Van week 5 naar nu mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door D83, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    He bah D hoop dat je je snel weer beter voelt. Hopelijk komt het onderdeel vanmiddag!! Ben benieuwd hoe je kleine man het vind.

Sophie heeft gewoon alles gegeten en ook een hele beker diksap op :).

Roos ja ik gaf ze ook altijd wel water, maar dat spuugde ze altijd uit. Nu idd een beker diksap en rest water.. kindje van mijn schoonzus dronk eerst altijd water en hoeft dat ook ineens niet meer.. ach ja ik verdun de diksap echt heel erg dus zo'n ramp is het niet. Yoghurt vinden ze ook lekker alleen geef ik vrijwel nooit omdat ze al vrij veel eten en nog een flesje krijgen. Hier alleen een ochtendfles en avond en rest vd dag beker. Hier tussen de middag nu geen melk omdat ik in de ochtend en avond de melk doe.

Ben net toch even stukje gaan lopen buiten. Nu zitten ze lekker te spelen

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb n foto van de taart geplaatst :)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn om te lezen linss!

Ja de driewieler is compleet n staat
    Alleen nog inpakken! :)

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb ook een paar foto's geplaatst

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Avondeten hoefde Sophie niet, maar ja dat heeft ze al paar x eerder gehad. Hebben kindjes volgens mij rond deze leeftijd wel eens. Zeiden ze laatste x ook op consultatiebureau. Laatste fles ging er wel in van 120.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Linss: arme Sophie!
    Goed zeg je gevoel dat je ff bij dr moest gaan kijken en ze gespuugd had. Ze heeft wel ergens last van, maar gelukkig niet echt ziek. Andere melk nog geprobeerd?
    Idd hier ook wel eens niet willen eten hoor. Wel een fles en soms ook niet. Met een lege maag naar bed en toch gewoon doorslapen. Ze heeft geen koorts ofzo verder he?

Grappig dat ze aan het bed knaagt. Idd ook gelezen dat het geen kwaad kan. Vind het wel raar dat het wit afgeeft maar als ze echt gaat knagen komen er waarschijnlijk wel wat stukjes los...
    Als het goed is, is het er op gemaakt, dat er aan geknaagd kan worden.

Heerlijk nog even naar buiten geweest vandaag en je huis ook weer schoon en fris. Good job!

@Roos: leuk zeg morgen! Goed verdeeld ook. Eerst vriendinnen en lekkere verse soep mmm wat ga je maken?
    Benieuwd naar de outfit van dl! Jammer dat je zelf geen tijd meer had voor jezelf maar ja je hebt wel iets anders aan je hoofd gehad he!

Ja twee x per week sporten nog steeds. Wil drie, maar die derde haal ik niet altijd. Gewoon moe en druk en...u name it.

@Armande: ben zoo benieuwd hoe dl het vond vandaag!! Grappig he dat dl zo anders is dan zl en ook ontwikkeling.
    Heb je zelf de taart gemaakt? Ben benieuwd naar je ongetwijfeld prachtige creatie!

Dtjeee gelukkig is de driewieler af :D Ready om uitgepakt te worden tomorrow morning!

Zoo spannend Dtje en Roos; today THE DAY !
    Lekker slapen he :D
    En geen migraine meer Dtje! Denk idd ook dat het onbewuste spanningen zijn. Het is ook niet nix morgen, zoooo bijzonder !

7. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Hebben jullie ook dat de beebs best weleens eenkennig zijn? Hier wel hoor!! Wel heel wisselend.

De soepen zijn klaar, verse tomatensoep en courgettesoep gemaakt. Slingers hangen! Wel gek hoor, jaar geleden had ik in de avond veel harde buiken en hadden we nog vrienden op bezoek. Het begon bij mij in de nacht rond 1 uur.

Heeft Sophie nu nog gespuugd vdng?!

2 keer per week is al super goed joh! Je moet de lat ook niet meteen te hoog leggen hoor!!

Hoe is het nu d??

Armande, ben idd errug benieuwd naar alles!!

8. sunshineS1976

Mmm heerlijke soepen Roos! Ik kom ook wel even aanwaaien :D :p

Hoe laat is dl ook alweer geboren? Gewoon een jaar geleden dat kun je je toch niet voorstellen?! Ik al bijna niet meer. Als ik soms nog een rompertje tegenkom maatje 50... unbelievable! Dat ze ooit zo klein waren en al een jaar in ons leven zijn. Aan de ene kant voelt het als forever aan de andere kant alsof ze er nog maar kort is en ze gisteren geboren is ofzo. Raar gevoel!
    Ik kon ook alleen maar terug denken aan vorig jaar. En heb mn bevallingsverhaal 's avonds in bed nog even gelezen. Zwijmel!
    Wil zo graag weer...

