Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zie foto's in m'n album :D

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zl op bed
    Eindelijk rust :p
    Wat was ie vervelend vandaag
    Echt last van z'n kiesjes en heeft maar een uurtje geslapen vanmiddag
    Begon vanaf dat we naar echo gingen tot net
    Continue jengelen
    Bah..

Ga douchen en voor de buis
    Fijne avond meiden

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O de baby weegt nu zo n 1296 gram met bijna 28
    Ze verwacht geen reus haha :)
    Heel leuk was dat ie lachte en z'n tong uitstak :)

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wauw D wat een mooie echo foto's!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankje :) echt n aanrader

6. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    D, wauwwwwww! Super mooie echo fito's!! Ik vind m wel op zl lijken zeg!
    Hè wat sneu voor zl, dus echt gewoon al kiezen op komst.

Hè bah Armande, alweer gedoe.... Balen zeg dat ze dan ook meteen slecht slaapt als ze tandjes krijgt... Hopelijk zijn ze snel door en slaapt ze dan weer beter.
    Gecondoleerd met de bewoner, heftig hoor!

Krul, super mooie stoel trouwens!Heb je hem met dl getest? Em ook in de auto.

Ik twijfel nu tussen: britax Max way of britax multi tech 2. Ze kunnen beide tot en met 25 kilo achteruit alleen de laatste kan ook vooruit. Zijn beide even duur, alleen de eerste heeft die Zweedse test doorstaan en over due 2e kan ik dat niet vinden. Twijfel dus nog, ze kosten 350 euro, maar je kan hem dus langer gebruiken dan de hauck (is tot 18 kilo). Neig naar de multitech omdat vooruit dan ook kan.

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Spijkerbroekje is nog te groot.... Helaas.

Krul wat een gedoe met de kachel, is t nu gemaakt?

Hoe gaan jullie de verjaardag doen krul en lins? Veel mensen of weinig?

Ik neig idd sterk naar een nieuwe auto met vijf deuren. 3 is echt irritant! We hebben het geld wel dus nu serieus aan t overwegen.

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wij doen de verjaardag in twee keer. Ene dag familie en andere keer vrienden.. wordt anders veel te druk.

Armande wat balen zeg.. hopelihk gaat deze periode snel over en kunnen jullie ook lekker slapen

D wauw wat mooi die echo.. hebben wij ook gedaan. Maar ging toen niet. Navelstreng zat er steeds voor en ze lagen elkaar in de weg . Hoefde gelukkig niks te betalen.

Hebben vanmiddag verjaardag. Kindje van onze vrienden wordt 1 :)!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    thx meiden! jammer dat het bij jou nie ging lins.. dan had je die knappe kopjes al eerder mogen bewonderen :) maar goed des te groter was wel de verassing ntl.. vind t nog steeds heel bijzonder hoe ze samen groot zijn geworden in je buik en hoe jij ze ter wereld heb gezet! echt respect! twee mooie kindjes gezond en wel!

gefeliciteerd met t kindje van je vrienden! 1! wow! komt dichtbij nu he!

Wij doen zo goed als iedereen in 1 x. Hier thuis, bij mn schoonouders of in de zaak van ml en broers.. Ze zijn momenteel nog aan t verbouwen dus even zien hoe ver t dan af is en hoeveel mensen we verwachten. Zelf vind ik thuis ook wel prettig dan kan zl savonds gwn naar bed en kan de rest gwn blijven.
    Als je ergens anders bent ga je niet van je eigen feestje zomaar weg ntl en wil m niet daar laten slapen. Bij mn schoonouders zou ik m wel weer n keer net als met o&n boven leggen.
    Voordeel van ergens anders vind ik toch wel dat we de rommel nie hebben haha ben maar eerlijk. Kwa eten ed kan ik veel uit handen geven maar de boodschappen versiering en taart ed zullen nog wel enige voorbereiding treffen.
    Ik denk aan een madagacar taart. Heb zulke leuke gezien! hij is zoooo gek van die film!

Ik ga zo beginnen aan mn bevallingsverhaal
    zl ligt al poosje op bed dus weet nie hoe ver ik kom maar als ie af is deel ik m met jullie

ik zou voor de stoel gaan die zowel voor als achterwaarts kan roos
    lijkt me ideaal

goed idee een grotere auto
    wij zijn ook op zoek.. again.. haha

fijn weekend allemaal

armande hoe gaat t met j meisje nu?

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb m'n bevalling geplaatst meiden
    Im Very open.. Sorry voor sommige uitlatingen :p
    Enjoy Reading!

11. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik ga t zeker lezen d! Thanks voor t delen en goed van je dat je het nog hebt opgeschreven.

