Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Ga zo je foto's bekijken d, ben benieuwd!fijn dat het beter gaat qua moeheid en maagzuur!

Hoi Armande :) :) fijn dat je er weer even was! En gefeliciteerd nog met je dl!
    5 tandjes tegelijk, jeeeemig wat veel. Niet raar als ze daar last van heeft.
    Leuk idee dat kado, hou sowieso erg van houten speelgoed. Qua kado en ook de dag hoe we het vieren ben ik nog steeds niet uit, elke keer komt het er niet van om met ml te bespreken, of we zijn druk of we zien elkaar niet of ik denk er niet aan...

Haha, d, een naam met een a.... Vast iets in de trant van zl ook? Fijn dat jullie er ook uit zijn!

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Lins, hoe gaat het eigenlijk met Sophie? Is Daan ook nog ziek geworden, hoop zo van niet!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nou idd hoe is t daar lins?

Hier moe en beetje hoofpijn
    Nek zit vast branderige ogen
    Blijf lekker thuis straks
    Zl met papa paar uurtjes naar opa n oma
    Rijk alleen

Congrats roos
    11 mnd! Op naar 1 jaar :)

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Foto van vandaag geplaatst 🎉🎈

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Sorry kom morgen weer reageren. Gisteren hele dag met mama in Duitsland geweest. Vandaag de driewielers in mekaar gezet en huis gepoetst etc.

Sophie is weer beter. Daan is ook beetje ziek. Had net koorts 38.6..

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Roos leuk een swift :)! Mooie auto's.

Krul je bent echt goed bezig! Petje af hoor..

D ik had ook zo verschrikkelijk maagzuur in mijn zwangerschap. Ging op en af. Hopelijk was het bij jou van de buikgriep.. Hihi ik ben niet een s zwanger en duik soms ook lekker mijn bedje in als de kids hun dutje doen op mijn vrije dag hihi..

Armande poe je blijft het zwaar hebben met dl.. wat lief van jd vriendin:). Hoop echt dat jullie meisje straks permanent blijft doorslapen.

Hier ook via kaartje2go.. doe ik altijd. Ook geboortekaarten destijds. Nu ook als ik kaart moet sturen naar iemand, zo handig.

D nog geboortekaartje voor zl gemaakt :). Ik had destijds ook het aanbod dat mijn vriends zwager het kaartje zou ontwerpen (had hij voor alle kids gedaan, zit in die branche), maar ik wilde zelf wat doen.

Morgen ben ik vrij ivm begrafenis. Eff lekker uurtje langer blijven liggen.. dan komen de kids weer. Kids gaan tegen de middag naar mijn ouders, crematie is pas 14.45. Overigens geen echte bekende van mij, maar de oma van een vd beste vrienden van vriendlief en die kent die oma goed, kwam daar vroeger regelmatig..
    Hij wilde dat ik mee ging.. oké dan doen we dat maar.

Ben beetje aan het rondkijken voor de taart voor de verjaardag. Wil zo'n slagroomtaart met foto.

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Sterkte morgen lins. Nooit leuk zulke dingen
    Lief dat je meegaat
    Fijn dat t beter gaat met Sophie
    Hopelijk Daan nu net zo snel beter
    Heb je foto vd driewielers
    Miss gaan we er ook 1 halen!

Leuk he dat kaartje2go
    Kende t niet
    Als ik dat wist

Jij houdt ook wel echt van slapen he
    Ben gelukkig nie de enige
    Ben altijd n avond n nachtmens geweest
    Dus slaap ook lang nie altijd snel in en de ochtenden vallen me dan zo zwaar en ik mag dan echt nog nie klagen met zulke tijden..

Morgen ook achter de taart aan
    Heb leuke gezien van madagacar
    Met van die geboetseerde figuurtjes en alles
    Lijkt me helemaal leuk voor zl
    Er moet ook een grote 1 op ntl n z'n naam!

