Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Roos he bah ongesteld geworden! Op naar de volgende ronde..
    Wat heerlijk dl weer lekker thuis:)!!

D zl lekker op zijn eigen kamer:). Kan ook toeval zijn een nachtje niet goed slapen.. zal voor jullie wel vreemd zijn.. wordt je wakker en ligt hij in een andere kamer..

Hoe gaat het met jou Armande? Volgens mij ben je nog op vakantie als ik het me goed herinner.

Krul weer bijna vakantie heerlijk:).

Vandaag ben ik vrij. Net eindelijk de taart voor zaterdag besteld. Morgen boodschapjes halen.
    Wat een vermoeiende dag zo'n verjaardag en zaterdag weer. Wel leuk maar zelf Ben je eigenlijk continu bezig.

De kids vonden de cadeaus erg leuk. Ze pakten ze ook zelf uit met hulp van ons. Ja Roos de toet toet garage.. zelfs ik vind hem leuk haha. Wil wel wat uitbreiding nog hebben op den duur. Heb ook een roze autootje voor Sophie gevraagd, zou leuk zijn en anders kopen we die zelf :).

Taart vonden ze erg interessant.. Ik had ze een klein stukje gegeven, maar deden er nagenoeg niks mee. Sophie ging er op een gegeven moment wel lekker mee kleien haha. Daan vond het ook niet echt lekker. Ze hebben een klein beetje beproeft maar na het geklieder snel weer weggehaald.

Spullen op tafel waren ook niet veilig. Alles willen ze pakken..

Ik zal snel foto's plaatsen.

2. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Die toettoet garage is echt zo leuk! Wij hebben al wel 2 autootjes ervoor, de ambulance en brandweerauto.
    Hahaha schattig dat ze dan spelen met hun taart hè?! Pfff, idd druk hoor, zaterdag weer feest. Maar ja, ze worden ook maar 2 keer 2 jaar ;)

Dtje, hoe ging het vannacht met zl op z'n kamer? Alweer 32 weken, jeminee wat gaat dat snel. Ben je je net zo bewust als je eerste zwangerschap?

Krul, hoe gaat het met het sporten? Al wat kilo's erdoor kwijt? Wann zou je naar de gyn kunnen denk je? Want je wilde er toch wel weer binnenkort voor gaan?
    Nog 1 week werken toch?

Armande is idd nog op vakantie, denk dat ze zaterdag terug komt.

Ooo wat is het lekker om weer thuis te zijn, niet normaal. Eigen bedje en spullen, zo fijn. En zo leuk om te zien hoe veel beter dl nu ook slaapt. Heeft gewoon weer klokje rond geslapen en niet huilend wakker geworden wat wel in het zh gebeurde. Ze heeft weer lekker gespeeld ook.
    Wel merk je dat ze veel heeft ingeleverd hoor: halve kilo afgevallen wat je echt heel erg ziet, veel minder energie en dus meer slapen, stuk minder eetlust. Maar nu lekker aansterken thuis.

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    1 jaar bedoel ik natuurlijk :)

4. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Ik zal wat foto's plaatsen van in het zh nu.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Haha was tegelijk met lins foto's kijken n reageren

Kom later f reageren op jullie berichtjes
    Zl zo uit bad n naar bed ;)

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Leuke kadoos lins! Leuk dat ze hielpen uitpakken! Te gek! Foto's van?

Vanacht ging t juist weer heel goed
    Van 8 tot 8 en alleen rond twaalf en zeven even aai over z'n bol moet geven en z'n speentje

O dit antwoorden gaat in etappes
    Film (mr t) is weer begonnen tot zo ;)

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O kan t me voorstellen roos! Echt super fijn weer thuis he
    Lekker je eigen spulletjes en dl ook..
    Hond ook blij?
    Fijn dat t al zo veel beter gaat! Bah was echt f schrikken en naar allemaal!
    Hopelijk gauw weer helemaal fit en weer op gewicht!