Pff zoooo lastig die autostoelen, ik blijf maar lezen en ga dan weer twijfelen, nu blijkt nl dat die stoel die ook voorwaarts kan veel groter is en bij een 3 deurs krijg je hem niet op de achterbank.... Dus die wordt m dan toch niet. Maar t zou zo fijn zijn dat je op een gegeven moment een stoel ook vooruit kan gebruiken en niet weer een nwe stoel hoeft te kopen.
    En t lastige weer is dat je de stoelen niet in 1 winkel allemaal hebt om uit te proberen...

Klinkt leuk die taart d!

Ik twijfel of ik t alleen voor familie vier of toch ook voor vrienden. Zo ja, dan wordt t wel in 2 keer, maar dan wel op 1 dag, op verjaardag zelf. Dan wel kort hoor. Maar ml wil liever alleen familie, die vindt t te druk voor dl.

12. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoe is het met iedereen en met de Beebs?
    Lekker weekend?

Dl van Armande alweer beetje opgeknapt?

Ik ga zo naar m'n moeder, daar is ook m'n oma. Die is zoooo gek op dl, zo leuk.

Fijne zondag nog!

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ff m'n irritatie trouwens kwijt over een collega: zij is er zo 1 waarbij altijd alles goed gaat en die eeeeeenorm nuchter is (niet verkeerd hoor, maar TE nuchter is ook niet goed). Was dus zwanger en natuurlijk in 1 keer ook, zonder problemen of klachten natuurlijk, praatte over haar aanstaande bevalling zo van 'ach, dat ga ik gewoon doen, zal vast niet zo pijnlijk zijn als iedereen zegt' 😡😡 en dan natuuuuurlijk in 6 uurtjes bevallen, zonder scheuren oid..... En bv komt ook allemaal goed op gang. En hoe ze er dan nu over praat: 'ach het ging zo makkelijk..'
    Zo, moest ik even kwijt, kon het even niet goed hebben :(

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bah can imagine roos
    Maar onthou maar dat bij zulke mensen de vuile was ni snel buiten wordt gehangen
    Als t al allemaal echt zo goed is gegaan.. Gaat t vast op andere vlakken weer minder.. Dat zal ze ntl nooit of niet snel toegeven ;)

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja wat dat betreft heeft ml wel gelijk ntl roos
    Maar niemand wil t missen
    Denk dan idd een tijdsduur aangeven
    Ze raden ook max twee uurtjes aan
    Gaat m hier ntl nie worden met ml z'n familie haha
    Daarom doen we t ook pas rond 5/6 en gaat zl gwn op z'n slaaptijd naar bed
    ga ook lekker wat eerder naar boven n m lekker in bad doen zodat ie nog ff kan ontspannen
    Als we t bij m'n schoonouders doen gaat dat moeilijker maar dan zal die wel gelijk slapen omdat ie zo moe is net als met o&n

O moet gaan m'n moeder is er! Fijne dag allemaal
    Plz roos!

16. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

helemaal eens met wat Dtje zegt! Trek t je niet aan... mensen hoor je eerder met zulke verhalen dan over vreselijke huilbaby's, niet doorslapen en horrorbevallingen!
    Denk maar aan de simpele vraag die je elkaar stelt: "alles goed?"
    Ik denk dat ik op 1 hand de negatieve antwoorden kan tellen die je terug krijgt. Het gaat altijd goed met iedereen want ze willen hun sores niet out in the open gooien.

17. sunshineS1976

Leuk leuk leuk de eerste verjaardag die eraan komt :D

Hier heb ik alles al gepland. Uitnodiging de deur uit gedaan met twee momenten op 1 dag. Haar verjaardag valt gelukkig in het wknd.
    Ze hebben de keus tussen 10 en 12 of 's middags van half drie tot vijf.

Gelukkig heb ik voor de ochtend ook nog 10 aanmeldingen, maar 's middags verwachten we vooralsnog zo'n 30-35 man.
    Ik wilde alles in 1x: familie en wat vrienden. Het is al druk genoeg allemaal, ik wil er in 1 dag vanaf zijn.
    Heb al in gedachten waar ik met dl ga zitten, lekker in een hoekje waar ze graag speelt, bij de keuken dat ze als ze behoefte heeft toch even de rust kan opzoeken.
    We hebben een bar en daar zet ik alles op: taart en drinken. Verschillende tafeltjes in de huiskamer waar ik wat hapjes/zoutjes op zet. Verder kan iedereen op de bar zelf zijn taartje en drinken pakken. Zelfbediening. Ik ga echt niet voor 35 man rennen om iedereen van drinken te voorzien. Ik wil ook van dl genieten op deze dag :)

18. sunshineS1976

#218 sunshineS1976, 26 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jan 2014
    @Roos: veel plz bij je moeder en met oma!!