Oh ja heel eenkennig. TE soms. Dan word ik er gek van.
    Verdrietig voor W best wel want als ik er ben moet ze hem niet zo... zodra hij dr pakt is het krijsen en dr armen uitstrekken en mij roepen. Echt niet leuk. Ik zou me daar ook behoorlijk kl*te over voelen als het andersom zo was. Lastig hoe daar mee om te gaan.
    Ik negeer het in ieder geval zo veel mogelijk en probeer dr niet over te pakken. Ze kan ook troost, plezier en geborgenheid bij papa vinden en anders raast ze maar uit op de vloer. Als ik haar steeds zo krijsend overneem van hem omdat ze hem niet wil lijkt me dat niet echt goed. Bij andere mensen vind ik dat een ander verhaal maar niet bij dr papa.
    Ze is dol op mijn moeder trouwens. Die twee zijn echt dikke vrienden. Ze sjouwt de kamer rond met een foto van mn moeder en als ze dr uit ziet is t meteen gillen en dr armen naar dr uitstrekken. Wel leuk om te zien!

9. Roos1978

Roos1978 Fanatiek lid

14 aug 2013
    1.879
    1
    0
    Aan de kust
    Dat heeft ze hier bij ml ook regelmatig... Gelukkig snapt hij hoe het komt dus maakt zich niet zo druk. Hij leidt haar dan af en daarna vindt ze het super bij hem, ze moet mij dsn gewoon niet meteen zien.

Ahhh wat lief van die foto van je moeder! Haha ik zie t al voor me :)

Ze is om 21.19 uur geboren. Ja idd die kleine kleertjes.... Ohhhhw ik wil ook weer!! Ik zit nu ook telkens terug te denken hoor!

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Bedankt voor de felicitaties! We hebben een hele leuke dag gehad!! Dl keek vooral vanmo dr ogen uit in dr kinderstoel toen ze ontdekte dat er slinger boven haar hingen zo schattig!
    Ze is ook sindsde vakantie heel eenkennig beh naar ml en mij dus met de visite was dat dus niet zo handig voor zover je daar wat ik te kiezen hebt haha
    Toen de visite weg was ging ze kijken naar al dr kadootjes en wees ze alles aan te schattig gewoon!
    Ze vond t kaarsje op dr taartje erg mooi en ging al gauw voelen aan dr taartje en jawel begon er heerlijk van te smullen. Had een speciaal taartje voor haar gemaakt ivm de kma. Ze werd boos toen ik hem weghaalde, ze wilde nog meer!
    Hopelijk slaapt ze vannacht een btje rustig door, zl was toen van slag kan ik me herinneren.

Krul, ook bij zl herinner ik me alles weer opnieuw als hij jarig is, zal wel een moederdingetje zijn. Mijn moeder belt me altijd op op het tijdstip dat ik geboren ben.

Ik zal foto's plaatsen

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Heeeel herkenbaar, het klopt met zn drietjes of viertjes maar met zn tweetjes klopte ook maar toch weer niet haha

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Sorry meiden foto's volgen morgen ...

D, ik voelde me bij zl ook zo aan t einde en had een hele lage bloeddruk, weet niet hoe jouw bloeddruk is?

D en rooseen hele fijne dag morgen!!

13. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Krul nee geen koorts. Ook niet meer gespuugd vandaag. Beetje gek dus. Niet echt ziek maar ze was ook niet helemáál in orde. We zien morgen wel weer..
    Nog geen gewone melk gegeven.. Heb pas boodschappen gedaan toen de kids op bed lagen vanavond en had dus geen melk meer in huis.

Roos eenkennig.. Sophie is dat al een hele poos. Daan pas sinds kort. Sophie is echt een papa's kindje. Als ik haar bij vriendlief weg pak gaat ze gillen. Ook ois ze dol op mijn vader, daar zit ze nu ook veel bij..
    Sophie wil absoluut niet bij vreemden/mensen die ze nauwelijks ziet op schoot.. als mensen in de winkel in de wagen kijken kijkt ze heel boos, heeeel af en toe huilen.
    Daan heeft meestal alleen wat tijd nodig om te wennen. Is iedereen zijn vriendje. Maar er zijn ook momenten dat hij het op een huilen zet en absoluut niet op schoot wil. Hij is überhaupt geen schootzitter.. bij mijn vriendinnen willen ze beide niet zitten.. overigens ook niet bij mijn schoonfamilie.. eigelihk alleen bij mijn ouders, broertje en ons. ..
    Erg lastig allemaal. Hoop dat dit snel overwaait.

14. sunshineS1976

aaawww dat vind ik echt TE lief van dr!!! Hoe speciaal!!

