Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoe is het met sophie?
    Trek je t nog een btje D en jij Roos?
    Krul droom je al over je jurk?

Oja ik zou nog foto plaatsen van mn jurk....nou eerst maar even dl verjaardag vieren :D whoeeehoeeee!

Roos, die foto van dl is idd aan de piste maar in een soort "eetzaal" was allemaal splinternieuw dus ik vond dat ze wel ff zo kon lopen en kon kijken of iedereen er aan kwam :) we zaten in hotel en moesten iedere dag met gondel (luxeprobleem ;) )

Vandaag vorig jaar had ik nu weeen (niet qua datum maar qua dag) pfff pfff pfff en kreeg ik morgen de ks! Nu nog twee nachtjes en jullie nog 3 roos en D! Succes met de voorbereidingen

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Haai meiden

Waaauww Armande, je bent er weerrr! :p :
    Heeeerlijke vakantie heb je gehad zeg wauwie. Doe mij dat ook even! Dl heeft t goed gedaan?! Gewoon geslapen op de piste!
    Heb je lekker bij kunnen tanken ook?
    Wat leuk zeg al die dingen die ze kan. Broertje noemen, traplopen, los staan, wauw.
    En al acht tandjes gewoon!

Jaa ik droom van mn jurk haha
    Ben er heeeeel blij mee. Halverwege juni is the day ;)
    Benieuwd naar jouw jurk!

Wat leuk dat ze uit een rietje drinkt zeg. Schijnt een hele moeilijke vaardigheid te zijn!

Hoe ga je dr verjaardag vieren zaterdag? Wat heb je allemaal op de planning staan qua mensen en taart enz?? Nog ff terug beleven alles wat er vorig jaar gebeurde. Had het ook hoor de dagen daarvoor. Zucht en zwijmel! Denk je er bij zl ook nog altijd aan of is dat te lang geleden? Denk niet dat ik t nog levendig herinner als dl 16 is :p

@Linss: ja ik heb dezelfde driewieler in roze/paars. Idd de trappers draaien mee kun je niet stil zitten. Wel jammer. Dacht in eerste instantie dat je de voetensteuntjes kon ophogen maar dat kan helaas niet. Ze kan nog net niet met twee voetjes op de steuntjes. Ze moet nog wel iets groter zijn wil ze er echt lekker en goed in kunnen zitten.
    Haha leuk he zo op pad met die dingen. Geweldig dat ze een stok meesleepten :p Waarom mocht die niet mee naar binnen? :p :p

Gaat t weer beter met Sophietje? Ze hebben zo wat opgepikt he. Heerst echt overal op het moment.
    Hier ook twee flessen. ’s Ochtends papfles 180 met twee scheppen pap en een boterhammetje erbij. Voor het naar bed gaan flesje 150. Na de twee boterhammetjes als lunch drinkt ze nog zo’n 90 cc volle melk uit een beker.

@Rooooohooooss: je beloofde al twee x te komen. Waar ben je nou??? :p;)
    Heb jij je vakantie er al op zitten? Hoop dat je nog bij kunt tanken van alles. Hoop dat t met dl ook goed gaat! Hoe heb jij het grote feest gepland zondag?!

@Dtje: t gevoel dat ie eruit wil??? Oooh watch out, dat zou zomaar eens snel kunnen komen!! Toen ik echt dat gevoel had en t zei tegen ml (ze was way drukker dan druk) gebeurde het ook!
    Zondag is THE day!! Gaat hier vast rustig worden van t wknd :p Alleen linss en ik waars. Jullie moeten genieten! En daarna bijkomen van alles :p

@Hier:
    Nog 1 dagje morgen en vakantie!
    Dl krijgt twee boventandjes erbij!! Woehoee het werd tijd, nummer 3 en 4! Die van jullie hebben er gewoon al 8 haha

Truste ladies, nu-nog-beebs en twee dreumesen!

3. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    En dan lig ik er nu pas in.... Kregen onverwachts bezoek. Was erg gezellig maar kon dus niet op zp ;) ohwwww krul ik had t idd gezegd oeps....
    Maar morgenavond niks en ml aan f werk dus dsn echt ff tijd. Morgen extra dag werken, bah.... :(

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    @last year; Hier werd ik morgen opgenomen vandaag hele dag harde buiken om de 20/30 min en aankomende nacht werden dat weeen om de 5 min en uiteindelijk om de drie
    Desondanks mocht ik creperen tot 2 maart half zes ochtends haha

Bizar he hoe snel t is gegaan
    Eerst zo n kleine naja klein :p baby en nu zo een groot jongetje in wording
    Gister heeft ie weer paar stapjes uit zichzelf gezet
    Ik heb t gemist was beneden maar ml zei dat ie eerst ging staan en toen met half kromme beentjes naar m toe stapte
    Vandaag probeerde hij t weer op bed haha
    Als we m motiveren doet ie t nie
    Zelluffff doen haha :p

Jaaaa krul t is bijna zover
    Morgen kunnen we de taart n stoelen ophalen
    Zal dan n foto plaatsen
    Ik heb er heel veel zin in
    straks gaat ml de boodschappen voor t eten halen
    Morgen als zl op bed ligt alles versieren en verbouwen
    Dit zodat we zondag zo weinig mogelijk hoeven om nog even voor iedereen komt van onze jarige jobje te genieten

Heel veel plz morgen Armande!
    Roos succes met de voorbereidingen!
    Krul, almost vakantie!!
    Lins hoe is t nu met Sophie?!

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dit was f n foutje meiden sorry

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mn bijna 33 wk buik :)

Btw zl vind m'n buik zo fascinerend
    Al eerder laten zien op foto's
    Maar nu kust ie t meteen als ik t bloot maak
    En dan zegt ie ook muaaaa als ie kusje geeft
    Soooo cute ❤️❤️❤️

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Waaaaauuuuuuwwww d, wat een mooie buik zeg! En ook groooooot al zeg! Wat lief al die kusjes van zl! En al beetje mama zeggen :)

Jemig d, al beetje stapjes zetten! Dat gaat niet lang meer duren en dan loopt hij echt los denk ik hoor!

Jaaaaa d , het is bijna zo ver! Fijn dat je nu bijna alles klaar hebt! Bizar die herinneringen aan vorig jaar hè? Alweer een jaar terug.... Weet het ook nog allemaal zo goed van iedereen!

Krul, zo fijn dat je zo blij bent met jouw jurk! En juni al, gaat snel al zeg!
    Jaaaaaaa je hebt vakantie!! :D fijn hoor!! En tandje 3 en 4 :) hier krijgt dl nu tandje 5 en het volgens mij zie ik ook een plek waar denk ik nr 6 komt, dus ook nog niet mega veel tandjes hoor.

Knap Armande dat dl de trap al opkomt en losstaat!!
    Ohw het was in een eettent, is ook zo lekker luxe als t huisje aan de piste is hè? Heb ik wel een aantal x gehad, toch wel echt enorm fijn!

Nog heeeeeel even en jouw meisje is jarig.....!! Nu denk ik de kamer aan t versieren!?

8. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Lins, hoe is t nu met Sophie??

Hier qua melk even een stapje terug door t zh, daar kreeg ze alleen maar melk via de sonde en dus een stuk meer dan dat ze voor t laatst kreeg. En omdat xe eerst nog niet goed at en we haar ook veel vocht moesten geven is t anders. Maar goed, op dit moment in de ochtend fles van 150/5 en tussen de middag 120/4 (maar was halfvolle melk, wat ik nu weer wil gaan doen)!en avond nog 150/5. Op wil nu de avondfles langzaam gaan afbouwen maar heb geen haast hoor, ze geeft vast wel aan hoe ze het wil. Water drinkt ze steeds beter, hier ook liever uit een open beker wat ze zelf wil doen (xe wil überhaupt alles zelf doen: ook wil ze bijvoorbeeld zelf de lepel in haar mond stoppen).