Nou gaat snel he..
    Kan zomaar over 5 wk al gebeuren
    Of eerder, hopelijk niet.. Dat ie maar tot min 37 wk mag blijven zitten
    Sinds de bewegingen meer en duidelijker zijn wel bewuster geworden maar toch blijft t weer opnieuw onwerkelijk dat er n mensje in mij groeit
    Kon t me met zl ook nie voorstellen
    Als ik nu naar m kijken denk ik hoe is t toch mogelijk
    T is echt n wonder...
    Gelukkig voel ik me goed.. Derde semester is eigenlijk t beste te doen voor mij..
    Minder migraine minder moe tenzij ik tekort slaap dat valt dan weer veel zwaarder als dat ik nie zwanger ben

Wel is t zo dat je Ni meer hele dagen alles uitspit zoals bij n eerste
    Je weet alles al en omdat je druk bent met je eerste gaat ook veel aan je voorbij ofzo
    Staat er minder bij stil maar probeer dat wel zo veel mogelijk te doen want t is zo iets speciaals en bijzonders
    Maak echt momentjes van hem n mij
    Al beleef je t toch minder intensief als bij de eerste want dan heb je alle tijd en is alles nieuw

Film is weer begonnen
    Slaap lekker alvast meiden!

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    jemig D, inderdaad, je zou zo al over 5 weken kunnen bevallen. Raar of niet?!
    Logisch dat je er anders mee bezig bent dan bij de eerste. Wat je zegt, je bent nu ook zo druk met zl, dat je er gewoonweg minder bij stil kan staan.
    Ook fijn dat je je zo goed nog voelt! hoop dat het zo blijft!

Lieve reacties op de foto's!! Krul: de sonde heeft ze er behoorlijk vaak uitgetrokken, zo sneu want hij moest er natuurlijk elke keer weer in en dat is zoooo naar voor haar. Wel raar dat ze aan allerlei toeters en bellen lag; een sonde, aan zuurstof en ook aan meter voor hartslag en zuurstofgehalte. Als ik haar op wilde tillen moest ik echt allemaal snoeren meenemen. Gelukkig was het zuurstof via zo'n brilletje maar 1 dag. Daarna kreeg ze een soort trechter die voor haar gezicht lag, omdat dat minder irriteert bij haar neus.

Pfff merk echt dat alle moeheid eruit komt, ondanks dat ik 2 hele lange nachten heb gemaakt heb ik echt geen energie.....

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O roos kan t me voorstellen t hakt er zo in
    T heeft allemaal zoveel impact
    Energievretend is t..

Hoe gaat t nu met je meisj

Hier t slapen op eigen kamer nog heel wisselend
    gisteravond top maar snachts rond twaalf weer flink overstuur n weet dan nie goed wat te doen
    Kan wel continue terug blijven komen na m even te laten huilen na troosten ed
    En dat gaat ook nie heel de nacht want dat breekt me echt op hoor
    Weet dat ik moet doorzetten maar er is wel n grens denk zeker als ze Erg overstuur zijn n Hem laten huilen vind ik dan ook geen optie want merk dat t echt angst is en niet zo zeer verzet hij kan t nl wel..
    Zijn goeie nachten geweest al
    Smiddags slaapt ie max 45 min nog steeds.. Hoe moe die ook is
    Maar ben tot zover heel trots op m'n ventje!

Verder alles goed
    Ga dit weekend m'n vluchttas maar vast klaar maken
    Want je weet maar nooit
    Volgende week zondag z'n feestje
    Zo goed als alles gehaald
    Alleen de taart nog ophalen en de boodschappen voor t eten
    Mb schoonmama gaat lekker koken dus daar hoef ik nie naar om te kijken
    Net n lopend buffet wat er straks staat:p

10. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    lastig met het slapen van zl d. Haal je hem er soms uiteindelijk uit en dan bij jullie op de kamer?! Weet je, niks is goed of fout, je moet doen wat het beste bij jullie past! Ik snap helemaal dat je hem niet overstuur wilt laten huilen, daar ben ik trouwens ook niet van. Wel zou ik hem niet uit zijn kamertje halen, maar dat ik puur persoonlijk hoor! Ik zou hem even troosten, in of uit zn bedje en dan er weer in leggen. Evt er even bij blijven zitten. Dan weer weglopen. Evt even rommelen op de gang zodat hij weet dat jullie er zijn. Maar goed, nogmaals, dit zou ik doen, maar ik snap ook dat je hem er wel uit haalt zeker als je het zelf even niet meer trekt. Alleen bouw je dan (onbewust) dit in bij zijn ritme en raakt hij daaraan gewend.

Lekker dat alles verder klaar is voor het feest! Heerlijk dat je schoonmama het eten maakt!
    Hier nog helemaal niet.... had ik ook deze week willen doen. En dan heb ik ook nog eens aankomende week een enorm drukke werkweek met dinsdag ook de hele avond werken en vrijdag een extra dag werken (verplichte studiedag)..... Geen idee waar ik dan de tijd vandaan moet halen om nog alles te regelen. Ik denk dat ik maandag zoveel mogelijk probeer te doen, dan is er hopelijk weer wat meer energie bij mij.

Met dl gaat het vandaag ietsie beter. Ze blijft erg veel hoesten, maar dat zal ook nog wel een hele tijd aanhouden. En ze slaapt echt veeel meer dan dat ze deed. Maar alleen maar goed voor haar herstel natuurlijk.

slaapt zl nog maar 45 min in totaal overdag?? jee dat is weinig zeg. Hoe lang slaapt hij per nacht dan?

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Klopt uiteindelijk na anderhalf/twee u om de 5 min heen en weer lopen geef ik t op n neem ik m mee omdat ie gwn nie kalmeert
    Zou idd op z'n kamer kunnen blijven maar dan wordt ie echt wakker wakker en wilt ie spelen en alles.. Zo weinig energie voor nu..
    Zou jij dan echt al is t heel de nacht daar sitten?
    Als t helpt.. Moet ik t Miss toch proberen want als ik m meeneem
    Dan slaapt ie gelijk.. Maar ja zoals je zegt daar raakt ie dan aangewend en daar willen we juist vanaf voor
    de baby er is.. T is er zo ingeslopen toen die kiesjes begonnen te klieren
    Overstuur n continue eruit werd dan maar bij ons..
    Eergister sliep ie dus wel van 8 tot 8 in z'n eigen bedje (ondanks de dag ervoor ook tussenin n moest ik maar twee x f speentje in doen/aai over z'n bol geven)
    Hij Sliep verder steeds zelf in en sliep ook heel ontspannen n werd ook zo wakker
    Denk dat t aantal dingen bij elkaar zijn nu

En verder, Overdag sliep ie eerst 1-2uur steeds vaker 2u dan korter
    Maar dat was dus ook in ons bed omdat ik vaak mee ging rusten/slapen
    Achteraf he.. Beter nie kunnen doen ntl maar t is ook zo intiem en fijn samen slapen
    Naja we komen er wel zijn goed op weg..

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O werkelijk alles is in de soep gelopen he roos
    En dan nog zo n drukke week voor de boeg
    Kun j iemand vragen je Miss te helpen?
    Evt met de boodschappen ed?
    T komt vast allemaal rond! Op zich kan t zo in een middagje gedaan zijn! Succes!

Sneu dat ze zo hoest nog
    Doet t zeer denk je?
    Rust is zeker goed nu! Laat haar er maar gwn lekker aan toe geven en probeer wanneer je kan ook te rusten meis

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zl heeft los gelopen! T begon laatste dagen al met los eventjes staan
    Maar vanmiddag echt paar x achter elkaar best lang
    En toen ineens zette hij stapjes naar papa die binnenkwam
    Hij ging zo snel dus ik erachteraan n toen gleden we uit haha
    Gelukkig viel t mee maar kwam wel beetje op zl terecht met m'n buik
    Nou als t nie zo heel erg zeer doet zal t wel meevallen toch inwendig?