15. sunshineS1976

Jaaa het is zover!!
    Happy Birthday Dtje met je grote kleine stoere knappe vent :D :D :D
    1 jaar geleden was je heeeeel hard aan het werk en zag je het allemaal niet meer zitten maar kijk nu wat voor geweldig wonder in jouw leven is gekomen!!
    Maak er een geweldig leuke dag van!!

16. sunshineS1976

Jaa Roos!! Gefeliciteerd met je lieve mooie moppie!! :D :DAlweer een jaar in jullie leven! Gelukkig is ze helemaal gezond en hopelijk inmiddels 100% opgeknapt!! Ze heeft best wat heftigs meegemaakt zo net voor dr eerste jaar!
    Maak er een geweldige feestelijke dag van en heeeel veel foto's!

17. sunshineS1976

@Armande: aah dat klinkt echt super allemaal!! En eigenlijk ook alsof dl best wel besefte dat het een speciale dag was!! Leuk zeg! Schattig he dat wijzen!

@Linss: je twins zijn ook gewoon eenkennig zoals andere beebjes. Schattig om te lezen dat Sophie zo op dr papa is! Jouw ouders passen altijd op ze toch als jullie werken zijn? Dan vind ik het niet gek dat ze daar wel lekker bij willen zitten. Gewoon heel vertrouwd :)
    Wat betreft dat schootzitten: ik stoor me er niet aan dat ze dat niet wil bij anderen (soms bij dr papa dan niet, dan wel). Altijd maar dat op schoot moeten zitten bij iedereen, wat mensen zo graag willen. Dat is voor een kind ook gewoon niet leuk en niet nodig. Ik vind het alleen maar leuk als ze dan gaat bleren of zich los wringt. Altijd maar dat geclaim en verplichte vast willen houden, nee daar ben ik niet van.

18. sunshineS1976

Hier was het om 6.15 uur raak.
    Ik ben echt over de zeik. Voel me tegelijk een slechte moeder dat ik over de zeik ben...can't help it.
    Dl gewoon klaarwakker grrr
    Ik ben eruit gegaan dat W kan blijven liggen. Volgende week gaat hij er dan uit zodat ik uit kan slapen. Zoiets moet gewoon, anders trek ik het niet.
    Steeds als we kunnen blijven liggen is ze vroeg wakker. Bah. Ik wil me daar niet vreselijk aan ergeren maar ik doe het toch...
    Moet onderhand om 19u mee naar bed wil ik ook genoeg slaap krijgen.
    Echt een puntje voor mij om aan te wennen...wist ik van te voren ook wel dat ik nooit meer uitslapen echt lastig zou vinden. Hoop dat het ooit went...
    Nu ik dl zie is de boosheid wel weer gezakt na 1,5 uur... kan ook niet lang boos op dr zijn...dat mooie toetje.
    Zucht

Al twee weken slaapt ze 's ochtends niet meer. Wel moe, maar ze vertikt t. 's Middags ook nog maar even. Ook best irritant want ze is wel degelijk moe en het is een struggle om haar tot bedtijd te vermaken als ze heel moe is maar het dus vertikt om te slapen...

Mijn vader is vandaag jarig. Straks naartoe :)
    dl slaapt maar in de auto. Ga hier niet dr hazeslaapjes afwachten :p

19. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Roos! Van harte met dl!! Een hele fijne dag gewenst!!
    D! Van harte met zl! En natuurlijk een mooie dag gewenst!
    ❤💐🎂 dat het maar een bijzondere dag mag worden!

Haha die krul, ik kan ook boos worden als ik slaapgebrek heb, maar aangezien dat hier nu een jaar duurt kan ik niet boos blijven ;) ik heb er mee te dealen. Gewoon ff spuien hier en af en toe vroeg naar bed ;)
    Zal bij jouw dl wel een fase zijn denk ik hoor.

Hier was t raak vannacht maar dat kwam denk ik door de drukke dag van gister. Ze was wakker om 1:00 4:00 en 5:30 ze ging gelukkig de eerste twee tijden snel weel slapen. Even troosten en knuffeltje gegeven (wAnt paniek als ze die kwijt is) en toen sliep ze verder, maar die van half 6 is standaard dus fles en toen geslapen tot7:30 (das ookstandaard)

Wij gaan vandaag maar eens met alle kadootjes spelen :)

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga later proberen bij te lezen meiden! Wil f bedanken voor de felicitaties en roos feliciteren met dl!
    Van harte meissssss! Fijne dag!
    Zal snel foto plaatsen in m'n album van zl met z'n driewieler en de rest volgt later!
    Kom snel lezen! En schrijven!

Deel Deze Pagina