Op gegeven moment moet je de knoop doorhakken met de autostoel! Gelukkig past dl nog steeds in de maxicosi maar binnenkort zal ze toch over moeten denk ik! Hier past dl er nog wel in qua breedte en lengte, maar de gordeltjes krijg ik niet meer strak over dr schoudertjes. Ze schuiven steeds naar de bovenarmen en dat is niet veilig meer geloof ik. Dus wat dat betreft is ze wel te lang aan het worden... Nog twee weken en dan hebben we de nieuwe stoel als het goed is.

Maar die stoel die ook voorwaarts kan, kan toch als je je auto inruilt voor een 5deurs??
    Je kan jouw voorkeur idd langer gebruiken want 25 kg maar ik wil die van mij niet langer gebruiken dan 18kg want ik hoop dan echt dat er al een broertje of een zusje is hoor :) En twee van die dingen aanschaffen vind ik dan te gortig. Dl kan dan weer in een andere grotere stoel en lekker voorwaarts en de nieuwe baby in de hauck.

@Dtje: de foto's waren prachtig!! Zo gedacht dat deze beeb veel op zl ging lijken!! Blijkt toch van niet waarschijnlijk! Spannend hoor hij hij eruit zal zien! Nog even geduld, het komt steeds dichterbij!
    Ideaal dat je de verjaardag evt in de zaak kunt vieren. De ruimte en tafels en stoelen zeg, ideaal!
    Al rood tandvlees of witte puntjes van een kiesje te zien?

@Linss: was de verjaardag leuk gisteren? Nog ideeën opgedaan voor de verjaardag van de twins? :p

@Armande: gaat t weer beter met dl?
    Is het anders een idee om dl en zl weer bij vrienden of je ouders voor 1 dag en nachtje te brengen zodat jij en ml even kunnen bijtanken? Hotelletje desnoods met zwembad sauna enz? Roomservice en laat uitchecken de volgende dag? Het is maar een idee...als je op gegeven moment écht niet meer kunt is dat misschien wel een goed idee om allemaal even uit die situatie/cirkel te komen. Om meer frustratie en problemen te voorkomen.
    Sterkte X

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Roos idd niks van aantrekken. Zij kan gewoon goed mooi weer spelen en er is vast wel wat wat niet goed aan haar is.

Moeilijk van die autostoelen.. kan helaas niet helpen.

Krul poe 30-35 man!! Hier vrienden en familie ongeveer 20 en dat vind ik te druk.. onze woonkamer is ook niet zo groot.. Ik moet nog even kijken hoe ik het precies wil.

Gisteren niet echt ideeën opgedaan.. ja het cadeau hihi. Ik wilde sowieso een drieweiler maar ik was op internet gaan kijken en er zijn er zo veel!! Haha maar dat jongetje had ook een driewieler gekregen helemaal happy.. deze was in aanbieding bij marskramer. Heb nu een paarse en blauwe besteld. Is van little tikes.

Poe Daan is hier zo wild heeft elke dag bijna wel een nieuwe blauwe plek. Hij klimt overal op en valt daarom regelmatig. Vanochtend weer op zijn voorhoofd, flinke plek nu .. ziet er biet uit.

Vanochtend was daan boos op Sophie en heeft haar in de hand gebeten.. er stonden allemaal tandjes in, zo zielig.. maar ja wat doe je eraan. Ik zeg Daan dat mag niet, maar ja snapt hij dat?

Poe ben moe niet echt puf uitgebreid te schrijven. Wat ik wel heb gedaan is ook mijn bevalling opgeschreven en geplaats t :).

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O lins ga gelijk lezen! Leuk!

O die Daan! Zl is ook zo wild! Kan heel goed en lang staan maar gaat echt nog wel eens onderuit
    Ook met kruipen ligt ie nog wel eens op z'n gezicht
    Vreselijk Maarja is bijna niet te voorkomen
    Je zit er bovenop maar niet continue en een ongelukje is zo gemaakt

Moest Sophie nie huilen na t bijten van Daan?
    Ti's zonde!

Nee nog niks te zien krul maar ti's Erg opgezwollen allemaal
    Benieuwd Hoelang t gaat duren
    Kan best even op zich laten wachten ntl!

Roos
    Wil je nog een x schrijven wat te doen bij t verslikken/bijna stikken
    Vanmiddag stikte zl bij in een stukje appel
    Gelukkig handelde m'n moeder en ml goed
    Oo z'n buik en slaan op z'n rug maar waar precies is t beste en had je nog andere tips
    Ik kon gwn niks
    Was zo in paniek
    Dacht Dalijk gaat ie dood
    Dalijk wordt ie helemaal blauw
    Moet ik ambulance bellen
    T ging zo snel maar t leek zo lang te duren
    De appel schoot er gelukkig zo uit
    Pfff schrik zit er nog in
    Hij kan goed kauwen hoor maar t blijft n gulzige eter
    Propt t liefst alles in 1 x naar binnen
    Hem zelf laten eten van iets harders gaat gwn niet
    Brood snij ik ib stukjes best flink en eet ie zelf