12. sunshineS1976

@Linss: knuffel!

@Dtje: heerlijk zl1 zo genieten op de psz! Wat worden ze toch groot...voor je het weet kletst ie de oren van je kop zodra hij thuis komt en zou je willen dat ie eens een keer zn mond hield :p

@Roos: heb je al een eerste fm gehad?? Was er wat te zien aan groei?
    Superbedankt voor je bericht zeg. Veel goede tips hoe met dl om te gaan. Ik dacht er wel aan, maar je zegt het precies zo dat ik er precies wat mee kan :D Dat concrete had ik even nodig!
    Dank je! We gaan er eens mee aan de slag!

Ik heb ook wat mensen benaderd of ze hier een nachtje willen komen slapen om het even van ons over te nemen. Pakken wij even een hotelletje wat verder op. Maar dat valt nog niet mee om iemand te vinden want niemand staat echt te springen. En bijna iedereen heeft zelf jonge kinderen. Dus ik snap t wel...
    Het gaat soms heel erg goed en soms ook echt niet. Als het heel goed is gegaan put ik daar wel weer energie uit.
    Vannacht heeft zl om 20u de laatste fles gehad en is in eigen kamer gaan slapen tot 2.15! Echt super. Dl2 van 21 tot 2.15.Maar wij hebben ook lekker tv gekeken wat lang geleden was maar met zulke uren slapen wou ik dat we ook om 21u naar bed waren gegaan.
    Wat betreft bv; dat is allang verleden tijd. Dat is nooit meer iets geworden en ben nu ook al zeker een week gestopt met de slokjes bij mij. Het ging al snel mis hoor toen ze bleven afvielen en geel zagen. Ik had meer dan bij dl1 maar gewoon nog steeds echt niet genoeg. Ben toen thuis en in zh om de 2 uur gaan kolven maar waar productie dan juist moet toenemen werd het bij mij alleen maar slechter. Ging van 40cc gekolfd naar 20 naar 15cc. Werd niet meer wat we ook deden. Als ik even een ronde oversloeg dan had ik weer 30cc. IK heb ze nog een paar weken bij mij laten drinken tussen de flessen door als ze dit aangaven maar ben ik nu ook mee gestopt. Die paar slokjes, ik had er geen zin meer in en het haalde ook niets meer uit. En zo bleef ik ook melk lekken en daar had ik ook geen zin meer in.
    Heel erg jammer, vind het vreselijk. Maar moet er verder niet te lang bij blijven stilstaan en in dat gevoel hangen. Het is niet anders, punt.

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Lastig dat het moeilijk te vinden is in Iemand bij jullie te laten slapen. Snap het idd ook wel als ze allemaal zelf kids hebben.... Hopelijk gaan de kids gewoon steeds beter de nachten slapen zodat het niet meer nodig is!!

Fijn dat je wat aan de tips hebt, hopelijk helpt t wat.

Is ook enorm jammer van de BV krul maar met twins ook wel extra belastend voor je.... Misschien zo echt beter, sowieso dat het niet allemaal op jou aankomt!

Lins, hoop dat het allemaal een beetje gaat daar, dikke knuf voor jou!

Dtje. Lekker weekend aan het houden? Alles goed met de kids? Merk je al verschil nu zl1 naar psz gaat?

Morgen FM. Errug spannend! Hopelijk 2 of 3 eitjes!!!
    Heb helaas toch bijwerkingen gehad van gonal f, enorme migraine.... Wel door combi van stress en weinig slaap hoor... Nu weekendje weg en gaat gelukkig beter maar merk dat ik rustiger aan moet doen anders wel weer hoofdpijn...

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Succes roos vandaag of ben je al geweest??
    Kom er f ni aan toe hier te schrijf en sorry
    Kom later f terug om te lezen hoe t is gegaan
    Duim voor jullie!

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Roos hoe is t gegaan?

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoo lieve meiden,

FM was erg goed :) helemaal blij! Ik had al 2 rijpe eitjes en zelfs nog eentje die aan het rijpen was. Ik heb afgelopen nacht al de spuit gezet om te zorgen dat de 2 eitjes gaan springen. Die derde hoogstwaarschijnlijk niet. De arts was erg enthousiast over dit goede resultaat want met de startdosis gonal f en met mijn lage amh is het gewoon gelukt om meer dan 1 eitje te krijgen wat ze eigenlijk niet hadden verwacht! Helemaal blij dus en ook al zo snel!! Dus dat biedt perspectief voor des poging en hierdoor mag ik waarsch ook vaker iui (war hopelijk niet nodig is).
    Ik heb morgen al de iui!!!

Hoe gaat het bij jullie??

17. sunshineS1976

Wauw roos wat een supergoed nieuws! ! Heel veel succes jullie morgen met de iui!! Ga voor je duimen!
    (God als je nou maar geen tweeling krijgt :p )

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Jaaaaaa wat goehoeeeed!

Suuuuuuuper zeg hè, hoop dat t raak is deze ronde meis
    Tis jullie zoooo gegund!!!

Zet m op morgen!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo aan j gedacht meis!
    Hoe is t gegaan?
    Heb j pijn gehad?

20. sunshineS1976

Ik oooook!

Maar iui doet geen pijn hoor :p
    Met een slangetje/spuitje brengen ze het zaad hoog in de baarmoeder. Voel je zo goed als niets van als het goed is!
    Tenminste dat hoop ik!

Duimen draaien hier Roos!

Deel Deze Pagina