Leuke kadoos lins! En goed plan krul! Je hebt t helemaal goed voorbereid! Gaat n geslaagd feestj worden! Goed om de gasten zelf n beetje met de handjes te laten wapperen hoor! Ga ik ook doen!
O lins! Wist t al nie eens meer dat je je in een rolstoel verplaatste op t laatst! Alles komt weer boven nu ik t zo lees! Wat een ellende nog in zo n toestand in de ambulance! Ben trots op je hoe je t hebt gedaan! leuk om te lezen hoe t gaat met twee!
Ik vind jouw verhaal ook leuk om te lezen D! Ook grappige momenten. Maar poe wat een lange bevallingg.. Ja nummertje twee was er zo uit met weinig pijn haha.. Nou we gaan toch de verjaardag op een dag doen . Ze zijn welkom vanaf 12.30 uur en om 17.00 is het eind . Vond ik wel mooi zo. Niet te kort en niet te lang. Tussendoor gaan ze gewoon naar bed als ze moe zijn. En ik kan ze dan nog rustig eten geven en de fles. We verbouwen de kamer een beetje en dan lukt het wel. De oudere kids kunnen eventueel boven op de Wii of ps3. Heb vandaag kaartje besteld. Krijg dinsdag proefdruk.
Top! Goed idee! Komt vast goed zo! Ben erg benieuwd naar t kaartje Wil ze ook zsm maken. Maar moeten we eerst de locatie vaststellen Ja.. Of niet.. De vlos zei laatst dat ze iig kan garanderen dat t niet weer zo lang zal duren.. Ben erg benieuwd Nog 9,12 of 14 wk max.. 9 is al snelllll Zal update buik foto plaatsen
ahhh gossie, die daan, een echte jongen dus.... heeft sophie dat ook wel? hier een heel voorzichtig meisje, doet alleen maar dingen die ze kan en valt daardoor eigenlijk nooit en bezeerd zich dus zelden. Leuk een driewieler! tja, wat betreft dat bijten en boos zijn van daan, ik denk idd niet echt dat hij snapt dat dat niet mag. Je kunt daar nu natuurlijk wel mee beginnen en uiteindelijk snapt hij het dan wel. hier weet dl bijv al dat ze niet bij de dvd-speler enz mag komen. Ze kruipt er dan heen, kijkt nog even om met een grote glimlach en gaat er dan heeeel snel heen. Echt zo hilarisch! Ik probeer het zoveel mogelijk voor te zijn en haar af te leiden zodat ik niet continu 'nee' hoef te zeggen. Of ik haal haar daar weg. jee D, wat naar om mee te maken!! DE tip is: vooral niet in paniek raken, hoe moeilijk het ook is. Daardoor heb je kans dat zl ook in paniek raakt en dat wil je niet. Wat moet je wel doen? Eerst niet ingrijpen. Rustig blijven en zl de tijd geven om het zelf eruit te kokhalzen. Dit kunnen beebs nl heel erg goed en eigenlijk altijd gaat het dan wel goed. Dus echt wel een seconde of 15/20 wachten. Werkt dat niet dan pak je hem rustig op, leg je hem op je onderarm, met zijn gezicht naar beneden en zijn hoofd lager dan zijn voeten en dan geef je met je vingers bij elkaar krachtige slagen tussen zijn schouderbladen, richting zijn hoofd. Dit doe je 5 keer achter elkaar en dan wacht je een paar seconde om te kijken of het helpt en zo ga je verder. Op het moment dat dat allemaal niet helpt dan ga je 112 bellen en blijf je die slagen herhalen. Maar dit laatste daar moet je echt niet bang voor zijn want dat gebeurt zelden! (en dat kan ik weten ivm ml zijn werk). Heb vertrouwen in zl!! Wat ik nog wel wil zeggen, is dat appel wel een vrucht is die erg hard kan blijven en waar kinderen (maar ook volwassenen) zich snel in kunnen verslikken. Daarom geven wij appel ook nog niet in stukjes maar nog geraspt. Wij gaan appel pas in stukjes geven als dl kiezen heeft. Wat zachter fruit (peer, banaan) laten wij afhappen, want dat is heel zacht.
EHBO tip: Wat moet je doen als je kind zich verslikt? hierboven nog een link zodat je ook ziet wat je kan doen. Er staat ook bij dat je dus moet omdraaien en op de borst moet drukken (net als reanimatie, dit moet je pas doen als je beeb echt niet meer ademt met daarbij dan ook lucht in het mondje blazen). Zodra een kindje ouder dan 1 is mag je al de heimlich doen (staat ook aangegeven hoe je dit moet doen op de link hierboven). Hierbij moet je bedenken dat je dit gaat doen als je beeb kan staan. Nog een tip, wat ik je echt kan aanraden, is om een cursus kinderehbo te volgen. Ik krijg dit elk jaar omdat ik BHV'er ben en in het onderwijs werk, maar ik merk dat dit me wel een heel zeker gevoel geeft, ik weet bij best wat dingen hoe ik moet handelen en aangezien ik de meeste tijd alleen met dl ben heb ik ook niet zoveel aan ml
en dan nog wat tips: zorg dat alles waar zl bij kan niet door een wc-rolletje past. Past dit wel dan heb je kans dat het achter in zijn keel blijft steken. (dan heb ik het dus over speelgoed en alle spullen waar hij bij kan). Als je met hem eet, dit altijd zittend doen! je ziet zo vaak dat kinderen tijdens het lopen/spelen wat te eten krijgen, dit is echt gevaarlijk!!! (zeker een lolly, druif oid). En waar je echt voor moet waken zijn ballonnen. Laat kinderen deze nooit alleen opblazen (ook al zijn ze ouder). Stel dat het achter in hun keel schiet dan heb je echt een probleem want dat hoest je er niet zomaar uit. Dus ook als je ballonnen hebt hangen en er gaat er 1 kapot, haal die direct weg en gooi het in de prullenbak. Dit is iets wat ik echt van ml heb meegekregen want hij heeft een casus gehad met een kind met slechte afloop..... echt heel erg!