Slaap lekker meiden

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb twee kaarsen nr 1 gehaald bij prenatal. De kids krijgen ieder een stukje taart om zich op uit te leven. Moet nog bedenken wat ik met de kaarsen doe. Ohh zo'n themataart is ook gaaf. Kreeg ik vroeger ook altijd.

Ja heb een foto maar de duwstang zit er nog niet op, maar zal straks de foto plaatsen. Maak dan meteen een foto van de kaart.

Ik ben wel echt een ochtendmens, maar heb wel genoeg slaap nodig en dat lukt soms niet.

9. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Foto van de driewielers en kaartje geplaats t.

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    D, ook nog gefeliciteerd met zl met zn 11 mnd!!

Hoe voel je je nu?!

fijn dat sophie is opgeknapt lins. he bah, nu daan ziek.... Wat hebben (hadden) ze eigenlijk?!

leuk die driewielers!!!!

geshopped met je moeder in DL?

Hoe was de begrafenis?

D, al een taart uitgezocht?!

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja zijn in Essen geweest, daar zit een hele grote Primark.

Begrafenis was mooi.

Sophie leek verkouden te worden, maar was snel over. Daan snottert ook, en beetje diarree gehad. Sophie hoest nu wel steeds. Maar zijn verder niet echt ziek meer. We waren vorige week op een verjaardag met 3 verkouden kindjes, dus hebben ze daar opgepikt.

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Gaaf! Lekker veel geshopt lins?

Had ml t zwaar of ging t wel?

Gaat goed roos! Dankje. Heerlijke dag gehad veel gewandeld en in huis gedaan
    Voel t nu wel in m'n buik en rug maar ga lekker gestrekt op de bank
    nu!

Wat ik me afvroeg
    Zijn jullie nog druk aan t klussen voor n tweede
    Benieuwd hoe je er nu in staat nadat je ongesteld bent geworden
    Nieuwe moed?

13. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn dat t mooi was lins!

Jep d, flink geklust afgelopen dagen ;) en nu weer op t wachtbankje... Eisprong was beetje laat, dus lange cyclus weer :( maar goed, wellicht ineens een positieve test (alhoewel ik dst echt nog niet durf te denken).
    Maar wel nieuwe moed, maar vind t ook erg spannend.

Fijn dat het vndg goed ging d! En nu standje relaxed is ook goed voor je!!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah superspannend roos!
    Ga voor j duimen! Gun t j zo!

Slaap lekker meiden

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoe is t meiden

De kaartjes zijn vandaag al bezorgd
    Heb ze gelijk weg gebracht
    Ze zijn helemaal naar m'n zin!

Verder klusjes laten doen in huis hier vandaag
    Traphekje geplaatst, lampjes opgehangen etc
    Kon gelijk lekker soppen erna :p

Net Lekker kip tandoori gegeten met rijst bloemkool n naan brood
    Zl vond t ook wel erg lekker

Hoe was jullie dag?

Morgenochtend groeiecho as zaterdag alweer 30 wk!
    Fijne avond meiden

16. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    eet jouw zl ook al lekker met de pot mee? Hier ook hoor, merk dat ze dat ook het leukste/lekkerste vindt. Wel probeer ik nog zoveel mogelijk zoutloos te koken.

Gisteren overigens bij cb geweest. Prikjes gehad (ging goed hoor) maar vannacht wel paar keer huilen waarvan ik er echt 1 keer heen moest om te troosten. Vandaag bij haar papa ook wat meer jengelig. Maar toen ik thuis kwam uit werk was het weer helemaal goed (ook errug op mij ingesteld op dit moment).
    Cb was erg tevreden, ze loopt wat praten erg voor. ik dacht zelf qua motoriek wat minder, maar nog steeds doet ze dat sneller dan gemiddeld (dus die van jullie helemaal !!!). Ze vertelde bijvoorbeeld dat het gemiddeld is als een kind zichzelf optrekt bij 12 mnd.