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dtje, je moet doen wat bij je past en goed voelt. Genoeg mensen die de beebs bij hun leggen. Vinden ze natuurlijk ookheerlijk.
    Maar wij kiezen daar niet coor en nu merk je dat ze juist haar eigen bed het liefste heeft. Ik zou idd even doorzetten met misschien een paar nachten met minder nachtrust maar dan wel een ritme in t eigen bed. Ik zou hem 10 min laten huilen ipv 5 want dan heb j kans dat hij toch in slaap valt, dan evt erheen, niet praten, donker houden, muziekje aan, knuffel en dan weer weg. Want bij zl is er niks medisch, want in zo'n geval is het anders. Hi moet gewoon wennen en dat komt echt goed!

Waaaaaauuuuuw, gewoon los gestaan!! Hoe stoer en knap zeg!!!
    Je buik kan heel wat hebben hoor en je viel tochniet hard en op iets zachts. Maar als je twijfelt gewoon ff vk Bellen. Voelt je buik verder goed?

Dl wordt steeds vrolijker weer en meer spelen alleen heeft ze nog steeds weinig eetlust ook zelfs fruit wil ze echt niet... Maar gelukkig drinkt ze genoeg.
    Ben alleen nu zelf kapot.... Helemaal niet fit... Komt er allemaal uit nu denk ik.

Lins, hoe is je feestje???!!

Krul, hoe is het daar?? Lang niet gelezen!

Armande, vndg denk ik terug?? Hopelijk lekker gehad?!

15. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Het was heel leuk!! Kom morgen reageren..

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja was t gezellig lins? Zijn ze verwend? Hebben ze t zelf ook leuk gehad of was t te druk? Hebben ze goed geslapen?

Hoe is t met jullie, moe?

Hoe gaat t met dl roos?
    Hoest al minder?
    Slaapt ze nog veel?

Ja.. Doe ik idd allemaal hoor als ik er heen ga
    Zo is hij ook al heel snel gaan doorslapen..
    Maar zoals vanacht bijv lag ie half negen moest rond half tien even en sliep vervolgens tot 8 uur door
    Geen een x eruit gehoeven!
    Heerlijk geslapen want lagen al 22.15
    Waren zo moe, volle buikjes vd wok en ml al dagen bezig in de tuin
    Knap je van op zo n goede niet onderbroken nachtrust
    Denk daarom ook dat t echt angst is op die momenten en zich alleen veilig voelt als ie bij ons is..
    Echt erna terug leggen is ook een optie mocht t weer nodig zijn hem bij ons te nemen

Net n driewieler uitgezocht en besteld
    Ben er blij mee
    Hij is wel wat duurder dan we van plan waren maar deze heeft oa lucht banden n lijkt mij fijner rijden
    Ook met t oog op de komst van n broertje zal die intensief gebruikt worden

Ga ff douchen!

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    lekker D dat je zo goed hebt geslapen, knap je idd van op! Is ml de tuin aan het opknappen of gewoon al een voorjaarsbeurt?

Gave driewieler zeg!!! super stoer! Vanaf wanneer zou hij daar waarsch op kunnen dan?
    Dit is zijn verjaardagscadeau?

Dl hoest al stukje minder, slaapt nog steeds erg veel en heeft echt een stuk minder eetlust. Waar ze normaal gek was van fruit krijg ik het er met geen mogelijkheid in, ook yoghurt wil ze ineens niet :( terwijl ze dit normaal gesproken het aller lekkerste vindt. Verder is ze weer heel erg vrolijk en gezellig en lekker aan het spelen. Wat wel heel sneu is, is dat ze het echt niet wil dat er aan haar gezeten wordt (zoals neus schoonmaken, handen wassen e.d.) wat echt lijkt te komen door het zh. Daar vond ze het zooooo erg als er een verpleegkundige of arts iets bij haar moest doen, dat ze nu gewoon helemaal niet wil dat er aan haar gezeten wordt.Lijkt echt alsof het een traumatische ervaring is, echt zielig! Op die momenten is ze ook erg aanhankelijk en huilt ze veel sneller.