ik denk dat ik het ook idd op 1 dag doe en dan op 2 momenten. Net zoals jij krul! Pff, je hebt helemaal gelijk, ik moet de knoop wat betreft autostoel gaan doorhakken. Maar eigenlijk is met een achterwaartse stoel een 5duers wel een voorwaarde, dus nu gaan we waarsch wel echt op zoek naar een nieuwe auto. En dan kijken ik naar of de britax max way (alleen achterwaarts, maar wel compact en licht dus goed over te zetten tussen de auto's) of de britax multitech (voor en achterwaarts, maar groter en zwaarder...)
@Roos: Jeetje 15/20 seconden afwachten en kindje zelf laten oplossen...mijn hemel. That looks like forever... doodeng! Zeker belangrijk om niet in paniek te raken maar pff op zo'n moment... Wat voor 5deurs hebben jullie in gedachten? Bepaalde voorkeur voor merk? Thnx voor de tips again what to do! Haha ja die balonnen...dat heb ik me nog goed ingepeperd, ben er als de dood voor haha Denk niet dat ik ze op ga hangen voor verjaardag dl. Goed om het op 1 dag te houden toch, groot feest in 1x en daarna weer back to normal. haha zo lief dat dl de grenzen opzoekt en al wel een beetje weet dat het niet mag. Hier net zo haha Moeilijk om boos op te worden ooit vrees ik haha @Linss: aah ben benieuwd naar het kaartje! Hahaha die Daan zet zn tanden er flink in! Arme Sophie! Ik denk dat ze nog te jong zijn om echt "nee" te begrijpen. Maar dat besef komt uiteindelijk wel. Wat Roos zegt; ik probeer ook veel af te leiden anders ben ik continu nee aan het zeggen. Gaaaaave driewieler Ik heb m ook gekocht voor dl hahaha Ook bij Marskramer, goeie aanbieding! Heb m nog in de doos, W moet m snel maar in elkaar zetten, kan ik m inpakken. Verheug me op t voorjaar, lekker erop naar buiten! @Dtje: poeh meis wat is dat schrikken geweest he...gaat van alles door je kop idd. Nog ff en je had idd al 112 gebeld...pff gelukkig liep het goed af dankzij ml en je mams... mannen kunnen vaak direct en adequaat reageren in zo een geval. Wij vrouwen raken vaak in paniek. Moet je niet doen ntl, maar das makkelijker gezegd dan gedaan. Mooie buik!!
Aaaaaahhh Ik kreeg net weer een mail van de sportschool hier. Of het morgenavond vroeg op de avond uitkomt voor de eerste training. Whaha ze laten er geen gras over groeien... Oh my god ik ben toch ineens zenuwachtig hahaha Zo mijn sportkleding eens uit het stof halen Omg ik ga afgebeuld worden pff zolang niet gesport volgens mij is mn conditie echt belabberd
Kom later reageren meiden zl moet naar bed en kraamzorg komt op intake zo! Heel erg bedankt voor de tips! De link moet ik nog lezen ga t allemaal opslaan!
O roos! Wat goed! Zl wilt juist van alles proberen n verlegt x op x z'n grenzen en dat gaat wel eens mis! Hij stapt nu rond de tafel en al zaten we er allebei naast ging t gister toch mis Niks ergs maar toch brullen he O heerlijk die grijns van je meisje! Ze zijn slim he?! Probeer die grijns vast te leggen! Leuk!
nou idd, is 15/20 sec erg lang en gelukkig heb ik het nooit mee hoeven maken. Wel merk ik dat ik juist in acute situaties wel heel rustig blijf, pas daarna komt alles er bij mij uit (weleens nare dingen op het werk meegemaakt). Maar goed, in principe hoef je nagenoeg nooit zelf te handelen en lost het kind het echt zelf op! Als je maar wel goede voorzorgmaatregelen treft en dus zorgt dat er ook niks in de buurt is waarin ze zich kunnen verslikken! Op dit moment heb ik nog meerdere ideeën wat betreft auto's, wil een niet al te grote omdat we al een grote auto hebben, maar dus wel een 5deurs en het liefst 1 waar de kinderwagen wel achterin kan (want als er een tweede mag komen dan kan de kinderwagenbak niet op de achterbank). Wat ik nu op het oog heb: suzuki swift, volkswagen golf, seat ibiza, opel astra. Beetje die grootte denk ik. Suziki swift vind ik vooral een erg leuke auto om te zien, wil dan bijvoorbeeld een knalrode