Verder woog ze 9.5 kilo en was 72,5 cm. Gewicht ietsje boven gemiddelde lijn en lengte ietsje boven -1 lijn. Heel keurig dus! Ze zei ook dat je nu echt alles wat eten kan geven, zout kan dus ook maar zo min mogelijk ervan blijft natuurlijk het beste!
    En ik kan nu langzaam volledig over op halfvolle melk. Weet nog niet hoe snel ik dat ga doen hoor, want dl is echt nog gek op haar fles melk, zeker in de avond. Ik was al wat aan het afbouwen, zit nu op ochtend 150 middag 120 en avond 150.

Dtje, heerlijk dat de klusjes gedaan zijn!!

ja inderdaad joh, alweer 30 weken, wauw wat gaat dat snel zeg!!
    Hoe ervaar je deze zwangerschap vergeleken met de vorige??
    en morgen de groeiecho, ben benieuwd hoe groot dit mannetje is!!

Fijn van de uitnodigingen! Ik heb de mijne nu ook klaar. Gewoon zelf collage gemaakt, simpel gehouden, die ik via mail stuur.
    Ik ga nu familie eind vd middag doen en paar vrienden in de ochtend, en dat maar een uurtje.

Hebben jullie ook een verlanglijstje online gemaakt? ik wel, echt heel handig. iedereen vraagt straks om ideeën en zo kunnen ze zelf kiezen en ook natuurlijk altijd nog wat zelf bedenken!

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    uitnodiging geplaatst in fotoalbum!

zal binnenkort weer eens een update doen met foto's, maar moet nu ff haar verlanglijstje afmaken (als jullie nog leuke ideeën hebben om te vragen, hoor ik het graag!!) en dan onderuit op de bank of zo lekker in bad denk ik!!

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Kom fftjes buurten!

@Armande: 5 tandjes tegelijk?! OMG! Arm kind!! Sterkte!

@Roos: spannend weer op het wachtbankje!
    Je meisje doet het supergoed volgens cb! Had niet anders verwacht!! Hoeveel is ze gegroeid ten opzichte van vorige keer? Mijn meisje had bij deze laatste prikjes ook meer last ervan dan vorige keren!
    Te gekke uitnodiging!
    Handig zo een online lijstje voor cadeaus. Heb het al vaker gehoord idd. Ik vond het zo lastig om dat te doen omdat ik niemand wou dwingen iets gerichts te geven. Een nichtje had op dr uitnodiging een link en wachtwoord gegeven voor het lijstje. Ik vond dat toch niet echt kunnen.
    Ik heb aan iedereen die het vroeg, boekjes/kleertjes/puzzels gevraagd of een geldbijdrage.

@Linss: leuk Primark en met je moeder geshopt!!
    Ik heb diep respect voor ochtendmensen haha
    Elke morgen als de wekker gaat kreun en jammer ik de hele boel bij elkaar van ellende :p haha
    Ik hoop dat het ooit makkelijker gaat, maar vrees t niet.
    Lief dat je mee bent gegaan naar de begrafenis met vl. Nooit leuk die dingen :(
    Fijn dat kids weer aan de betere hand zijn. Dat hebben ze zkr van die andere kinderen opgepikt. Zo besmettelijk en ze pikken het zo snel op. Ach, laten we maar hopen dat ze zo veel weerstand opbouwen.

@Dtje: wow 30 wkn alweer jeetje. Ik kijk steeds naar je banner en hop weer weken erbij ineens. Lijkt net alsof ik gisteren nog 26 weken zag staan!

@Hier:
    Weer wezen sporten vanaaf. Had echt zooooo geen zin en wou bijna niet gaan en kcal verbranden in de slaapkamer instead :p
    Maar toch maar gegaan (thnx to Dtje :D ) en idd ik voel me heerlijk. Ik ga de loopband at the end zelfs leuk vinden. Wie had dat gedacht. Houd het hardlopen steeds langer vol. Best leuk.