Wij hebben ook het cadeau gekocht voor dl.

stoere loopfiets rood/wit van het merk scratch

helemaal blij mee. Zat enorm te twijfelen telkens tussen de wheelybug of andere loopfiets (koe) maar die wheelybug is minder handig met haar korte beentjes en die koe vond ik te meisjesachtig (zat roze bij) en stel dat we een tweede krijgen en het is een jongen, dan vind ik dat weer zonde!

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    D: ja ze vonden het uitpakken ook leuk, lekker scheuren!! Ze hebben bijna alle cadeautjes zelf helpen uitpakken..
    wat gaat het nu snel!! Nog een paar weken en dan is beebje nr 2 er!! Ben zo benieuwd!!

Roos: die sonde zit niet fijn en vooral als ze groter zijn trekken ze er steeds aan. Daan kreeg vorige week op de SEH zo'n monitoring om zijn teen en hij zat er continu aan te trekken. Toen ze net geboren waren kregen ze ook een sonde na een paar dagen en deze heeft Sophie er ook een keer uitgetrokken..
    Snap dat je moe bent Roos.. is ook niet niks!

D: poe maar 45 min nog slapen. Hier slapen ze meestal 2 uur achter elkaar en gaan in de middag nog een uurtje naar bed. Ze slapen nu ook al weer vanaf 10.45 uur. Anders trekken ze het echt niet..
    Hij moet nog even wennen dat jullie niet meer in de buurt zijn.. zeker als hij wakker wordt dan is het even moeilijk.. Hopelijk gaat het snel beter, in iig voor de tweede baby er is :). Ben zo benieuwd hoe zl gaat reageren.

Ik laat ze meestal ook huilen. Wat ROos zegt als je ze eruit haalt dan wennen ze eraan.. Soms gaat het gewoon niet anders en moet je ze wel eruit halen, zeker als ze zo overstuur zijn. Voornamelijk Sophie gaat echt niet meer slapen als ze zo overstuur is. Heb haar afgelopen week 1x echt bij ons moeten leggen zodat ze kalmeerde en weer ging slapen.. zeker voor je eigen nachtrust is dit vaak het makkelijkst.

Wauwie D zoonlief los gelopen?? Hier staat Sophie af en toe even los, maar gaat dan snel weer op haar kont! Daan is daar nog niet zo mee bezig..

Mooie driewieler D! Erg stoer!!

Hier zijn ze goed verwend. Hebben ieder een loop/duw auto gekregen. Sophie van mini mouse en daan van Cars! zo'n ballenlanceerbaan van V-tech.. Uhm twee loopeenden, maar die hadden we al eentje, dus zet er eentje bij mijn ouders.. Megabloks van mijn ouders met grote brandweerauto erbij. Twee knuffel nijntjes. Twee cadeaubonnen HEMA. Uhmmm Zo'n figuursorteerbal.. Twee voorleesboeken met dierengeluiden (vind ik echt heel erg leuk = van de hema), een kikker voor in bad die zwemt en geluid maakt. En nog een paar dingen die ik even niet weet, maar dit zijn de grootste cadeaus.. Met alles gingen ze meteen spelen. Echt heel leuk!

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    oh ps heb ook foto's geplaatsT!

20. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    jeeeemig lins, wat een verwennerij he al die cadeaus!

als dl echt overstuur is moet ik er ook heen hoor. Dan ga ik altijd in de stoel op haar kamer zitten en komt ze lekker bij me liggen met haar konijntje totdat ze begint te brabbelen/lachen, dan kan ik haar weer terug leggen. Kan idd iets van angst zijn.

Deel Deze Pagina