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Fijn krul dat je naar een gyn ergens anders kan!! Super! Snap dat je liever in de buurt wil maar in ieder geval fijn dat je nu deze optie hebt zodat je niet meer hoeft te wachten!
    Ik heb overigens vakantie gehad (wat ik gevierd heb in het ziekenhuis ;) )

Ahhh te lief lins dat jouw Beebs elkaar elke keer duwen! Echte tweeling :)

Hier blijft de box echt nog zo lang mogelijk staan. Dl speelt er nog elke dag in en vindt t heerlijk. Ik vind het prettig dst ik daardoor kan weglopen zeker omdat we een hond hebben. Speelt ze op we grond en moet ik ff ergens heen dsn zet ik haar vaak in de box (of ff in de kinderstoel).

Wauw Armande, dl alweer 78 cm! Gaat hard nu hoor!

Hier gaat dl echt snel met kletsen. Ze kletst echt de hele dag of maakt geluiden met haar mond. Ze probeert ook echt alles na te zeggen! Ze zegt nu ook mama en papa :) zoooo lief! Zegt al best wat woordjes dus. Maar qua lopen gaat t bij haar juist nog echt een tijdje duren hoor. Ze gaat wel staan maar vind tijgeren en kruipen veel interessanter en dan de hele tijd door brabbelen. O ja, wat ze ook suuuuper vindt is liedjes met bewegingen: met klap eens in je handjes bijvoorbeeld klapt ze en gaat ze heen en weer (bij zo varen de scheepjes voorbij), met visje visje in het water, doet ze haar handen bij elkaar en heen en weer.
    Zo leuk om te zien dst ze echt dingen begrijpt! O jal het aaaaaller liefste is als ik zeg: kus, dat ze met haar mond richting mij komt (vaak open mond). Dan is ze zooooo lief en als ik zeg knuffel komt ze tegen me aan liggen :) moppie is ze toch!

10. sunshineS1976

Spannend wknd meiden :D

zoveel birthday beebs!!

armande vast druk aan versieren :D

god Ja dtje zooo lang lag je te creperen!! Herinner me nog vlagen van noodkreten via de app :D :p nu kunnen we er om lachen haha
    Wil t nu ook weer meemaken hoor :D :p

prachtige grote buik! laag ook al denk beeb eind ingedaald!

Leuk morgen die echte laatste voorbereidingen! !

jaa roos ben je weer!
    vandaag die studie dag toch? Bleh!
    nu wknd!
    En vakantie? ?

gaaf tandje 5n6! Beneden of boven?
    goed wbt de melk. Ze geeft t allemaal zelf wel aan!
    heerlijk dat zelf willen doen :D
    die van jou mag die van mij wel leren om met n lepel (te willen) eten! pff

Hoe gaan jullie het zondag vieren??

11. sunshineS1976

Dl vandaag gestaaaan voor de tweede x! Eerste x woensdag bij ml. En nu stond ze opeens in de box :D

12. sunshineS1976

Oh dat is echt naar roos dat t zh in je vakantie viel :(

Wel super leuk dat ze zo aan kletsen is. Hier om. Zo leuk hè. Knap hoe snel die ontwikkeling gaat. Opeens zei ze zaterdag ook "drinken" en wees naar dr beker. Het viel mij niet eens op maar toevallig visite en die opeens super enthousiast haha
    heerlijk die taalontwikkeling :D
    gwn ook zoveel begrijpen wat je zegt. Zo leuk

13. sunshineS1976

Ben benieuwd hoe jij t gaat vieren zondag!

iedereen een mooie feest outfit paraat voor jezelf en beeb???

14. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Bijna iedereen online, alleen Armande niet maar die is vast slingers aan t ophangen :D

15. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Wat goehoed krul dat dl staat!! Leuk hoe snel dat kletsen gaat hè??
    Tandjes komen boven erbij.