Ben gisteren naar het eerste kinderdagverblijf wezen kijken.
    Erg leuk, positief gevoel aan overgehouden. Lieve, oudere, vaste leidsters. Duidelijke afspraken over oa ontwikkeling, volgsysteem en veiligheid.
    Dl keek dr ogen uit wilde overal naartoe en wilde van alles weten wat het was. Heeft ook met andere kindjes gespeeld, vond het geweldig.
    Ze zal waars na de meivakantie sowieso 1 dag pw naar het kinderdagverblijf moeten. Ze is dan 1 jaar en 3 maanden maar volgens de leidsters zou ze beter meteen naar de peutergroep kunnen waar kindjes van (bijna 2) tot 3j zitten. Dit omdat ze zo wijs lijkt en zo alert overal op reageert en alles wil weten. Ze kan zich dan ook optrekken aan die kinderen bijv wbt lopen.
    Best leuk om te horen ;)

Volgende week bij een ander kinderdagverblijf kijken en dan maar een keus maken. Ben al lang blij dat ze nu pas hoeft nu ze wat weerbaarder is. Voor een baby vind ik het echt helemaal niks. Maar ja sommige mensen hebben daarin helaas geen keus.

Ik duik mijn bed in, kapot!

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dtje: fijn dat traphek er staat! Get used to it, zal de komende jaren zo blijven :p
    ben benieuwd naar de reacties op het kaartje van zl! Iedereen will love it!!

hier ook twee traphekjes boven.
    bij de andere meiden ook al?
    beneden hoeft niet, deur naar de kamer is toch altijd dicht.

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    He meiden was ik weer

Groeiecho gehad n t wordt weer n lekkere flinke gezonde jongen
    Loop 1/2 wk voor.. Weegt nu tegen de 1600 gram.
    Liep n verloskundige mee in opleiding voor echoscopie dus kreeg n Lekkere lange echo want ze mocht t ook even proberen en er werd van alles uitgelegd
    Beebj z'n hoofdj is richting exit en het wordt steeds krapper daarbinnen
    Was ook moeilijker om alles te onderscheiden
    Weer paar foto's meegekregen
    Zal later f plaatsen

Ja zl eet al tijdje mee
    In principe eerst zo veel mogelijk naturel maar nu steeds meer kruiden wel zo minimaal mogelijk ntl maar zodanig dat ie met de pot mee kan eten
    Hij wilt ook lekker zelf pakken van z'n bordje en is gek op groente n kip
    Zo leuk m te zien smullen maar mannetje lust eigenlijk alles
    Thx voor t delen van j bezoekje aan t cb
    Wel vind ik zelf belangrijk zo lang mogelijk Nutrilon te geven
    Dit omdat ze veel ijzer nodig hebben weet ni of ze dar al voldoende uit voeding halen?
    Denk wel dat ie end komt want hij eet veel groente en fruit maar toch geeft t me een fijn gevoel
    Meningen verschillen hierin heel sterk heb ik gemerkt
    Maar denk zelf echt dat t ni Perse alleen commercieel is..
    Ze hebben denk wel echt onderzoek gedaan waaruit bleek dat 64% vd kindjes die alleen koemelk drinken te weinig ijzer binnen krijgen
    Zl is wel al afbouwen drinkt echt minder melk de laatste weken
    Nu speelt t doorkomen van kiesjes denk ook wel mee maar anderzijds jus drinkt ie wel zo op n eet ook goed

Wat leuk om te lezen dat onze kindjes t goed doen!
    Über trots op m'n mannetje want die trekt zich al tijdje op idd!
    Zet nu ook al paar wk stapjes rond de bank tafel n t bed
    Wanneer zal die echt los gaan lopen he

J meisje nog last gehad vd prikjes
    Of weer de oude
    Hope So

Kom straks verder schrijven zl moet zo naar bed want hij is moe hihi

M'n mama wordt zo ook geopereerd aan der pols dus eind middag moeten we der ophalen n waarschijnlijk daar ook koken en eten
    Dat zou ze nog ff laten weten

Trouwens krul petje af! Goed bezig! You are right on track!

Top he dat KVD zo n goede indruk heeft gegeven! Had ik ni verwacht! Klinkt echt goed!

Deel Deze Pagina