Zondag komen 's ochtends een paar vriendinnen met hun kids heel kort even langs. En rond 1500 komt de familie, dan heb ik de taart (wordt gemaakt door banketbakker). Zij blijven ook eten, maak verse soep (is makkelijk) met lekkere broodjes.
    Morgenavond de slingers ophangen en dan zondag eerst lekker met z'n drietjes :)
    Ik heb outfit voor dl bij de zara gehaald (zal wel foto maken), blijft toch echt mijn favo winkel wat kleding voor dl betreft. Voor mezelf is helaas niet gelukte had ik in de vakantie willen doen... :( en deze week idd te druk met werk. Vmdg idd studiedag,was gelukkig wel heel leerzaam dus dat scheelt!

Wann ga je weg krul?

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik kom morgen weer. Sophie lijkt niet ziek, maar gisteren na avontfles spuugde ze weer wat. Vandaag helemaal niet. Denk zelf aan de dreumesmelk die ik v.a. zaterdag heb.. of mss toch niet helemaal lekker. Gisteren hoefde ze niet veel eten, maar was ook iets nieuws wat ze echt niet luste. Ze begon er flink van te kokhalzen en 1X kwam er eten mee. Dus nu ga ik dat maar niet meer geven. Sophie is sowieso moeilijk met nieuw eten. Verder drinkt ze minder dan normaal dus niet 100% in orde denk ik. Normaal drinkt ze een beker diksap zo leeg en nu trekt ze een vies gezicht..

Knagen jullie kids ook aan bed/box/tafel? Sophie wel.. iedere keer allemaal wit van dr bed op dr mondje. Ga morgen even kijken of ik er wat tegen kan maken want die verf in se mond is niet gezond.

Waaaauw wat een buik!!! Zoo mooi!

Tot morgen meiden!

17. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    O ja krul, hoe gaat t sporten trouwers?? Nog steeds zo fanatiek??

O dtje, ik weet nog zoooo goed dat jij al met je bevalling begon, dat je al ontsluiting had en ik nog niks voelde....en ineens van vrijdag op zaterdag begon het ook bij mij!!!

18. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Oei die verf lijkt me niet heel handig nee? Hebben jullie t bedje zelf geverfd dan?? Hier bijt dl graag in mij :D in m'n neus of kin ofzo, zo hilarisch! (Maar ook pijnlijk met d'r tandjes).

Hmmm het zou idd aan die melk kunnen liggen lins, zou niet raar zijn. Je kan proberen langzaam over te gaan op halfvolle melk, want dat mogen ze nu gewoon. Valt misschien lichter?

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ff snel hoor meiden, moet nog ff verder met de taart :)

Linss, ik heb een bedje v ikea en daar heb ik toen voor zl een soort strips bij gekocht die over de bovenrand kunt schuiven ter bescherming, snap je wat ik bedoel? Ik zoek zo wel ff op internet.
    Bij zl niet nodig gehad maar dl knaagt ook en dan vnml op de badrand ;)

Ging ff vergelijken met zl met zn 1e jaar, die was een stuk kleiner en iets lichter, kon nog niet staan maar wel woordjes zeggen. Net als bij jullie nu roos en krul. Grappig he!
    Hier dus heel rap in dr bewegingen (bv ook zelf van een lepeltje eten een hele tijd en brood trouwens met vorkje, ik prik brood eraan en geef vorkje aan dl in handje) maar ze begint nu pas allerlei klanken te brabbelen. Vandaag ook voor t eerst wijzen. En sinds de vakantie stapjes zetten als we dr goed vasthouden.

Zal ff twee foto's plaatsen van gister en vandaag, niet om op te scheppen maar eignelijk omdat ik het zo bijzonder vindt dat ze allemaal zo anders ontwikkelen.

Oja ik heb feestjurkje gemaakt voor dl, zelf ook geen tijd gehad om iets te kopen :(

20. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Kan ze niet meer vinden op de site linss :(

Deel Deze Pagina